10560587_769578786422000_7833005378404420623_o

Όλους τους φίλους της Formula 1 αυτή τη στιγμή τους απασχολεί η εξέλιξη της υγείας του Jules Bianchi και πολύ λιγότερο οι αγώνες. Όμως, την ερχόμενη Κυριακή έχουμε το πρώτο Ρωσικό Grand Prix στην πίστα του Sochi, με το σπορ να προχωρά, όπως κάνει πάντα σε περιπτώσεις ατυχημάτων.

Το Sochi Autodrom είναι κατασκευασμένο μέσα στο Ολυμπιακό Πάρκο που δημιουργήθηκε για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς αγώνες του 2014 και αποτελεί άλλο ένα δημιούργημα του Hermann Tilke. Η καμπάνια για το πρώτο Ρωσικό -νωρίτερα Σοβιετικό- Grand Prix είχε ξεκινήσει εδώ και 30 χρόνια, όμως, για διάφορους κάθε φορά λόγους, το σχέδιο δεν υλοποιήθηκε ποτέ, μέχρι βέβαια το 2011. Με τούς Χειμερινούς Ολυμπιακούς να πλησιάζουν και τα έργα να ολοκληρώνονται, πλέον θα υπήρχαν οι υποδομές για το GP και έτσι, η κυβέρνηση δέσμευσε ένα κονδύλι της τάξης των 154 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή της πίστας.

10710455_780045412042004_7660397767445105019_o

Βέβαια, όπως θα θυμάσαι, εξαιτίας των αναταραχών στη χερσόνησο της Κριμαίας και την κρίση στην Ουκρανία, οι πιέσεις ήταν πολύ μεγάλες για να ακυρωθεί ο αγώνας. Όμως, όπως έγινε και στην περίπτωση του Μπαχρέιν πριν μερικά χρόνια, η Formula 1 φρόντισε να διαχωρίσει τη θέση της από την πολιτική και θα επισκεφθεί κανονικά το Sochi.

Το μήκος της διαδρομής είναι 5.853 μέτρα και αποτελείται από 19 στροφές, από τις οποίες οι πιλότοι θα πρέπει να περάσουν 53 φορές την Κυριακή του αγώνα. Το Sochi Autodrom αποτελεί ένα σύγχρονο σιρκουί δρόμου, όπως η Σιγκαπούρη, και οι ομοιότητες με παλαιότερες διαδρομές είναι εμφανείς. Για παράδειγμα, το κομμάτι από την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού μέχρι και την τρίτη στροφή, είναι ίδιο με το αντίστοιχο της πίστας της Valencia. Το ίδιο συμβαίνει και με το κομμάτι από τις στροφές 10-15 του Sochi, με το 9-13 του Ισπανικού λιμανιού. Επίσης, το τέλος του γύρου με το πί που σχηματίζεται στις στροφές 18-19 και την ευθεία εκκίνησης, είναι ακριβώς το ίδιο με το τελείωμα του γύρου στο Abu Dhabi.

2000px-Circuit_Sochi.svg

Το Sochi είναι η τρίτη μεγαλύτερη πίστα στο φετινό καλεντάρι και παρουσιάζει κάποιες ιδιαίτερες προκλήσεις για τους πιλότους, όπως το σύμπλεγμα αριστερών στροφών 3-4-5 που περνάει δίπλα από την πλατεία μεταλλίων και παραπέμπει στην στροφή 8 της πίστας της Κωνσταντινούπολης. Δεδομένα από παλαιότερους αγώνες προφανώς δεν υπάρχουν, οπότε, κάθε ομάδα και οδηγός ξεκινούν από το ίδιο θεωρητικά σημείο. Πάντως, ένα πλεονέκτημα θα έχουν όσες διαθέτουν κορυφαίο προσομοιωτή.

https://www.youtube.com/watch?v=88b7VqEeisc

Μέχρι και την ημερομηνία διεξαγωγής του Grand Prix, το Sochi έχουν επισκεφθεί μόνο τα αυτοκίνητα τουρισμού της Ρωσίας. Αυτό, σε συνδυασμό με την εξέλιξη της πίστας που αναμένεται μέσα στο τριήμερο, θα δυσκολέψει ιδιαίτερα πιλότους και μηχανικούς, αφού, ναι μεν θα θέλουν να βγουν από νωρίς στην πίστα για να συλλέξουν δεδομένα, αλλά δεν θα μπορούν να βρουν από την Παρασκευή το κατάλληλο set-up για τα μονοθέσια.

Από τη χάραξη της πίστας δεν φαίνεται να υπάρχουν πολλά σημεία για προσπέρασμα, με εξαίρεση τη στροφή 2 και την 14. Βέβαια, οι μεγάλες και στρωμένες με άσφαλτο έξοδοι διαφυγής θα βοηθήσουν κάπως σε αυτό τον τομέα, όπως και οι δυο ζώνες DRS. Η πρώτη θα βρίσκεται ανάμεσα στις στροφές 1 και 2, με ανίχνευση στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και η δεύτερη στην καμπή 11-13, με ανίχνευση ανάμεσα στις 10 και 11.

Οι προσομοιώσεις της Pirelli την οδήγησαν στην επιλογή της μέσης (λευκό χρώμα) και της μαλακής (κίτρινο χρώμα) γόμας. Σύμφωνα με τον Paul Hembery, η τριπλή αριστερή στροφή 3-4-5 θα αποτελέσει πρόκληση για το εμπρός δεξιά ελαστικό, παρότι οι δεξιές στροφές είναι διπλάσιες από τις αριστερές. Οι επιτόπου μετρήσεις της Pirelli έδειξαν χαμηλή τριβή ασφάλτου, ενώ και οι δυνάμεις που δέχονται συνολικά τα ελαστικά, θα είναι μέσης δυναμικής. Για τη στρατηγική, στόχος των Ιταλών είναι να μπορούν να επιλέξουν οι ομάδες ανάμεσα σε 2 και 3 pit-stop.

Ένα πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν άπαντες στη Ρωσία, θα είναι η ολισθηρότητα της ασφάλτου. Ένας από τους λόγους για τους οποίους η νέα άσφαλτος είναι τόσο ολισθηρή, είναι επειδή ανέρχονται στην επιφάνεια τα έλαια που χρησιμοποιήθηκαν για να φτιαχτεί η πίσσα, δημιουργώντας ένα σχεδόν αόρατο φιλμ στο επάνω μέρος της ασφάλτου. Με το χρόνο, τα έλαια αυτά σκουπίζονται και η επιφάνεια γίνεται τελικά πιο λεία. Αν βρέξει, πράγμα που δεν είναι απίθανο αυτή την εποχή, η πίστα θα είναι ιδιαίτερα ύπουλη. Πάντως, οι αρχικές προβλέψεις δείχνουν καλό καιρό και ηλιοφάνεια.

Το πρόγραμμα του αγώνα:

Διαδικασία Ημέρα Ώρα Ελλάδος
Ελεύθερες δοκιμές 1 Παρασκευή 09:00
Ελεύθερες δοκιμές 2 Παρασκευή 13:00
Ελεύθερες δοκιμές 3 Σάββατο 11:00
Κατατακτήριες Σάββατο 14:00
Αγώνας Κυριακή 14:00

[Photo Copyrights: Sochi Autodrom]