F1 Close Cockpit

Το βασικότερο θέμα συζήτησης στη σημερινή συνέντευξη Τύπου για το Ρωσικό Grand Prix ήταν η ασφάλεια των οδηγών, μετά από τα όσα έγιναν με τον Jules Bianchi την περασμένη Κυριακή στην Ιαπωνία. Το πιο εκτεθειμένο μέρος του σώματος είναι το κεφάλι, έτσι έχει επανέλθει το θέμα των κλειστών cockpits, με την Claire Williams να λέει ότι είναι κάτι που θα πρέπει να εξεταστεί.

Οι οδηγοί, φυσικά, ρωτήθηκαν γι’ αυτό κι έδωσαν τις δικές τους απαντήσεις, με τον Fernando Alonso να λέει ότι καλό θα ήταν να δοκιμάσουν. Ο Ισπανός, για όσους έχουν ξεχάσει, παραλίγο να έχει μια εξαιρετικά δυσάρεστη επαφή με τον μονοθέσιο του Romain Grosjean, στο Spa, το 2012, όταν ο Γάλλος πέρασε πάνω από την F2012 και για λίγο δεν ακούμπησε το κεφάλι τού Ferni.

GP RUSSIA F1/2014

Μάλλον τείνω στο να συμφωνήσω ότι τουλάχιστον θα πρέπει να δοκιμάσουμε την ιδέα. Είμαστε στο 2014, έχουμε την τεχνολογία, έχουμε αεροπλάνα και άλλα παραδείγματα που το χρησιμοποιούν επιτυχώς, έτσι γιατί να μην το σκεφτούμε; Όλα τα μεγαλύτερα ατυχήματα τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια είχαν τραυματισμούς στο κεφάλι, συνεπώς ίσως να μην έχουμε τη μέγιστη ασφάλεια.

Ακόμα και στη δική μου περίπτωση, το 2012 στο Spa, κατά πάσα πιθανότητα θα μπορούσα να είχα πεθάνει αν ήταν 10 εκατοστά πιο κοντά στο κεφάλι μου. Αν υπάρχει η τεχνολογία και υπάρχει πιθανότητα, δεν το αποκλείω με βεβαιότητα.

Ήταν ένας πολύ σκληρός αγώνας. Προφανώς, όλες μας οι σκέψεις είναι με τον Jules και το μυαλό μας είναι εκεί, διότι σεβόμαστε πολύ τη δουλειά μας. Όταν υπάρχουν σοβαρά ατυχήματα, δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψεις πόσο άσχημα νιώθεις. Τώρα έχουμε ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο, συναισθηματικά πολύ δύσκολο, έτοιμοι να τρέξουμε, να τρέξουμε γι’ αυτόν και να είμαστε όσο πιο επαγγελματίες γίνεται, αλλά και να προσευχηθούμε γι’ αυτόν.

F1 Grand Prix of Russia - Previews

Ο Sebastian Vettel πιστεύει ότι δεν υπάρχει ένα μόνο μέτρο που πρέπει να παρθεί από τους υπεύθυνους, και θα πρέπει να μελετηθεί πώς προκλήθηκε το ατύχημα του Bianchi για να μην έχουμε κάτι παρόμοιο στο μέλλον.

Νομίζω ότι είναι πολύ δύσκολο να σας δώσω την χρυσή απάντηση. Υπάρχουν πολλά που οδηγούν σ’ αυτό το είδος των ατυχημάτων, μα υπάρχει πάντα κάτι που μπορείς να μάθεις. Για την ώρα, θα πρέπει ν’ αφομοιώσουμε τι έγινε και να μετά να βγάλουμε τα σωστά συμπεράσματα. Θα ήταν λάθος να το κάνουμε λίγες μέρες μετά με όλα αυτά που έχουν γίνει από την Κυριακή, να βγούμε και να μιλάμε για κάτι που δεν έχουμε σκεφτεί.

Έχω ανάμεικτα συναισθήματα για τα κλειστά cockpits. Για τα μονοθέσια, από το ξεκίνημα της Formula 1, ήταν ένας αγώνας με εκτιθεμένους τροχούς, και το να έχεις ανοιχτά cockpits είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο.

Jenson Button in the garage.

Παρόμοιες απόψεις με τον Γερμανό έχει και ο Jenson Button, ο έτερος Διευθυντής στο GPDA (Grand Prix Drivers’ Association). Ο Βρετανός επισημαίνει ακόμα πως θα πρέπει να υπάρξουν πολλές συζητήσεις για το θέμα τής ασφάλειας τις επόμενες εβδομάδες.

Προφανώς και υπάρχουν θετικά όσον αφορά την ασφάλεια. Αλλά, αυτή είναι η Formula 1, με ανοιχτά cockpits από το ξεκίνημα της ιστορίας της, έτσι είναι μια πολύ μεγάλη αλλαγή στο άθλημα. Δουλεύουμε όσο πιο σκληρά μπορούμε για να βοηθήσουμε την GPDA, να βοηθήσουμε για την ασφάλεια των οδηγών, μαζί με τη FIA. Προφανώς, θα συζητήσουμε πολύ τις επόμενες εβδομάδες για την ασφάλεια.

Felipe Massa

Το 2009, στις κατατακτήριες τού Ουγγρικού Grand Prix, ο Felipe Massa είχε δεχθεί χτύπημα στο κεφάλι από το ελατήριο που είχε φύγει από την Brawn BGP001 τού Rubens Barrichello. Ο Βραζιλιάνος έχει την ίδια άποψη με τον Alonso και ταυτόχρονα λέει ότι το περασμένο Σαββατοκύριακο ήταν το χειρότερο γι’ αυτόν.

Συμφωνώ απόλυτα με ό,τι είπε ο Fernando, έτσι θα ήταν ενδιαφέρον να το δοκιμάσουμε. Σίγουρα, για το δικό μου ατύχημα, θα ήταν τέλειο. Ίσως για τον Jules, δεν ξέρω. Αλλά, νομίζω ότι θα ήταν ενδιαφέρον για διαφορετικά είδη ατυχημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του δικού μου, αλλά συμφωνώ με τον Fernando. Πιστεύω ότι θα μπορούσε να είναι μια επιλογή και θα δούμε όταν θα μπορέσουμε να δοκιμάσουμε κάτι ή να δούμε κάτι για να καταλάβουμε αν είναι θετικό ή όχι, αλλά συμφωνώ μαζί του.

Για ‘μένα, νομίζω ότι ήταν ο χειρότερες αγώνας τής ζωής μου. Ήταν ένας πολύ κακός αγώνας, χειρότερος από το ατύχημά μου, γιατί δεν το θυμάμαι έτσι κι αλλιώς. Γι’ αυτό ήταν ο χειρότερος για ‘μένα και είναι τόσο δύσκολο να το σκέφτομαι κάθε μέρα, να σκεφτόμαστε τον Jules. Ήταν μια πολύ δύσκολη μέρα για όλους μας. Ίσως αύριο είναι καλύτερα, γιατί θα πρέπει να δουλέψουμε· τουλάχιστον βάζεις κάτι άλλο στο μυαλό σου. Θα προσπαθήσω να τρέξω και να κάνω το καλύτερο γι’ αυτόν και την οικογένειά του.

Adrian Sutil

Και ο Adrian Sutil, όμως, έχει ίδια άποψη και δε φαίνεται να έχει πρόβλημα με τα κλειστά μονοθέσια, αφού θέτει την ασφάλεια ως πρώτη και βασικότερη προτεραιότητα.

Νομίζω ότι σίγουρα αξίζει να το δοκιμάσουμε. Δεν ξέρουμε πώς θα είναι, αλλά νομίζω ότι αυτά τα μονοθέσια ήταν πάντα ανοιχτά. Όμως, μπορεί στο μέλλον να είναι κλειστά. Θεωρώ ότι, σ’ αυτή την κατηγορία, τα πράγματα θα πρέπει να γίνονται καλύτερα και πιο μοντέρνα και θα πάρουμε τη σωστή απόφαση, έτσι σίγουρα αξίζει να το δοκιμάσουμε και ίσως ήδη να υπάρχει κάτι στα σκαριά. Σίγουρα, έχουμε αεροπλάνα που δείχνουν παρόμοια όσον αφορά το cockpit και είναι κλειστά. Αν μπορούμε να ελαχιστοποιήσουμε τον κίνδυνο χωρίς να χάσουμε τίποτα, θα ήταν πολύ ενδιαφέρον.

F1 Grand Prix of Russia - Previews

Από τους οδηγούς που πήραν μέρος στη συνέντευξη Τύπου έμεινε η άποψη του Daniil Kvyat. Ο Ρώσος οδηγός τής Toro Rosso (του χρόνου θα γίνει της Red Bull) δεν έδωσε ξεκάθαρη απάντηση για το θέμα, αλλά δεν είναι αρνητικός στο θέμα της δοκιμής.

Υπάρχουν πολλές πλευρές γι’ αυτή απόφαση αν την πάρουμε. Όπως είπα, νομίζω πως τώρα, όταν έχουν γίνει όλα αυτά, πρέπει να περιμένουμε λίγο και να υπολογίσουμε τα πάντα, να δοκιμάσουμε τα πάντα και να υπολογίσουμε την καλύτερη δυνατή λύση. Όπως είπαν και οι άλλοι, γιατί όχι; Αλλά, θα πρέπει να δοκιμάσουμε και θα πρέπει να κάνουμε καλούς υπολογισμούς.

Motor Racing - Formula One World Championship - Russian Grand Prix - Preparation Day - Sochi, Russia

Παρόλο που τα μονοθέσια της Formula 1 έχουν εξελιχθεί στα πιο ασφαλή αυτοκίνητα, ο Sergio Perez πιστεύει ότι όλοι οι οδηγοί θα πρέπει ν’ ασκήσουν πιέσεις ώστε αυτά να γίνουν ακόμα πιο ασφαλή.

Κανείς από εμάς δεν μπορεί να είναι ευχαριστημένος με την ασφάλεια, επειδή πάντα τα πράγματα μπορούν να βελτιωθούν. Δεν μπορούμε να χαλαρώσουμε και ό,τι συνέβη στον Jules είναι η απόδειξη. Για το καλό του και για το καλό τής οικογένειάς του, θα πρέπει να κινηθούμε μπροστά όσον αφορά την ασφάλεια σε ό,τι έγινε στον Jules.

Θέλουμε να πάμε μπροστά και πρέπει να βελτιώσουμε αυτό που έγινε στον Jules. Ελπίζουμε ότι, στο μέλλον, δε θα δείτε ξανά τέτοιο ατύχημα σε όλη τη Formula 1. Δεν μπορεί ένα μονοθέσιο να συγκρούεται με γερανό. Δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό.

Esteban Gutierrez

Πλήρη εμπιστοσύνη στην FIA έχει από την πλευρά του ο Esteban Gutierrez, όπως και στον νέο Πρόεδρο του GPDA, Alex Wurz.

Ο Alex δουλεύει σ’ αυτό και η επικοινωνία είναι το βασικό θέμα. Εμείς, σαν ομάδα, θα πρέπει να είμαστε κοντά στη FIA. Νομίζω ότι σκέφτονται πολύ καλά την άποψη των οδηγών σήμερα και θα πρέπει να συνεχιστεί αυτό. Έχω εμπιστοσύνη στον Charlie, τη FIA και όλους τους άλλους που κάνουν τα πράγματα όσο καλύτερα γίνεται κι έχουν καλύτερες προθέσεις για να κάνουν τα πράγματα καλύτερα για όλους.

[Πηγές: FIA, ESPN F1 (1), ESPN F1 (2) | Photo Copyrights: Iacoski.com]