_J5R6953

Ένα από τα θέματα που μας απασχόλησαν πολύ το 2014, αλλά και κατά τη διάρκεια του φετινού χειμώνα, ήταν τα οικονομικά της Lotus. Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της ομάδας, Matthew Carter, υποστηρίζει πως θα δημοσιευθούν μειωμένες απώλειες για τη φετινή χρονιά. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με λογαριασμούς που κατέθεσε η ομάδα, οι ζημίες το 2012 έφτασαν τα 69,53 εκατομμύρια ευρώ, το 2013 τα 81,6 εκατ. και φέτος αναμένεται να πέσουν περίπου στα 7,5.

Είναι προφανώς ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, σε ό,τι αφορά το πού βρισκόμαστε για να είμαστε μια οικονομικά βιώσιμη επιχείρηση. Ο λόγος που ήρθα στην ομάδα, ήταν για να δούμε τα πράγματα από μια επιχειρηματική άποψη και όχι από αγωνιστική, αφού χρειαζόταν να επαναξιολογήσουμε τα έσοδα σε σχέση με τις δαπάνες.

Δεν έχουμε σε καμία περίπτωση έλλειψη χορηγών, έτσι δεν ήταν τόσο δύσκολη δουλειά (όπως θα αναμενόταν), αλλά στην F1 τα πράγματα μερικές φορές ξεφεύγουν και οι άνθρωποι πάντα κυνηγούν τα έξτρα δευτερόλεπτα.

Σίγουρα, τεράστια βοήθεια αποτέλεσαν τα χρήματα της PDVSA και προσωπικού χορηγού του Pastor Maldonado. Μήπως, όμως, η φετινή εικόνα της Ε22 αποτελεί καθρέπτη των προσπαθειών που έγιναν στο συμμάζεμα των οικονομικών της ομάδας; Ο Carter διαφωνεί με αυτή την άποψη.

Είμαστε ακόμα 470 άτομα στο Enstone, οπότε αποτελούμε ακόμα ένα σημαντικό μέγεθος. Στην πίστα, είναι εύκολο να κατηγορούμε τη Renault για όλα, πράγμα που δεν ισχύει, αλλά προφανώς βρεθήκαμε με ένα τεράστιο μειονέκτημα στην αρχή της σεζόν.

Για να είμαστε απόλυτα ειλικρινής, μέσα στη χρονιά δεν ήμασταν όσο καλοί θα έπρεπε από πλευράς αεροδυναμικής εξέλιξης. Ξεκινήσαμε πιο πίσω (από τον ανταγωνισμό) και δεν τον φτάσαμε ποτέ.

Έχουμε τους χορηγούς μας στο πλευρό μας, οι οποίοι έχουν δεσμευτεί μακροπρόθεσμα. Καταφέραμε και καλύψαμε το κενό των χρημάτων που δεν θα πάρουμε από τη FOM (εξαιτίας της χαμηλότερης θέσης στη βαθμολογία) και υποθέτοντας ότι η απόδοσή μας θα είναι καλύτερη το επόμενο έτος, πράγμα για το οποίο είμαι πεπεισμένος, θα πρέπει να είμαστε εντάξει για τη συνέχεια.

[Photo Copyrights: LAT Photographic/Lotus F1 Team]