Marciano-268A-09

Αυτή τη φορά, δεν έχουμε ένα πρωτότυπο με την έννοια του concept, αλλά ένα one-off μοντέλο. Το Marciano 268A ξεκίνησε τη “ζωή” του ως ένα project για έναν διαγωνισμό σχεδίου. Την ίδια περίοδο, ο Vicenzo Marciano, απέκτησε μία τρακαρισμένη Alfa Romeo Montreal. Οι πλανήτες ήταν ευθυγραμμισμένοι, οι οιωνοί ευνοϊκοί και το τελικό αποτέλεσμα, ένα από τα ομορφότερα one-off αυτοκίνητα που έχουμε δει.


Marciano-268A-13

Για να κατασκευάσει ο Marciano το 268A, αναγκάστηκε να μάθει να κατασκευάζει αυτοκίνητα. Το σωληνωτό chassis είναι δικό του σχέδιο ενώ για να ολοκληρωθεί το αυτοκίνητο, χρησιμοποιήθηκαν εξαρτήματα από άλλα ιστορικά μοντέλα. Η πίσω ανάρτηση, προερχόταν από μία Jaguar E-Type ενώ το παρμπρίζ, από μία Ferrari 250 LM. Ακόμα και οι ζάντες ελαφρού κράματος, ήταν προηγουμένως σε μία Alfa Romeo 33 Stradale. Το σχέδιο της πανέμορφης Ιταλίδας ήταν αυτό που επηρέασε περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο τις γραμμές του Marciano, ίσως μαζί με αυτό της Ferrari 250 GTO. Τέλος, ο V8 κινητήρας των 2.6 λίτρων, προέρχεται από την τρακαρισμένη Montreal και αποδίδει περίπου 230 άλογα, ενώ από το ίδιο αυτοκίνητο-δωρητή, έρχεται και το κιβώτιο. Χάρη στο εξαιρετικά χαμηλό βάρος των 810 κιλών, τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 6 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του, είναι 240 km/h.

Marciano-268A-11

Σε αντίθεση με την 33 Stradale, ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Οι αεραγωγοί στο καπό και στα φτερά είναι απολύτως λειτουργικοί ενώ οι επιβάτες, κάθονται σχεδόν πάνω από τον πίσω άξονα. Δυστυχώς, ο Marciano δεν πρόλαβε να τελειώσει το αυτοκίνητο για τον διαγωνισμό, οπότε το project εγκαταλείφθηκε… αλλά δεν ξεχάστηκε. Το αυτοκίνητο δεν ολοκληρώθηκε τη δεκαετία του ’70 ή του ’80. Έπρεπε να περιμένουμε μέχρι τη δεκαετία του ’90 για να τελειώσει και το ντεμπούτο του έγινε στους εορτασμούς της Alfa Romeo για τα 100 χρόνια ζωής, όπου οι έπαινοι για το design αλλά και την ποιότητα κατασκευής δεν ήταν λίγοι…