Η Ιαπωνία πρέπει ν’ αποτελέσει μάθημα για την F1, λέει ο Vettel

Σχετικά άρθρα

F1 Grand Prix of Japan

Ο αγώνας τής Ιαπωνίας ήταν μια απόδειξη πως η Formula 1 θα πρέπει να δουλέψει πάνω στην ασφάλεια των οδηγών, καθώς η οργάνωση στις πίστες θα πρέπει να βελτιωθεί κατά πολύ. Αν και δεν γνωρίζουμε τι έκανε ο Jules Bianchi και κατά πόσο μείωσε ταχύτητα στο σημείο εκείνο, σίγουρα τα πράγματα δε θα είχαν συμβεί αν υπήρχε ένας μεγάλος γερανός εκτός πίστας όπως για παράδειγμα συμβαίνει στο Μονακό, ώστε να μη χρειαστεί να μπει όχημα στο χώρο τής πίστας για την απομάκρυνση ενός μονοθεσίου.

Σύμφωνα με τον Sebastian Vettel, τα όσα έγιναν χθες θα πρέπει ν’ αποτελέσουν ένα καλό μάθημα για τους υπεύθυνους της Formula 1, προκειμένου να μην έχουμε κάποια επανάληψη στο μέλλον. Ο Πρωταθλητής στέκεται και στο γεγονός πως θα μπορούσε ν’ αλλάξει ώρα ο αγώνας, για την αποφυγή έντονων καιρικών φαινομένων.

Οι άνθρωποι απέτυχαν ν’ αλλάξουν ώρα στον αγώνα το 1976 κάτι που έγινε και τώρα. Είναι προφανές ότι υπάρχει πίεση από τα ΜΜΕ, τα οποία δεν το επιτρέπουν αυτό, και νομίζω πως έκαναν ό,τι μπορούσαν. Είναι αδύνατο να προβλέψουμε ένα ατύχημα σαν κι αυτό. Σίγουρα έγινε και πρέπει να μάθουμε κάτι από αυτό, για να μη συμβεί ξανά.

Είναι ένα από τα πιο δύσκολα σημεία το να συμβεί στη στροφή και σε σημείο που μπορείς να κερδίσεις ταχύτητα, κάτι που είναι πολύ δύσκολο σε αυτές τις συνθήκες όπως είπα. Υπάρχουν λιμνάζοντα νερά, το μονοθέσιο είναι πολύ νευρικό και είναι πάρα πολύ εύκολο να κάνεις λάθος.

Οι συνθήκες ήταν πραγματικά πολύ δύσκολες. Δεν είναι απαραίτητο να μιλήσω για τον αγώνα τώρα, αλλά η βροχή και συνδυασμό με τα φθαρμένα ελαστικά πάντα κάνει τα πράγματα πολύ δύσκολα. Απ’ όσα γνωρίζουμε, ήταν πολύ άτυχη η στιγμή και το σημείο που χάθηκε το μονοθέσιο.

Felipe Massa

Στο τελευταίο κομμάτι τού αγώνα, η βροχή δυνάμωσε και οι οδηγοί συνειδητοποίησαν γρήγορα όταν έπρεπε να ξαναβάλουν τα βρόχινα ελαστικά στα μονοθέσιά τους. Αυτό, όμως, δεν ήταν αρκετό όπως λέει ο Felipe Massa, καθώς ο οδηγός τής Williams ζητούσε να διακοπεί και πάλι ο αγώνας.

Κατά τη γνώμη μου ξεκίνησαν τον αγώνα πολύ νωρίς επειδή δεν μπορούσαμε να οδηγήσουμε στην αρχή και τελειώσαμε τόσο αργά. Ούρλιαζα στον ασύρματο πέντε γύρους πριν από αυτό ότι υπήρχε πάρα πολύ νερό, αλλά χρειάστηκαν χρόνο για να καταλάβουν πως είναι επικίνδυνα. Είδατε ότι είχαμε το ατύχημα στο τέλος και απλά πρέπει να καταλάβουμε τη συνέβη στον Jules.

Lewis Hamilton

Με τον Βραζιλιάνο δε συμφωνεί ο Lewis Hamilton, ο οποίος όχι απλά δεν ήθελε διακοπή τού αγώνα στο σημείο που λέει ο Massa, αλλά υπερασπίζεται την απόφαση των αγωνοδικών να μη βγάλουν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας αμέσως μετά το ατύχημα του Sutil.

Αυτό το κάνουν συνέχεια. Αυτό είναι το σύνηθες πρωτόκολλο για να απομακρύνουν τα μονοθέσια με ασφάλεια έξω από την πίστα. Αν το μονοθέσιο έμενε εκεί και κάποιος έβγαινε εκτός, θα είχε χτυπήσει το αυτοκίνητο. Υπάρχει η κίτρινη σημαία και, με την κίτρινη σημαία, θα πρέπει να “κόψεις” αρκετά, ειδικά όταν έχουμε διπλή κίτρινη σημαία.

Οι συνθήκες δεν ήταν τόσο άσχημες. Προφανώς και υπήρχε νερό, αλλά έχω τρέξει σε χειρότερους αγώνες από πλευράς υδρολίσθησης. Όταν ξεκίνησε και πάλι ο αγώνας, ήταν καλά αφού μείναμε υπερβολικά πολύ πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Έλεγα συνεχώς στον ασύρματο “είμαστε καλά, είμαστε καλά”, επειδή η πίστα ήταν εξαιρετική.

Όμως, προς το τέλος, ξεκίνησε πάλι να βρέχει περισσότερο, αλλά αυτό δε μου προκάλεσε ιδιαίτερα προβλήματα. Αλλά, ίσως για τους άλλους, αυτό να σήμαινε μείωση θερμοκρασίας στα ελαστικά, γιατί, αν έχεις αργότερο ρυθμό, είναι πολύ δύσκολα.

Niki Lauda

Ίδια άποψη με τον οδηγό του έχει και ο μη-εκτελεστικός Πρόεδρος και μέτοχος κατά 10% τής Mercedes AMG, Niki Lauda. Ο Αυστριακός, που ποτέ δε διστάζει να εκφράσει την άποψή του, πιστεύει πως η Παγκόσμια Ομοσπονδία δεν έκανε λάθη στο χθεσινό Grand Prix.

Στο τέλος η βροχή δεν ήταν το πραγματικά θέμα. Τα Αυτοκίνητα Ασφαλείας βγήκαν έξω και ο αγώνας έγινε λιγότερο ή περισσότερο ασφαλής μέχρι το τέλος. Θα μπορούσαμε να φτάσουμε μέχρι το τέλος χωρίς να έχουμε ατύχημα, έτσι δε νομίζω ότι το σκοτάδι ήταν ένα ζήτημα.

Το ατύχημα του Sutil ήταν πολύ μακριά από τη γραμμή και, κάτω από κανονικές συνθήκες, δε θα το συζητούσαμε. Το μονοθέσιο απομακρύνθηκε σωστά και η στροφή που σταμάτησε ήταν πολύ κλειστή. Από αυτή την άποψη, η απόφαση ήταν σωστή, αλλά, αν με ρωτήσετε τώρα, ήταν λάθος.

Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι επικίνδυνος. Έχουμε συνηθίσει να μη συμβαίνει τίποτα και ξαφνικά όλοι είμαστε έκπληκτοι. Πρέπει συνεχώς να ξέρουμε ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι επικίνδυνος, και το ατύχημα αυτό ήταν ένας συνδυασμός δύσκολων πραγμάτων. Από τη στιγμή που ένα μονοθέσιο βγαίνει εκτός, βγαίνει ακόμα ένα, κάτι που είναι πολύ λυπηρό.

Japanese GP Friday 03/10/14

Τέλος, ο Adrian Sutil ήθελε να δει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα μετά το δικό του ατύχημα, ενώ και αυτός θεωρεί πως ο αγώνας έπρεπε να είχε διεξαχθεί πολύ νωρίτερα.

Όσον αφορά τη στροφή αυτή, όλοι ξέρουν ότι είναι από τις πιο δύσκολες. Όταν η βροχή δυναμώνει και είναι πια αργά, αν έχεις ατύχημα, θα πρέπει να βγάλεις το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα. Οι συνθήκες ήταν δύσκολες και δε γινόταν να πάρεις τη σωστή απόφαση. Στην αρχή ήταν καλά με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Όταν επανήλθε η ορατότητα, ήταν εντάξει, αλλά μετά σκοτείνιασε λίγο και ίσως θα έπρεπε να σταματήσουμε πιο νωρίς τον αγώνα.

Ο γερανός βγήκε για να πάρει το μονοθέσιό μου και μετά όλα έγιναν. Είχα υδρολίσθηση στη στροφή αυτή, ήταν δύσκολο καθώς η βροχή δυνάμωνε και ήταν πιο δύσκολο να οδηγήσεις. Έναν γύρο μετά, με τις κίτρινες σημαίες, ο Jules έπαθε το ίδιο κι έγινε ό,τι έγινε.

Σίγουρα θα μπορούσαμε να τρέξουμε το πρωί. Μιλούσαν γι’ αυτό, αλλά δε ζήτησαν τη γνώμη μας. Ήταν σαφές ότι θα είχαμε πολύ νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας και θα ήταν πιο εύκολο αν κάναμε τον αγώνα πιο νωρίς. Αλλά, όπως είπα, δεν ήταν στα δικά μου χέρια.

ΠηγήGMM

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Κίνας 2024, FP1: Ο Stroll θέτει το ρυθμό

Μετά από απουσία 5 ετών η Formula 1 επέστρεψε επίσημα στην Κίνα και την πίστα της Σαγκάη, για ένα Σαββατοκύριακο που περιλαμβάνει τον πρώτο...