9 φήμες που έσπασαν μπάλες

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Broken-Christmas-Ornament

Φήμες. Ωραίο πράγμα ε; Όλοι βγαίνουν κερδισμένοι από μία φήμη. Ο petrolhead που “μαθαίνει” το τι σκέφτονται να κάνουν οι εταιρίες, οι ίδιες οι εταιρίες που μαθαίνουν αν αυτό που θέλουν να κάνουν έχει πέραση και εξασφαλίζουν για τον εαυτό τους προβολή και τα μέσα που πουλάνε αντίτυπα ή στην σύγχρονη πλέον εποχή, αποσπούν “clicks”, “likes” και τα συναφή. Όμως φτάνεις σε ένα σημείο που είτε είσαι petrolhead, είτε είσαι συντάκτης σε κάποιο μέσο, είτε και τα δύο, αναφωνείς ΦΤΑΝΕΙ. ΗΜΑΡΤΟΝ. ΟΧΙ ΑΛΛΟ. Όταν μία φήμη κυκλοφορεί, επαναλαμβάνεται και αναδημοσιεύεται ίσως με μικρές αλλαγές, κουράζει. Φθείρεται και φθείρει.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να ξεκαθαρίσω ένα πράγμα. Δεν φταίνε οι κατασκευαστές. Δεν φταίνε οι εταιρίες. Εμείς φταίμε και όταν λέω εμείς, εννοώ εμείς σαν μέσα και εσείς σαν αναγνώστες. Μαζί έχουμε δημιουργήσει έναν φαύλο κύκλο που είναι δύσκολο –αλλά όχι ανέφικτο– να σπάσει. Οπότε σπάνε οι μπάλες μας! Τι εννοώ. Βγαίνει μία φήμη. Δημοσιεύεται. Διαβάζεται και σχολιάζεται. Είναι δημοφιλής. Αυτό που συμβαίνει στη συνέχεια, είναι το λάθος των μέσων. Αυτοί που έχουν την δυνατότητα να “βγάλουν” είδηση, σε όποια ευκαιρία τους δοθεί, θα επαναλάβουν την ίδια ερώτηση σε διαφορετικό άτομο –πολλές φορές ακόμα και στο ίδιο– ελπίζοντας να πάρουν μία διαφορετική απάντηση. Να έχουν αποκλειστικότητα σε μία σημαντική εξέλιξη. Οπότε, επαναλαμβάνεται ο πρώτος κύκλος. Ξαναβγαίνει η φήμη. Ξαναδημοσιεύεται. Ξαναδιαβάζεται και ξανασχολιάζεται. Ξαναείναι δημοφιλής. Και εδώ εντοπίζεται το δικό σου σφάλμα αναγνώστη. Την ξαναδιαβάζεις… Της δίνεις αξία. Ξέρεις πώς δουλεύουν τα μέσα. Εφόσον κάτι αποδεικνύεται δημοφιλές, θα μπει σε αυτόν τον φαύλο κύκλο από τον οποίο όπως προείπα δεν υπάρχει εύκολη έξοδος… Από την άλλη, μερικές φήμες οφείλονται στο γεγονός ότι υπάρχουν μη-επιβεβαιωμένες πληροφορίες. Άααααααλλη υπόθεση αυτή. Μην καθυστερούμε όμως, ας δούμε ποιες είναι αυτές οι φήμες που μας έχουν σπάσει τα νεύρα!

[/nextpage]

[nextpage title=”Saab” ]

saab-main_1

Ξεκινάμε light. Θα μπορούσε να πει κανείς πως το σπάσιμο με την ιστορία της Saab ξεκίνησε από την δεκαετία του ’90 αλλά ας είμαστε επιεικείς μιας που είναι αρχή ακόμα και ας πούμε πως ξεκινά από την πτώχευση του 2011. Από τότε, έχουν ακουστεί πρακτικά όλα τα ονόματα του χώρου ως μνηστήρες για την Σουηδική εταιρία. Από την Mahindra, την Youngman, την BMW κ.ά. Μέχρι που την αγόρασε η NEVS. Μετά ξεκίνησε το δεύτερο δράμα. Τι αυτοκίνητα θα βγάλει, θα είναι βενζινοκίνητα, ηλεκτρικά ή και τα δύο; Θα κινούνται με την δύναμη της θέλησης; Κάπου άκουσα ότι θα πετάνε. Θα βγάλει καινούριο 9-3; Σχεδιάζει κάτι… η παραγωγή στο εργοστάσιο ξεκίνησε και πάλι. YEAH. Η παραγωγή σταμάτησε. ΜΠΟΥΥΥΥΥΥΥ. Η Saab πτωχεύει, δεν πτωχεύει. Θα αλλάξει χέρια; Όχι. ΝΑΙ. Ok… ίσως. Μέχρι που κάναμε κύκλο και καταλήξαμε τις προάλλες ΠΑΛΙ στην Mahindra. OMG!!!

[/nextpage]

[nextpage title=”Chevrolet” ]

dsc_00681

Αυτή η φήμη έχει πολύ πλάκα γιατί κυκλοφορεί από τη δεκαετία του ’60! Από τότε που ο Zora Arkus-Duntov κατασκεύασε ένα κεντρομήχανο concept που ήταν να ανταγωνιστεί το Ford GT40 στους αγώνες αντοχής. Έκτοτε, η ίδια η Chevrolet παρουσίασε δύο κεντρομήχανες, πρωτότυπες Corvette –με περιστροφικούς κινητήρες παρακαλώ- τη δεκαετία του ’70, τα concepts εξαφανίστηκαν μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’80, ξαναεμφανίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και πάει λέγοντας. Η General Motors έχει καιρό να μας παρουσιάσει κάποιο κεντρομήχανο concept αλλά οι φήμες που κυκλοφορούν ανά τακτικά χρονικά διαστήματα –κατά κανόνα κάποια χρόνια πριν βγει η εκάστοτε επόμενη γενιά Corvette– καλά κρατούν. Το βραβείο μακροβιότερης φήμης λοιπόν, πηγαίνει δικαιωματικά στην κεντρομήχανη Corvette. Είθε να σταματήσει να μας απασχολεί –αν και δεν το βλέπω…

[/nextpage]

[nextpage title=”VW Group” ]

SummertonEuroF3_1

Από πότε υπάρχει αυτή η φήμη; Ειλικρινά ρωτάω, δεν γνωρίζω. Αλλά σχεδόν από κάποιο σημείο και μετά, κάθε ρημαδιασμένο χρόνο, σαν κάποιου είδους εποχική γρίπη, κυκλοφορεί η φήμη πως κάποια εταιρία του VW Group θα μπει στην Formula 1. Θα είναι η Audi; Θα είναι η Bugatti που έχει και ιστορία στον θεσμό; Θα είναι η Porsche που επίσης έχει; Η Lamborghini που ΕΠΙΣΗΣ έχει; Θα είναι η Scania; … Η Scania;;; Ποιος ηλίθιος το είπε αυτό; Άκυρο, ΔΕΝ θα είναι η Scania. Η Skoda ίσως; Η ίδια η Volkswagen; Γιατί όχι; ΚΑΠΟΙΟΣ. ΟΠΟΙΟΣ ΝΑ ‘ΝΑΙ. ΑΣ ΜΠΕΙ ΣΤΗΝ F1 ΝΑ ΗΣΥΧΑΣΟΥΜΕ!

[/nextpage]

[nextpage title=”Ford RS” ]

ae-ford-focus-rs-rear

Δεν γίνεται να υπάρξει γενιά Ford Focus χωρίς να υπάρχει κάποιου είδους φημολογία για την RS έκδοση της. Απλά δεν γίνεται. Στην τελευταία γενιά όμως, οι μπάλες μας έχουν ραγίσει. Είμαστε ακόμα στην “light” κατηγορία οπότε δεν έχουν σπάσει αλλά σίγουρα έχουν ραγίσει. Θα βγει, δεν θα βγει. Θα βγει τελικά, αλλά καθυστερήσει. Μήπως δεν βγει; Πόσα άλογα θα έχει; Ποιος κινητήρας θα το κινεί; Δικίνητο ή τετρακίνητο; Το 2015 ή το 2016; Όλες αυτές οι ερωτήσεις και μερικές ακόμα είχαν τεθεί σε κάποια στελέχη της Ford τα περασμένα χρόνια και είχαν απαντηθεί –λέμε τώρα– πολλές φορές με αντικρουόμενες δηλώσεις. Μέχρι που τη περασμένη εβδομάδα η Ford το έκανε επίσημο. Η πρώτη φήμη που βρήκα στην βάση δεδομένων μας, έχει ημερομηνία 23 Ιουλίου του 2010 και κάνει λόγο για την πιθανότητα το επόμενο –το προηγούμενο δηλαδή– να είναι υβριδικό. Προφανώς δεν ήταν… Να είσαι σίγουρος όμως ότι η φήμη αυτή θα κάνει τον κύκλο της και θα ξαναέρθει στην επικαιρότητα. Και μην αρχίσω για το Fiesta RS

[/nextpage]

[nextpage title=”Porsche” ]

porsche-pajun-sedan-01-635x355

Τώρα αρχίζουμε να ακροβατούμε στη λεπτή γραμμή που χωρίζει τις “light” φήμες από τις βαρέων βαρών. 24 Μαρτίου του 2011: Ετοιμάζεται η Porsche Pajun. Τότε είχε ακουστεί για πρώτη φορά αυτή η φήμη. Το Pajun βγαίνει από το “Panamera Junior” και αυτό υποτίθεται πως θα είναι το “entry level” μοντέλο της Γερμανικής εταιρίας. Όσο το είδες εσύ, άλλο τόσο το είδα και εγώ. Από τον Ιούνιο του 2012, η Pajun κυκλοφορεί χαμένη στο Καθαρτήριο. Δεν μπορεί να περάσει στον παράδεισο –παραγωγή- αλλά η Porsche και οι δημοσιογράφοι δεν την αφήνουν να πάει ούτε στην κόλαση. Έκανε μία σύντομη επανεμφάνιση το 2013 ενώ τον φετινό Ιανουάριο, μάθαμε πως θα παρουσιαστεί το 2016. Βέβαια, 6 μήνες μετά, ξαναμάθαμε ότι θα παρουσιαστεί το 2019… Οπότε καταλαβαίνεις ότι η φήμη αυτή θα συνεχίσει να κυκλοφορεί για αρκετό καιρό ακόμα! ΜΠΑΛΕΣ!

[/nextpage]

[nextpage title=”Toyota-BMW” ]

mythumb

Πλέον δεν τίθεται αμφιβολία. Έχουμε περάσει στις “δυνατές” φήμες. Τι παίρνεις αν διασταυρώσεις την προσμονή του κόσμου για ένα αυτοκίνητο-ίνδαλμα όπως η Toyota Supra και την συνεργασία μεταξύ δύο κολοσσών; Σπάσιμο παίρνεις… τίποτε άλλο προς το παρόν! Και επειδή δεν μιλάμε για μία εταιρία αλλά για δύο τεράστιας σημασίας κατασκευαστές και σίγουρα πάνω από 1 μοντέλα, το σπάσιμο είναι πολλαπλάσιο. Τι είναι σίγουρο; Ότι οι δύο εταιρίες μοιράζονται την τεχνολογία υδρογόνου που εξέλιξε η Toyota, ότι οι δύο εταιρίες θα εξελίξουν τεχνολογίες μείωσης βάρους, ότι οι δύο εταιρίες θα εξελίξουν από κοινού αρχιτεκτονική sport αυτοκινήτου και ότι οι δύο εταιρίες θα συνεργαστούν στην εξέλιξη νέων ηλεκτροκινητήρων. ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ άλλο πέρα από το sport αυτοκίνητο είναι κλάσεις πιο ενδιαφέρον. Αλλά ας επικεντρωθούμε για τα επόμενα 4-5 χρόνια σε αυτή τη μία μπούρδα και ας αφήσουμε τα υπόλοιπα… Ώρες-ώρες απορώ! Βραβείο διττής φήμης / φημολογίας για τα περισσότερα μοντέλα στο μικρότερο χρονικό διάστημα στη συνεργασία Toyota και BMW λοιπόν.

[/nextpage]

[nextpage title=”Mazda” ]

0e65f97aaa4604d07bcd0c2d4c92bd8e

Η Mazda είναι μία εταιρία που ανακάμπτει, με εξαιρετικό σχεδιασμό και πολύ καλά αυτοκίνητα. Η Mazda επίσης είναι ο κατασκευαστής ενός sports car από τη δεκαετία του ‘90 με φανατικό κοινό το οποίο κινούνταν από έναν “ιδιαίτερο” κινητήρα με εξίσου φανατικό –αν όχι περισσότερο φανατικό- κοινό. Επομένως, οι οπαδοί της εταιρίας αλλά και του RX7/Wankel θέλουν όσο τίποτε άλλο να υπάρξει αναβίωση αυτού του αυτοκινήτου. Πραγματική αναβίωση όμως και όχι η “μισή δουλειά” που ονομάζεται RX8. Έλα όμως που οι υπεύθυνοι εκεί στη Mazda δεν τους κάνουν τη χάρη. Οι ιθύνοντες της εταιρίας δεν έχουν δηλώσει πουθενά ότι θα υπάρξει RX7. Έχουν άλλες προτεραιότητες. Πρέπει πρώτα να σταθεί γερά στα πόδια της και μετά βλέπουμε… Κι όμως, αυτή η φήμη κυκλοφορεί, μεταλλάσσεται και αναπαράγεται εδώ και πολύ καιρό. Ενίοτε δε, συμπληρώνεται από φήμες για οποιοδήποτε MPS μοντέλο σκέφτεται ο εκάστοτε δημοσιογράφος ότι μπορεί ή πρέπει να βγει…

[/nextpage]

[nextpage title=”Turbo GT86/BRZ” ]

53467554

“Ω ΘΕΕ!” αναφωνώ κουνώντας τις γροθιές μου προς τον ουρανό. “ΔΕΙΞΕ ΕΛΕΟΣ“. Δεν ξέρω τι είναι ποιο εκνευριστικό: οι φήμες για την cabrio έκδοση του GT86/BRZ ή οι φήμες για την turbo έκδοση τους; Θα μπορούσα να προσθέσω και τις φήμες για την sedan ή/και την υβριδική έκδοση των μοντέλων αλλά λέω να μην το κάνω γιατί είμαι καλός άνθρωπος και πάνω απ’ όλα, η πίεση μου είναι ήδη αρκετά υψηλή. Θες να σου φρεσκάρω λίγο την μνήμη; Το cabrio GT86 υποτίθεται έχει πάρει το πράσινο φως για παραγωγή από τις 10 Μαΐου του 2012 αλλά από τότε, το φανάρι έγινε κόκκινο, όσο η Toyota σκεφτόταν τι θα κάνει ήταν πορτοκαλί, ξαναέγινε πράσινο, έριξε το φταίξιμο στην Subaru, είπε ότι μπορεί να το βγάλει μόνη της και ακόμα περιμένουμε. Ξέρεις από πότε κυκλοφορεί η φήμη για υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του 86; Από τις 2 Δεκεμβρίου του 2011. Από τότε… άστο καλύτερα. Ότι ξέρεις ξέρω. Εγώ προσωπικά κατηγορώ τον Tesuya Tada, τον επικεφαλής μηχανικό του 86 που ή δεν ξέρει τι θέλει η εταιρία στην οποία εργάζεται και καλύτερα θα κάνει να σταματήσει τις δηλώσεις ή ξέρει πολύ καλά τι θέλει ή δεν θέλει η εταιρία στην οποία εργάζεται και απλά μας δουλεύει. Όπως και να έχει, μας έσπασε τις μπάλες η όλη υπόθεση!

[/nextpage]

[nextpage title=”Alfa Romeo” ]

2011-Alfa-Romeo-Plan-Annotated

Και κάπου εδώ αισθάνομαι τόσο οργισμένος που με έχει πιάσει νευρικό γέλιο. Ειλικρινά, ενώ στις προηγούμενες φήμες κάθισα και έψαξα το πότε ξεκίνησαν και το πώς εξελίχθηκαν, εδώ δεν θα κάνω καν τον κόπο. Όχι. Δεν θα υποβάλλω τον εαυτό μου σε αυτό το μαρτύριο. Η υπόθεση με την Alfa Romeo έχει παρατραβήξει. Πλάνο στο πλάνο στο πλάνο. Καθυστέρηση στην καθυστέρηση. Μας έχουν πρήξει τα… συκώτια με αυτή την ιστορία. Υποψιάζομαι ότι μόλις παρουσιαστεί επιτέλους το concept τον Ιούνιο του 2015, θα είμαι περισσότερο ανακουφισμένος παρά χαρούμενος. Βέβαια, τώρα που το ξανασκέφτομαι, με το που παρουσιαστεί, θα ξεκινήσουν άλλες φήμες. Ίσως για άλλα μοντέλα ή ακόμα και για το ίδιο. Για την έκδοση παραγωγής. Αν θα υπάρχει “καυτή” έκδοση. Πότε θα λανσαριστεί στην αγορά. Πόσο θα κάνει κλπ κλπ. Και κάπου εκεί, θα πετάξω τον υπολογιστή από το παράθυρο και θα πάω σε κάποιο βουνό να γίνω ερημίτης. Μετά από χρόνια, θα κυκλοφορήσουν θρύλοι για έναν κοντό χοντρό και τριχωτό αγριάνθρωπο που βροντοφωνάζει στα βουνά ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΜΩΡΕ; ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ALFA ROMEO!!!! ΟΧΙ ΑΛΛΟ ALFA ROMEOOOOOO!!!!!!

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...