electric-car-range-anxiety-dashboard_33109_990x742

Η τεχνολογία υπάρχει για να μας δίνει δυνατότητες που δεν υπήρχαν μέχρι πρότινος και να κάνει τη ζωή μας ευκολότερη. Δύο νέες εξελίξεις, υπόσχονται ακριβώς το αυτό με την πρώτη να βρίσκει εφαρμογή στα ηλεκτρικά κατά κύριο λόγο αυτοκίνητα και την δεύτερη, να αφορά πρακτικά οποιονδήποτε συνδέει το κινητό του με το αυτοκίνητο που οδηγεί.

Ερευνητές στο North Carolina State University, εξέλιξαν ένα νέο λογισμικό που θα “καταπολεμά” το φαινόμενο του “range anxiety” στα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι υπάρχουσες τεχνολογίες, υπολογίζουν την εμβέλεια με βάση τον μέσο όρο της κατανάλωσης τα τελευταία 5, 10 ή 15 χιλιόμετρα. Βάζοντας τον προορισμό στο GPS, το λογισμικό μας κοιτά τα δεδομένα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αν το ταξίδι περιλαμβάνει κίνηση στον αυτοκινητόδρομο ή την πόλη, τον καιρό κ.ά. παραμέτρους […] μειώνοντας το λάθος του υπολογισμού της εμβέλειας σε μερικά χιλιόμετρα. Σε μερικές δοκιμές, είχαμε 95% ακρίβεια στον υπολογισμό.

Δήλωσε ο Dr. Habiballah Rahimi-Eichi του Πανεπιστημίου της Carolina. Ενδιαφέρουσα τεχνολογία που δεν βρίσκω λόγο να μην εφαρμοστεί και σε συμβατικά (βενζινοκίνητα ή diesel οχήματα) στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.

Από την άλλη, η NXP Semiconductors, μία εταιρία με αναπτυσσόμενο τμήμα “connected car”, έπιασε ένα άλλο καθημερινό ζήτημα. Αυτό της σύνδεσης του κινητού με το αυτοκίνητο. Θέλει να δώσει τέλος στα μενού συνδεσιμότητας και την δυσκολία που μπορεί να αντιμετωπίζουν κάποιοι σε αυτά, είτε μιλάμε για το αυτοκίνητο, είτε για το κινητό. Και ελπίζει να δώσει τέλος χρησιμοποιώντας τεχνολογία NFC –Near Field Communication-. Με ένα τσιπάκι στο ταμπλό του αυτοκινήτου ένα κινητό που έχει την ικανότητα NFC θα μπορεί να συνδεθεί με το αυτοκίνητο με ένα πέρασμα πάνω από το τσιπ. Και όταν μιλάμε για επικοινωνία τηλεφώνου με αυτοκίνητο, δεν υπάρχει λόγος περιορισμού στο “συμβατικό” Bluetooth. Το εν λόγω τσιπάκι, μπορεί να διαμορφωθεί έτσι ώστε να περιλαμβάνει έλεγχο του κλιματιστικού, του ραδιοφώνου/CD/MP3 player κ.ά. λειτουργιών.

Με την NFC τεχνολογία να γίνεται standard σε όλα τα κινητά σε μερικά χρόνια, το όλο project είναι απολύτως ρεαλιστικό. Μάλιστα, η NXP λέει πως το τσιπάκι, στην απλούστερη μορφή του, δεν κοστίζει πάνω από μερικά δολάρια ανά όχημα. Αν φυσικά ο όποιος κατασκευαστής επιλέξει να προσθέσει λειτουργίες, τότε λογικά το κόστος αυξάνεται. Με τις εταιρίες να επενδύουν όλο και περισσότερο σε “connected car” τεχνολογίες, μην σου κάνει εντύπωση αν δεις την εξέλιξη αυτή να περνά στο προσεχές μέλλον στα αυτοκίνητα παραγωγής.