Lewis Hamilton

Ήταν η σειρά τού Lewis Hamilton ν’ ανέβει στην κορυφή μετά από την πρωτιά τού team-mate του στο FP1. Ωστόσο, αυτό που προκαλεί θετικές εντυπώσεις είναι η απόδοση της McLaren, η οποία συνεχίζει να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις και μάλιστα μπροστά από μία Mercedes αυτή τη φορά, καθώς ο Magnussen ήταν ο δεύτερος ταχύτερος.

Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Fernando Alono, που φρόντισε να βάλει τα μαλακά ελαστικά όταν η πίστα ήταν σε καλύτερη κατάσταση, με τον Nico Rosberg να βρίσκεται στην 4η θέση, αλλά σίγουρα ο Γερμανός αναμένεται να είναι πιο ανταγωνιστικός αύριο. Ακολούθησαν οι Valtteri Bottas, Jenson Button, Felipe Massa, Daniil Kvyat, Sebastian Vettel και Jean-Eric Vergne, που συμπληρώνει τη 10άδα.

Για να δούμε, όμως, πώς εξελίχθηκαν τα πράγματα. Ο καιρός, όπως και στην πρωινή περίοδο, ήταν πολύ καλός, με τον ήλιο να μην συναντά τα σύννεφα στον δρόμο του για την πίστα και τις θερμοκρασίες να είναι 21°C και 30°C, σε αέρα και οδόστρωμα, αντίστοιχα. Η πίστα ήταν σίγουρα πιο καθαρή σε σχέση με το ξεκίνημα του FP2, αν και σίγουρα υπάρχουν κι άλλα, σημαντικά περιθώρια βελτίωσης όταν μιλάμε για μια νέα πίστα.

Το πρώτο μονοθέσιο που βγήκε στην πίστα ήταν ο Chilton, ενώ τον ακολουθούσε ο Gutierrez και στα επόμενα δευτερόλεπτα ο Bottas. Κανένας δεν μπήκε ξανά στα pits, και ο Chilton σημείωσε τον πρώτο χρονομετρημένο γύρο, με 1:53.499, το οποίο μείωσε σε 1:48.805 ο Gutierrez και αμέσως μετά σε 1:44.352 ο Bottas, τη στιγμή οι υπόλοιποι οδηγοί έβγαιναν και αυτοί στην πίστα.

Κανένας δεν έμπαινε στα pits από τη στιγμή που ξεκινούσε να γράφει γύρους και η McLaren ήταν στο “1-2” στο 10λεπτο, με τον Button να έχει χρόνο στο 1:43.155 και τον Magnussen να είναι 8 δέκατα πίσω από τον team-mate του, αλλά με τους “μεγάλους” να έχουν βγει μόλις στην πίστα, ήταν δεδομένο πως οι χρόνοι αυτοί θα πέσουν και οι θέσεις θ’ αλλάξουν.

Η αλλαγή στην πρωτιά γίνεται από τον Bottas, με 1:42.669, ώσπου να έρθει ο Button για να πάρει και πάλι την κορυφή, με το 1:41.928 που έγραψε. Mercedes, Red Bull και Ferrari δεν έκαναν ακόμα την κίνησή τους και οι οδηγοί τους ήταν υποτονικοί στους πρώτους χρονομετρημένους γύρους τους, παρόλο που ο Hamilton στα 15 λεπτά από το ξεκίνημα είδε το όνομά του στη δεύτερη θέση, με 1:42.333.

Τα πράγματα στη θέση τους έβαλε λίγα δευτερόλεπτα αργότερα ο Rosberg, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:41.882, περνώντας φυσικά στην πρώτη θέση. Ο Hamilton απάντησε στον επόμενο χρονομετρημένο του γύρο, γράφοντας επίδοση κατά 132 χιλιοστά τού δευτερολέπτου καλύτερη από του Rosberg, στο 1:41.750.

Στα 20 λεπτά από το ξεκίνημα, ο Alonso ανέβηκε στην 4η θέση, 6 δέκατα μακριά από τον 3ο Button, την ώρα που ο Rosberg ανέβηκε και πάλι στην κορυφή, κάνοντας 1:41.508, δηλαδή 2.5 δέκατα κάτω από τον team-mate του. Οι δυο τους αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την πίστα μετά από αυτό, και η δράση είχε μειωθεί σημαντικά σ’ εκείνο το σημείο (25 λεπτά από το ξεκίνημα), με τον Massa να βρίσκει την ευκαιρία και ν’ ανεβαίνει στην 5η θέση, μόλις 3 χιλιοστά μακριά από τον 4ο Alonso.

Η πίστα βελτιωνόταν με το πέρας του χρόνου και τα πατήματα των οδηγών, έτσι ο Vergne έριξε τον Alonso από την 4η θέση, παρόλο που είχε κάνει ήδη 12 γύρους με τη μέση γόμα. Τον χρόνο του βελτίωσε και ο Button, μένοντας, όμως, στην 3η θέση, αλλά η διαφορά του από τον 2ο Hamilton ήταν μόλις 8 χιλιοστά τού δευτερολέπτου.

Έχοντας διανύσει τα πρώτα 30 λεπτά τής περιόδου, ο Raikkonen είχε κάνει μόνο 5 γύρους και βρισκόταν στην τελευταία θέση των χρόνων, αφού η F14 T είχε προβλήματα πάνω στα οποία δούλευαν οι Ιταλοί. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί που ήταν στην πίστα μπήκαν στα pits, αλλά οι Alonso, Magnussen, Vettel, Sutil, Hulkenberg, Gutierrez και Ericsson βγήκαν με διαφορά λίγων δευτερολέπτων, μη θέλοντας ν’ αφήσουν ήσυχο το οδόστρωμα, ενώ εμείς ακούγαμε τον Kvyat να έχει παράπονα από τη συμπεριφορά τής STR9.

Στα 55 λεπτά πριν από το τέλος, είδαμε τα μαλακά ελαστικά για πρώτη φορά στο Ρωσικό Grand Prix, στα μονοθέσια των Gutierrez, Sutil και Hulkenberg. Ο Hulkenberg φρόντισε να πιέσει από το ξεκίνημα τα ελαστικά του, γράφοντας επίδοση στο 1:41.969, κάτι που του έδωσε την 4η θέση, ενώ τους χρόνους τους βελτίωναν όλοι όσοι είχαν βάλει τη μαλακή γόμα στα μονοθέσιά τους.

Ο Hulkenberg ανέβηκε στην 2η θέση, με 1:41.677, με τον Raikkonen να βγαίνει και αυτός στην πίστα, έχοντας πλέον 48 λεπτά για να πάρει τα δεδομένα που πρέπει για το μονοθέσιό του. Σ’ εκείνο το σημείο και στη μεγάλη παρέα των οδηγών στην πίστα μπήκαν και τα μονοθέσια της Mercedes, με τη μαλακή γόμα.

Ακριβώς στα μισά, ο Button έπιασε προσωρινά κορυφή με το 1:41.196, διότι ο Rosberg, με το 1:41.027, κέρδισε ξανά την πρώτη θέση. Ο δυνατός ρυθμός τής McLaren επιβεβαιώθηκε και από τον Magnussen που ανέβηκε 2ος, μόλις 38 χιλιοστά τού δευτερολέπτου πίσω από τον Rosberg. Η πρώτη προσπάθεια του Hamilton με τα μαλακά ήταν στο 1:41.230, 2 δέκατα πίσω από τον team-mate του.

Ο Alonso συνέχιζε με τη μέση γόμα, παρόλο που είχε κάνει 16 γύρους με τα ελαστικά αυτά, και προφανώς ήθελε να πάρει αρκετά δεδομένα. Αν και περιμέναμε τα ταχύτερα περάσματα στα sectors να είναι υπόθεση της Mercedes, η McLaren έδειχνε ότι μπορούσε να το κάνει και αυτή, με τον Magnussen ν’ ανεβαίνει πρώτος, σημειώνοντας 1:40.494!

Η απάντηση, όμως, ήρθε γρήγορα από τον Hamilton, μ’ εκπληκτικό γύρο στο 1:39.817, χρόνος κατά 6 δέκατα ταχύτερος από αυτόν τού Magnussen και 7 από αυτόν τού Rosberg. Ο Γερμανός σημείωσε ταχύτερο προσωπικό στο πρώτο και ταχύτερο όλων στο δεύτερο, αλλά η ολοκλήρωση του γύρου του τού έδωσε μόλις μια μικρή βελτίωση στον χρόνο του, δίχως να κερδίσει κάποια θέση.

Ησυχία δεν έβρισκε ο Hamilton, παρά τη μεγάλη του διαφορά από τους υπόλοιπους: με ταχύτερα όλων περάσματα στα δύο πρώτα κομμάτια τής πίστας, κατάφερε να κατεβάσει άλλα 2 δέκατα τον χρόνο του, στο 1:39.630 και φυσικά ήταν ο μοναδικός οδηγός που είχε “σπάσει” το “φράγμα” του 1:40.

Με 35 λεπτά ν’ απομένουν για το τέλος τού FP2, οι οδηγοί των Mercedes και McLaren μπήκαν στα pits, μαζί με αρκετούς άλλους οδηγούς, κάτι που μείωσε σημαντικά τη δράση στη ρωσική πίστα. Ήταν μια καλή στιγμή για τους Alonso και Vettel να βγουν στην πίστα, και οι δύο με τα μαλακά ελαστικά, κάτι που έκαναν λίγο αργότεροι και οι οδηγοί τής McLaren.

Οι δύο Πρωταθλητές δεν κατάφεραν να βελτιώσουν από την αρχή τους χρόνους τους, κάτι που ίσως να οφείλεται στο αρκετά μεγάλο φορτίο καυσίμου που είναι πιθανό να είχαν. Την πίστα επισκέφθηκαν οι Hamilton και Rosberg και είχαν 25 λεπτά για τη δική τους προσομοίωση αγώνα με τα μαλακά ελαστικά, όπως και σχεδόν όλοι οι οδηγοί στα επόμενα λεπτά.

Στο τελευταίο 20λεπτο, οι μοναδικοί οδηγοί που δε βρισκόταν στην πίστα ήταν οι Vettel και Ericsson, ενώ οι υπόλοιποι 19 έκαναν προσομοίωση αγώνα, άλλοι με περισσότερο και άλλοι με λιγότερο καύσιμο. Ο Alonso προφανώς τελικά δεν είχε πολλά καύσιμα στην F14 T, έτσι κατάφερε να βρεθεί στην 3η θέση, μόλις 10 χιλιοστά δευτερόλεπτα πίσω από τον 2ο Magnussen.

Ο Ισπανός έδωσε τη θέση του στην πίστα στον Vettel, και ο οδηγός τής Scuderia ήταν ο μοναδικός που δε βρισκόταν πλέον στην πίστα. Ο “El Nano” έμεινε μερικά λεπτά στα pits κι επέστρεψε στην πίστα με τη μαλακή γόμα, αλλά την εγκατέλειψε και πάλι, δείχνοντας ότι αυτό ήταν μέρος τού σημερινού προγράμματος για τη Ferrari.

8 λεπτά πριν τη ολοκλήρωση του FP2, ο Daniel Ricciardo σταμάτησε την RB10 και το γεγονός πως το αυστριακό μονοθέσιο ήταν εντός πίστα -λόγω του τοίχου-, προκάλεσε καθεστώς κόκκινης σημαίας. Το πρόβλημα εντοπιζόταν στα μηχανικά μέρη, με τον καπνό να βγαίνει από την εισαγωγή αέρα πάνω από κεφάλι τού οδηγού.

Φυσικά, όλοι οι οδηγοί μπήκαν στα pits, με το χρονόμετρο να κυλά κανονικά, μιας και δεν ήμασταν σε κατατακτήριες δοκιμές. Η πράσινη σημαία εμφανίστηκε στα 3 λεπτά πριν από το τέλος, αλλά το μικρό χρονικό διάστημα δεν άφησε τους περισσότερους οδηγούς στα pits. Δε σημειώθηκε, όμως, τίποτα αξιόλογο κι έτσι η διαδικασία τελείωσε με τον Hamilton να έχει άνετο προβάδισμα και τη McLaren να φαίνεται πως έχει σημαντικά ανώτερη ανταγωνιστικότητα εδώ.

Το FP3 θα ξεκινήσει αύριο στις 11:00 ώρα Ελλάδας, με τις κατατακτήριες δοκιμές να είναι προγραμματισμένες για τις 14:00. Την ίδια ώρα θα σβήσουν και τα κόκκινα φώτα την Κυριακή, για τον πρώτο αγώνα στην Ρωσία.

Θέση No Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:39.630  27
2 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:40.494 0.864  32
3 14 Fernando Alonso Ferrari 1:40.504 0.874  32
4 6 Nico Rosberg Mercedes 1:40.542 0.912  30
5 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:40.573 0.943  33
6 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:40.718 1.088  32
7 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:40.731 1.101  30
8 26 Daniil Kvyat STR-Renault 1:41.108 1.478  32
9 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:41.396 1.766  30
10 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 1:41.531 1.901  33
11 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:41.630 2.000  24
12 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:41.677 2.047  27
13 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 1:42.061 2.431  25
14 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:42.090 2.460  29
15 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:42.233 2.603  31
16 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:42.892 3.262  30
17 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:42.905 3.275  33
18 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:43.055 3.425  33
19 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:44.135 4.505  22
20 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 1:44.530 4.900  29
21 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1:44.952 5.322  27
θέση No Οδηγός Τοπική Ώρα Ταχύτητα
1 11 Sergio Perez 14:48:01 326.0
2 77 Valtteri Bottas 14:49:10 325.2
3 20 Kevin Magnussen 14:47:51 325.1
4 27 Nico Hulkenberg 14:40:19 324.8
5 22 Jenson Button 14:47:02 324.3
6 44 Lewis Hamilton 14:48:25 323.6
7 19 Felipe Massa 14:53:50 322.7
8 25 Jean-Eric Vergne 14:48:11 322.4
9 26 Daniil Kvyat 14:56:09 321.7
10 13 Pastor Maldonado 14:10:21 321.5
11 6 Nico Rosberg 14:50:41 321.4
12 14 Fernando Alonso 14:17:04 320.6
13 7 Kimi Räikkönen 14:44:21 319.8
14 1 Sebastian Vettel 15:05:06 319.8
15 3 Daniel Ricciardo 14:48:30 319.7
16 99 Adrian Sutil 14:19:28 319.6
17 8 Romain Grosjean 14:12:18 318.2
18 10 Kamui Kobayashi 14:48:41 317.0
19 21 Esteban Gutierrez 14:39:14 315.9
20 9 Marcus Ericsson 14:39:30 315.8
21 4 Max Chilton 14:47:39 310.6
Sector #1
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 35.488
2 14 Fernando Alonso 35.553
3 77 Valtteri Bottas 35.656
4 19 Felipe Massa 35.703
5 6 Nico Rosberg 35.708
6 26 Daniil Kvyat 35.729
7 20 Kevin Magnussen 35.733
8 22 Jenson Button 35.761
9 7 Kimi Räikkönen 35.992
10 27 Nico Hulkenberg 36.037
11 25 Jean-Eric Vergne 36.070
12 11 Sergio Perez 36.116
13 1 Sebastian Vettel 36.150
14 99 Adrian Sutil 36.214
15 3 Daniel Ricciardo 36.313
16 13 Pastor Maldonado 36.505
17 21 Esteban Gutierrez 36.681
18 8 Romain Grosjean 36.685
19 10 Kamui Kobayashi 36.977
20 4 Max Chilton 36.992
21 9 Marcus Ericsson 37.089
Sector #2
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 34.628
2 6 Nico Rosberg 34.666
3 77 Valtteri Bottas 34.821
4 26 Daniil Kvyat 34.840
5 20 Kevin Magnussen 34.853
6 22 Jenson Button 34.872
7 14 Fernando Alonso 34.963
8 19 Felipe Massa 34.972
9 27 Nico Hulkenberg 35.115
10 1 Sebastian Vettel 35.170
11 25 Jean-Eric Vergne 35.203
12 7 Kimi Räikkönen 35.211
13 3 Daniel Ricciardo 35.431
14 99 Adrian Sutil 35.519
15 11 Sergio Perez 35.533
16 8 Romain Grosjean 35.628
17 13 Pastor Maldonado 35.705
18 21 Esteban Gutierrez 35.814
19 9 Marcus Ericsson 36.122
20 4 Max Chilton 36.249
21 10 Kamui Kobayashi 36.613
Sector #3
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 29.434
2 6 Nico Rosberg 29.747
3 20 Kevin Magnussen 29.908
4 14 Fernando Alonso 29.952
5 26 Daniil Kvyat 30.014
6 19 Felipe Massa 30.056
7 77 Valtteri Bottas 30.072
8 1 Sebastian Vettel 30.076
9 22 Jenson Button 30.085
10 25 Jean-Eric Vergne 30.172
11 7 Kimi Räikkönen 30.226
12 3 Daniel Ricciardo 30.317
13 99 Adrian Sutil 30.363
14 11 Sergio Perez 30.410
15 27 Nico Hulkenberg 30.439
16 21 Esteban Gutierrez 30.560
17 8 Romain Grosjean 30.579
18 13 Pastor Maldonado 30.695
19 9 Marcus Ericsson 30.924
20 10 Kamui Kobayashi 31.180
21 4 Max Chilton 31.289

 

[Χρόνοι: F1.com]