porsche-991-gt3-white-track-carsguns-com-10

Η ενεργητική τετραδιεύθυνση της 991 GT3 μπορεί να μην κέντρισε την προσοχή του κόσμου όσο το αποκλειστικό PDK κιβώτιο ενώ στην 918 Spyder δεν είχε ελπίδα όταν ένα αυτοκίνητο διαθέτει τόση τεχνολογία μαζεμένη. Επίσης “στα ψιλά γράμματα” πέρασε στην 911 Turbo και Turbo S. Όμως η τετραδιεύθυνση είναι κάτι που θα μας απασχολήσει ιδιαίτερα στο εγγύς μέλλον… τουλάχιστον αυτό ισχυρίζεται η ZF.

Η ZF άλλωστε είναι υπεύθυνη για το σύστημα Active Kinematics Control που στρίβει τους πίσω τροχούς στην αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που στρίβουν οι εμπρός για να βελτιωθεί η ευελιξία του οχήματος σε χαμηλές ταχύτητες και η ευστάθεια στις υψηλές. Ο λόγος για τον οποίον εξαλείφθηκαν αυτά τα συστήματα από τα αυτοκίνητα παραγωγής, είναι φυσικά το υψηλό κόστος αλλά και η πολυπλοκότητα τους. Σύμφωνα με τον Mark Rotary όμως, τον Engineering Manager της ZF, το πρόβλημα λύθηκε:

Θα χρησιμοποιούμε κοινούς ιμάντες, τροχαλίες, αισθητήρες κλπ. Υπάρχουν πολλά κοινά μέρη που μας δίνουν την δυνατότητα να κατασκευάζουμε σε δύο γραμμές παραγωγής ώστε να επιτύχουμε οικονομίες κλίμακας.

Η ZF μάλιστα ανακοίνωσε πως εκτός από την Porsche, έχει ήδη 3 ακόμα πελάτες που θα λανσάρουν οχήματα εξοπλισμένα με το AKC σύστημα εντός του 2015 αλλά δεν τους ονομάτισε. Για την ιστορία πάντως, το Audi Prologue concept διέθετε τετραδιεύθυνση…