used_tires_1
Τα τελευταία χρόνια, τα μεταχειρισμένα ελαστικά, αλλά και τα ελαστικά που κατασκευάζονται στη Κίνα, έχουν γίνει ιδιαιτέρως δημοφιλή, κυρίως λόγω της χαμηλής τους τιμής. Η Michelin θέλοντας να καταπολεμήσει τα φθηνά ελαστικά που προέρχονται από τη Κίνα, θα αλλάξει τη σύσταση των ελαστικών της, ώστε από 15% με 20% που έχουν φθηνό καουτσούκ, σε βάθος 5-10 ετών, να έχουν 25%-30%.


Αυτό δεν θα γίνει στα ελαστικά της Michelin, αλλά στις άλλες φθηνότερες μάρκες της εταιρίας, τις Tigar, Kormoran και Riken που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της στη Σερβία και πωλούνται κυρίως στο ανατολικό ημισφαίριο. Όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Michelin, ιστορικά, τα ελαστικά στην Ευρώπη παίρνουν υψηλή βαθμολογία στη πρόσφυση που προσφέρουν στο βρεγμένο έδαφος, αλλά παίρνουν λιγότερη καλή βαθμολογία σε ότι αφορά την αντίσταση κύλισης. Στον τομέα αυτό, υπερέχουν τα ελαστικά που κατασκευάζονται στη Κίνα, βοηθώντας έτσι στην οικονομία καυσίμου. Έκλεισε λέγοντας πως ο αυξημένος ανταγωνισμός θα οδηγήσει σε καλύτερη ποιότητα και ελκυστικές τιμές, είτε από Κινέζους, είτε από Ευρωπαίους κατασκευαστές.

used_tires_2
Από τη μεριά της η Continental διενήργησε μια έρευνα στην οποία θέλησε να δείξει το πόσο επίφοβο είναι να αγοράζει κάποιος μεταχειρισμένα ελαστικά. Το φθινόπωρο διενήργησε μια έρευνα στην Γερμανία, σε τυχαίο δείγμα μεταχειρισμένων ελαστικών, τα οποία προμηθεύτηκε από ιστοσελίδες που διαθέτουν τέτοια προιόντα στο internet. 32 πολύ φθηνά, διαφορετικών διαστάσεων και κατασκευαστών ελαστικά, μαζί με τις ζάντες τους, αγοράστηκαν από τις πλέον δημοφιλείς ιστοσελίδες δημοπρασιών, με σκοπό να ελεγχθούν διεξοδικά από τους ειδικούς της Continental.
Τι έδειξε η έρευνα; Πως ούτε ένα από τα 32 προιόντα δεν ήταν χωρίς προβλήματα και κανένα δεν πληρούσε τις minimum προδιαγραφές ασφαλείας, καθώς οι γόμες τους είχαν «σκληρύνει» σημαντικά. Επιπλέον, υπήρχαν ζημιές από καρφιά, αποκόλληση του πέλματος, ζημιές στα πλαϊνά αλλά και στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τη ζάντα. Στέλεχος του τμήματος εξυπηρέτησης της Continental δήλωσε:

Σίγουρα δε θα ήθελα να οδηγώ αυτοκίνητο που φοράει κάποιο από αυτά τα ελαστικά!

Ένα από τα ελαστικά είχε υποστεί αναγόμωση. Το πιο πρόσφατο από τα ελαστικά που δοκιμάστηκαν κατασκευάστηκε το 2011, ενώ το παλαιότερο το 1987! Με την εξαίρεση ενός ελαστικού, παρόλα αυτά, ήταν ακόμη εφικτό να αναγνωριστεί ο κατασκευαστής και το μοντέλο.

Καθώς τα ελαστικά αγοράστηκαν μαζί με τις ζάντες τους, ακόμη κι ένας ειδικευμένος τεχνικός ελαστικών δε θα μπορούσε να εντοπίσει πριν την αγορά πολλά από τα ελαττώματα, ακόμα κι αν τα επιθεωρούσε προσωπικά. Υπήρχε ένα καρφί σε κάποιο από τα ελαστικά αλλά δε μπορούσες να το διακρίνεις στην εξωτερική επιφάνεια! Κι ακόμη, οι ζημιές στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τη ζάντα ήταν εξαιρετικά δυσδιάκριτες.

Δελτίο Τύπου

Αγορές μεταχειρισμένων ελαστικών από το διαδίκτυο: χαμηλό κόστος με υψηλό ρίσκο!

Με δοκιμαστικές αγορές 32 μεταχειρισμένων φθηνών χειμερινών ελαστικών από το διαδίκτυο, νέα έρευνα της Continental στη Γερμανία τεκμηριώνει ότι αυτά αποτελούν σοβαρό κίνδυνο για την οδική ασφάλεια

Αθήνα, 4 Δεκεμβρίου 2014. Τα πολύ φθηνά ελαστικά από ιστοσελίδες δημοπρασιών φαίνεται ότι «συνοδεύονται» πάντα από υψηλό ποσοστό επικινδυνότητας για την ασφάλεια επιβατών και οχημάτων. Αυτό είναι το αποτέλεσμα ελέγχου που διενήργησε το φθινόπωρο η Continental στη Γερμανία, σε τυχαίο δείγμα μεταχειρισμένων ελαστικών, τα οποία προμηθεύτηκε από ιστοσελίδες που διαθέτουν τέτοια προιόντα στο internet. 32 πολύ φθηνά, διαφορετικών διαστάσεων και κατασκευαστών ελαστικά, μαζί με τις ζάντες τους, αγοράστηκαν από τις πλέον δημοφιλείς ιστοσελίδες δημοπρασιών, με σκοπό να ελεγχθούν διεξοδικά από τους ειδικούς της Continental.

Τι ανακάλυψαν; Ούτε ένα από τα 32 προιόντα δεν ήταν χωρίς προβλήματα και κανένα δεν πληρούσε τις minimum προδιαγραφές ασφαλείας, καθώς οι γόμες τους είχαν «σκληρύνει» σημαντικά. Επιπλέον, υπήρχαν ζημιές από καρφιά, αποκόλληση του πέλματος, ζημιές στα πλαϊνά αλλά και στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τη ζάντα. «Σίγουρα δε θα ήθελα να οδηγώ αυτοκίνητο που φοράει κάποιο από αυτά τα ελαστικά!», ανέφερε στέλεχος του τμήματος εξυπηρέτησης της Continental, συνοψίζοντας για τα αποτελέσματα της έρευνας:

«Ένα από τα ελαστικά είχε υποστεί αναγόμωση. Το πιο πρόσφατο από τα ελαστικά που δοκιμάστηκαν κατασκευάστηκε το 2011, ενώ το παλαιότερο το 1987! Με την εξαίρεση ενός ελαστικού, παρόλα αυτά, ήταν ακόμη εφικτό να αναγνωριστεί ο κατασκευαστής και το μοντέλο. Καθώς τα ελαστικά αγοράστηκαν μαζί με τις ζάντες τους, ακόμη κι ένας ειδικευμένος τεχνικός ελαστικών δε θα μπορούσε να εντοπίσει πριν την αγορά πολλά από τα ελαττώματα, ακόμα κι αν τα επιθεωρούσε προσωπικά. Υπήρχε ένα καρφί σε κάποιο από τα ελαστικά αλλά δε μπορούσες να το διακρίνεις στην εξωτερική επιφάνεια! Κι ακόμη, οι ζημιές στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τη ζάντα ήταν εξαιρετικά δυσδιάκριτες».

Ακόμη πιο δύσκολο ήταν να εκτιμηθούν οι ζημιές, σε σχέση με το φαινόμενο της σκλήρυνσης του ελαστικού. Τα χειμερινά ελαστικά κατασκευάζονται με τη χρήση μιας ειδικής γόμας που παραμένει εύκαμπτη στον κρύο καιρό. Στα καινούργια ελαστικά αυτή βαθμολογειται με συγκεκριμένες τιμές σκληρότητας, μεταξύ 58 & 64 Sh (βαθμός Sh: σκληρότητα ελαστομερών και πλαστικών υλικών). Όσο πιο χαμηλή η τιμή, τόσο πιο εύκαμπτη η γόμα για την καλύτερη επαφή του ελαστικού με το δρόμο. Η μέση τιμή Sh των ελαστικών που αγοράστηκαν ήταν 80.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί της Continental: «Κατά το φρενάρισμα σε βρεγμένο δρόμο, η απόσταση φρεναρίσματος θα ήταν σημαντικά μεγαλύτερη απ’ ότι με ένα καινούργιο ελαστικό. Αλλά θα ήταν αδύνατον να εντοπίσει κανείς αυτό το πρόβλημα, χωρίς ένα tester Sh». Ένα από τα 32 ελαστικά, ενώ παρουσίαζε πολύ κακή πρόσφυση, είχε σχετικά καλή «εμφάνιση» και ακόμη περίπου 4 χιλιοστά υπόλειμμα πάχους πέλματος. Η τιμή Sh όμως ήταν 81, κάτι που ούτε ένας ειδικευμένος τεχνικός δε θα μπορούσε να εντοπίσει. Σαν αποτέλεσμα, οι αποστάσεις φρεναρίσματος στο βρεγμένο και το χιόνι θα ήταν περίπου παρόμοιες με αυτές κάποιων θερινών ελαστικών κακής ποιότητας – τα κορυφαία θερινά ελαστικά έχουν μέση τιμή Sh περίπου 75.

Αξιολογώντας αυτήν την σε βάθος έρευνα στα 32 μεταχειρισμένα ελαστικά, η Continental επειγόντως συμβουλεύει τους οδηγούς να προσέχουν ιδιαίτερα όταν επιλέγουν την αγορά μεταχειρισμένων ελαστικών από το διαδίκτυο. Ακόμη και ελαστικά που αρχικά φαίνονται σε καλή κατάσταση, πιθανότατα ενέχουν πολύ σοβαρούς κινδύνους, μιας και ακόμη και οι πωλητές τους συχνά δε γνωρίζουν τα προβλήματα των προϊόντων αυτών. Επί της ουσίας, συνιστάται απόλυτα, για λόγους οδικής ασφάλειας αλλά και οικονομίας, να μείνει κάποιος πολύ μακριά από τέτοιου είδους «ευκαιρίες», διότι τα αόρατα προβλήματα των ελαστικών ίσως αποδειχθούν «πολύ ακριβά» για τον αγοραστή μακροπρόθεσμα. Σε κάθε περίπτωση, κανείς δεν μπορεί να βασιστεί σε αυτά ως «μεταχειρισμένα προϊόντα σε καλή κατάσταση», όπως δηλαδή ευρέως διαφημίζονται τα μεταχειρισμένα ελαστικά στο διαδίκτυο.

Στον αντίποδα όλων αυτών, η Continental προτείνει τη χρήση premium χειμερινών ελαστικών της, όπως το νέο ContiWinterContact TS 850 P. Το TS 850 P προτείνεται από ειδικούς δοκιμαστές ελαστικών, ως υποδειγματική επιλογή για την ασφάλειά του και τα συνολικά ποιοτικά χαρακτηριστικά του, όπως προκύπτει από αξιολογήσεις και αποτελέσματα πρόσφατων δοκιμών ελαστικών από κορυφαία Γερμανικά και Ευρωπαϊκά περιοδικά και clubs αυτοκίνησης. «Αναμφίβολα, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τη θετική ανταπόκριση των καταναλωτών στα χειμερινά ελαστικά της Continental», αναφέρει ο Alexander Bahlmann, Head of PR, Passenger and Light Truck Tires τής Continental. «Φυσικά, αυτό που κυρίως επιθυμούμε είναι, με τα άριστα χαρακτηριστικά ασφάλειας των προϊόντων μας να συμβάλλουμε αποτελεσματικά στη διαμόρφωση συνθηκών ακόμη μεγαλύτερης ασφάλειας για τα οχήματα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους».