Τις καλύτερες βάσεις για να μειώσει τη βαθμολογική διαφορά από την πρώτη θέση έβαλε πριν από λίγο ο Nico Rosberg. Ο Γερμανός κατέκτησε την 9η φετινή του pole position, όντας φανερά πιο γρήγορος από τον Lewis Hamilton, που θα βρεθεί φυσικά δίπλα στον team-mate του, παρόλο που ήταν ο ταχύτερος σε FP1, FP2 και FP3.
Πέρα από τη Mercedes, η δεύτερη ταχύτερη ομάδα σήμερα ήταν η Williams, με τον Bottas να ξεκινά μπροστά από τον 4ο Massa. Ακολούθησαν οι Ricciardo, Alonso, Button, Magnussen, Raikkonen και Sutil, με τη Sauber να περνά στο Q3 για πρώτη φορά στη φετινή σεζόν. Ας δούμε πώς κύλησα οι κατατακτήριες:
Q1
Οι θερμοκρασίες ήταν 16°C για τον αέρα και 32°C για την άσφαλτο, με την ηλιοφάνεια να συνεχίζεται στο Austin. Πέρα από την ποινή τού Vettel, ο Daniil Kvyat θα χάσει 10 θέσεις στην εκκίνηση, λόγω χρησιμοποίησης 6ου κινητήρα, ενώ ο Jenson Button θα βρεθεί 5 θέσεις πίσω, για μη προγραμματισμένη αλλαγή κιβωτίου.
Στο ξεκίνημα τού Q1, κάποια μονοθέσια βγήκαν στην πίστα με τη μαλακή γόμα, κάτι που έδειχνε ότι θα τη βλέπαμε στη συνέχεια και στους υπόλοιπους οδηγούς. Η πρώτη θέση πήγε αρχικά στους Rosberg και Bottas, όμως ο Hamilton ήταν αυτός που πέρασε μπροστά στον πρώτο του χρονομετρημένο γύρο.
Ο Vettel, όπως είχε πει, βγήκε τελικά στην πίστα, έτσι ο Ricciardo ήταν ο μοναδικός που παρέμενε στα pits, παρόλο που είχαν περάσει τα πρώτα 8 λεπτά. Έξω, ο Rosberg βελτίωσε κατά 2 δέκατα την επίδοση τού Hamilton, δείχνοντας ότι έχει αφήσει πίσω του τα προβλήματα που αντιμετώπισε στα φρένα τής W05, στο FP3.
Ο Hamilton, λόγω παρατεταμένου μπλοκαρίσματος, επιλέγει να επιστρέψει στα pits, την ώρα που ο Seb γυρνούσε με τη μαλακή γόμα, έχοντας πάντα set-up γι’ αύριο. Τα μαλακά ελαστικά έδιναν σημαντικό πλεονέκτημα, όπως φαίνεται από την 4η θέση που πήρε προσωρινά ο Maldonado.
Την μαλακότερη γόμα επέλεξε και ο Ricciardo όταν βγήκε στην πίστα, κάτι που έκαναν στα επόμενα 2 λεπτά σχεδόν όλοι οι οδηγοί, για το τελευταίο 5λεπτο. Ο Αυστραλός ανέβηκε στην 5η θέση, αλλά ήταν φανερό ότι θα έχουμε αλλαγές, αφού η πίστα γέμισε με μονοθέσια που φορούσαν μαλακά ελαστικά.
Οι χρόνοι βελτιώνονταν διαρκώς, ωστόσο ο ταχύτερος ήταν και πάλι ο Hamilton, με 1:37.196, επίδοση εφάμιλλη με αυτή που σημείωσε στο FP3. Οι οδηγοί που κινδύνευαν να μείνουν εκτός Q2 συνέχιζαν να πιέζουν, και η έκπληξη ήρθε από τον Maldonado και τον 8ο χρόνο που έγραψε.
Πέρα από τον Vettel, εκτός Q2 έμειναν οι Vergne, Gutierrez και Maldonado Grojean, ο οποίος έκανε λάθος στον γρήγορο του γύρο, στη στροφή 12, έχοντας πολλά παράπονα για τη συμπεριφορά τού μονοθεσίου του.
Q2
Προφανώς, η μοναδική επιλογή για όλους τους οδηγούς ήταν η μαλακή γόμα, και στη πρώτη θέση βρέθηκε αρχικά ο Rosberg, ο οποίος, όμως, έκανε παράπονα για υποστροφή. Ο Hamilton, που γνωστοποίησε στην ομάδα του τις δονήσεις στα ελαστικά του, ήταν 2 δέκατα πιο αργός, με τον τρίτο Alonso να είναι 7.5 δέκατα πίσω από τις Mercedes, μπροστά από τις δύο McLaren.
Μετά από τους πρώτους γύρους με τη μαλακή γόμα, όλοι οι οδηγοί επέστρεψαν στα pits, ώστε να προετοιμαστούν για την δεύτερη τους έξοδο, κάποιοι με φρέσκα ελαστικά, όπως οι δύο Force India, που ήταν εκτός 10άδας και προσπαθούσαν να προκριθούν στο Q3.
Στην πίστα βρέθηκε ξανά και ο Rosberg, ενώ οι Hamilton, Alonso, Button και Magnussen ήταν οι μοναδικοί που παρέμεναν στα pits, καθώς είχαν εξασφαλίσει την είσοδό τους στο Q3. Ο Massa κατάφερε να γράψει τον τρίτο καλύτερο χρόνο, ακριβώς μπροστά από τον team-mate του, ο οποίος υστερούσε κατά 1.5 δέκατο.
Την ταχύτερη επίδοση τού 3ημέρου πέτυχε ο Rosberg, με χρόνο στο 1:36.290, δείχνοντας ότι δε θα είναι εύκολος αντίπαλος για τον Hamilton. Ο Raikkonen βελτίωσε τον χρόνο του και μπήκε ξανά στην 10άδα, κάτι που δεν κατάφερε να κάνει ο Maldonado, καθώς το λάθος του στον γρήγορο γύρο επέτρεψε στον Sutil και τη Sauber να προκριθούν για πρώτη φορά φέτος στο Q3.
Μαζί με τον Maldonado, οι κατατακτήριες ολοκληρώθηκαν για τους Perez, Hulkenberg και Kvyat, αλλά ο Ρώσος θα ξεκινήσει έτσι κι αλλιώς τελευταίος.
Q3
Ο πρώτος χρονομετρημένος γύρος ήρθε από τον Ricciardo, αλλά πίσω του ερχόταν ταχύτεροι συνδυασμοί. Ο Bottas κατεβαίνει κι αυτός το 1:37, όμως ο Rosberg με χρόνο όπως και το Q2, ανεβαίνει ξανά στην κορυφή, έχοντας πίσω τους τον Hamilton για 161 χιλιοστά τού δευτερολέπτου. Η Williams ήταν ξανά στο “3-4”, δίχως να μπορεί ν’ απειλήσει φυσικά τη Mercedes, αλλά ούτε η βρετανική ομάδα δεχόταν απειλή, αφού ο 5ος Button ήταν 4 δέκατα πίσω, μπροστά από τους Magnussen, Alonso, Ricciardo, Raikkonen και Sutil, προτού τα μονοθέσια βγουν για τους τελικούς γύρους.
Ο Ricciardo βγήκε ξανά πρώτος στην πίστα, και στα 2.5 λεπτά πριν τη λήξη, στην πίστα βρίσκονταν και τα 10 μονοθέσια, με τους οδηγούς να δημιουργούν αποστάσεις, προκειμένου να μην επηρεάζονται από κανέναν στον τελευταίο τους γύρο.
Ο Rosberg μπορούσε να κατεβάσει ακόμα περισσότερο τους χρόνους του στα κομμάτια τής πίστας βελτιώνοντας σημαντικά την επίδοσή του. Ο Hamilton δεν έδειχνε τόσο γρήγορος, έτσι έμεινε στη δεύτερη θέση, ενώ ο Ricciardo κατάφερε να κερδίσει θέσεις και να βρεθεί μπροστά από τον Alonso, με τη McLaren να μην τα πηγαίνει καλά στις τελευταίες προσπάθειες, αφού διαφορές ήταν μικρής και ο Ferni κατάφερε να περάσει μπροστά.
Με τις ποινές, ο Kvyat ξεκινά τελευταίος, έτσι από μία θέση κερδίζουν οι Vergne, Gutierrez και Grosjean. Το ίδιο θα συμβεί και με τους Msgnussen, Raikkonen, Sutil, Maldonado και Perez, επειδή η ποινή 5 θέσεων για τον Button τούς δίνει από μία θέση στο grid.
Ο αυριανός αγώνας θα ξεκινήσει στις 22:00 ώρα Ελλάδας.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Κατατακτήριες[/tabtext] [tabtext]V-Max[/tabtext] [tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:38.303 | 1:36.290 | 1:36.067 | 20 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:37.196 | 1:37.287 | 1:36.443 | 16 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:38.249 | 1:37.499 | 1:36.906 | 19 |
4 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:37.877 | 1:37.347 | 1:37.205 | 20 |
5 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:38.814 | 1:37.873 | 1:37.244 | 17 |
6 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:38.349 | 1:38.010 | 1:37.610 | 16 |
7 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:38.574 | 1:38.024 | 1:37.655 | 17 |
8 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:38.557 | 1:38.047 | 1:37.706 | 16 |
9 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:38.669 | 1:38.263 | 1:37.804 | 22 |
10 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:38.855 | 1:38.378 | 1:38.810 | 15 |
11 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:38.608 | 1:38.467 | 16 | |
12 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:39.200 | 1:38.554 | 16 | |
13 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:38.931 | 1:38.598 | 16 | |
14 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:38.936 | 1:38.699 | 17 | |
15 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:39.250 | 10 | ||
16 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:39.555 | 10 | ||
17 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:39.621 | 3 | ||
18 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:39.679 | 8 | ||
Q1 107% Time | 1:43.999 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Τοπική Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|---|
1 | 19 | Felipe Massa | 13:04:23 | 336.9 |
2 | 77 | Valtteri Bottas | 13:51:45 | 335.6 |
3 | 6 | Nico Rosberg | 13:52:23 | 334.9 |
4 | 11 | Sergio Perez | 13:18:42 | 334.2 |
5 | 44 | Lewis Hamilton | 13:52:32 | 333.4 |
6 | 27 | Nico Hulkenberg | 13:06:31 | 333.0 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | 13:14:52 | 332.5 |
8 | 22 | Jenson Button | 13:51:55 | 332.0 |
9 | 7 | Kimi Räikkönen | 13:13:22 | 328.8 |
10 | 21 | Esteban Gutierrez | 13:14:44 | 328.8 |
11 | 14 | Fernando Alonso | 13:52:18 | 328.8 |
12 | 26 | Daniil Kvyat | 13:40:32 | 328.2 |
13 | 13 | Pastor Maldonado | 13:40:27 | 328.0 |
14 | 99 | Adrian Sutil | 14:00:20 | 327.8 |
15 | 1 | Sebastian Vettel | 13:09:53 | 327.5 |
16 | 8 | Romain Grosjean | 13:18:39 | 326.5 |
17 | 25 | Jean-Eric Vergne | 13:15:10 | 326.3 |
18 | 3 | Daniel Ricciardo | 13:13:00 | 325.5 |
[/tab] [tab]
Sector #1 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 6 | Nico Rosberg | 25.662 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | 25.847 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | 25.851 |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | 26.024 |
5 | 19 | Felipe Massa | 26.040 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | 26.082 |
7 | 22 | Jenson Button | 26.118 |
8 | 7 | Kimi Räikkönen | 26.147 |
9 | 14 | Fernando Alonso | 26.156 |
10 | 13 | Pastor Maldonado | 26.199 |
11 | 27 | Nico Hulkenberg | 26.247 |
12 | 11 | Sergio Perez | 26.291 |
13 | 8 | Romain Grosjean | 26.400 |
14 | 26 | Daniil Kvyat | 26.405 |
15 | 99 | Adrian Sutil | 26.482 |
16 | 25 | Jean-Eric Vergne | 26.733 |
17 | 21 | Esteban Gutierrez | 26.785 |
18 | 1 | Sebastian Vettel | 26.985 |
[/tab] [tab]
Sector #2 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 6 | Nico Rosberg | 38.252 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | 38.291 |
3 | 19 | Felipe Massa | 38.459 |
4 | 77 | Valtteri Bottas | 38.508 |
5 | 14 | Fernando Alonso | 38.722 |
6 | 3 | Daniel Ricciardo | 38.723 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | 38.845 |
8 | 7 | Kimi Räikkönen | 38.918 |
9 | 99 | Adrian Sutil | 38.924 |
10 | 22 | Jenson Button | 38.932 |
11 | 13 | Pastor Maldonado | 39.098 |
12 | 11 | Sergio Perez | 39.127 |
13 | 25 | Jean-Eric Vergne | 39.214 |
14 | 27 | Nico Hulkenberg | 39.224 |
15 | 26 | Daniil Kvyat | 39.237 |
16 | 21 | Esteban Gutierrez | 39.300 |
17 | 1 | Sebastian Vettel | 39.377 |
18 | 8 | Romain Grosjean | 39.543 |
[/tab] [tab]
Sector #3 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 32.138 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 32.153 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | 32.420 |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | 32.497 |
5 | 19 | Felipe Massa | 32.594 |
6 | 22 | Jenson Button | 32.605 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | 32.660 |
8 | 14 | Fernando Alonso | 32.684 |
9 | 7 | Kimi Räikkönen | 32.739 |
10 | 27 | Nico Hulkenberg | 32.938 |
11 | 26 | Daniil Kvyat | 32.950 |
12 | 99 | Adrian Sutil | 32.972 |
13 | 13 | Pastor Maldonado | 33.007 |
14 | 11 | Sergio Perez | 33.128 |
15 | 25 | Jean-Eric Vergne | 33.226 |
16 | 1 | Sebastian Vettel | 33.259 |
17 | 21 | Esteban Gutierrez | 33.364 |
18 | 8 | Romain Grosjean | 33.449 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Χρόνοι: F1.com]