tumblr_nbqthx9q0R1ruvjh3o1_1280

Τα πλεονεκτήματα των σύγχρονων, downsized κινητήρων, είναι πλέον γνωστά. Αυξημένη απόδοση από λιγότερα κυβικά, μειωμένη κατανάλωση και φυσικά, μειωμένες εκπομπές ρύπων. Όμως, μιλώντας αυστηρά για sport αυτοκίνητα, ή για αυτοκίνητα με sport χαρακτήρα, το downsizing και πιο συγκεκριμένα, η χρήση turbo, έχει ένα μειονέκτημα: τον ήχο! Όταν λοιπόν η Ford αποφάσισε να τοποθετήσει τον υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο Ecoboost κάτω από το καπό της νέας Mustang, ο κόσμος –και ιδίως οι Αμερικάνοι- ήταν πολύ επιφυλακτικοί. Όμως, η μεσαία Mustang (βασική θεωρείται ακόμα η V6), εξέπληξε τον ειδικό τύπο με την απόδοση της αλλά και τον ήχο!


road and track ford mustang ecoboost

Έλα όμως που ο Jason Cammisa βρήκε τον λόγο για τον οποίο η Mustang Ecoboost ακούγεται τόσο καλά… Αφαιρώντας μία ασφάλεια, ο Cammisa απενεργοποίησε τόσο το σύστημα ήχου, όσο και τον ήχο του κινητήρα. Αυτό σημαίνει πως η Ford, όπως έκανε η BMW με την M5 και όχι μόνο, “παίζει” το soundtrack του κινητήρα από τα ηχεία του αυτοκινήτου. Και το σύστημα που έχει αναλάβει αυτό το έργο, ονομάζεται Active Noise Control. Για να είμαστε απόλυτα δίκαιοι βέβαια, η Ford ποτέ δεν έκρυψε το γεγονός ότι η Mustang με τον Ecoboost (και μόνο αυτή) εξοπλίζεται με αυτό το σύστημα ενώ να σημειώσουμε πως το ANC δεν “παίζει” μόνο τον κινητήρα αλλά βελτιώνει το NVH του αυτοκινήτου ακυρώνοντας άλλους θορύβους. Πριν κλείσουμε, να αναφέρουμε και κάτι ακόμα ενδιαφέρον. Αλλαγή του εργοστασιακού ηχοσυστήματος, σημαίνει κατάργηση του Active Noise Control…