Broken-Christmas-Ornament

Φήμες. Ωραίο πράγμα ε; Όλοι βγαίνουν κερδισμένοι από μία φήμη. Ο petrolhead που “μαθαίνει” το τι σκέφτονται να κάνουν οι εταιρίες, οι ίδιες οι εταιρίες που μαθαίνουν αν αυτό που θέλουν να κάνουν έχει πέραση και εξασφαλίζουν για τον εαυτό τους προβολή και τα μέσα που πουλάνε αντίτυπα ή στην σύγχρονη πλέον εποχή, αποσπούν “clicks”, “likes” και τα συναφή. Όμως φτάνεις σε ένα σημείο που είτε είσαι petrolhead, είτε είσαι συντάκτης σε κάποιο μέσο, είτε και τα δύο, αναφωνείς ΦΤΑΝΕΙ. ΗΜΑΡΤΟΝ. ΟΧΙ ΑΛΛΟ. Όταν μία φήμη κυκλοφορεί, επαναλαμβάνεται και αναδημοσιεύεται ίσως με μικρές αλλαγές, κουράζει. Φθείρεται και φθείρει.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να ξεκαθαρίσω ένα πράγμα. Δεν φταίνε οι κατασκευαστές. Δεν φταίνε οι εταιρίες. Εμείς φταίμε και όταν λέω εμείς, εννοώ εμείς σαν μέσα και εσείς σαν αναγνώστες. Μαζί έχουμε δημιουργήσει έναν φαύλο κύκλο που είναι δύσκολο –αλλά όχι ανέφικτο– να σπάσει. Οπότε σπάνε οι μπάλες μας! Τι εννοώ. Βγαίνει μία φήμη. Δημοσιεύεται. Διαβάζεται και σχολιάζεται. Είναι δημοφιλής. Αυτό που συμβαίνει στη συνέχεια, είναι το λάθος των μέσων. Αυτοί που έχουν την δυνατότητα να “βγάλουν” είδηση, σε όποια ευκαιρία τους δοθεί, θα επαναλάβουν την ίδια ερώτηση σε διαφορετικό άτομο –πολλές φορές ακόμα και στο ίδιο– ελπίζοντας να πάρουν μία διαφορετική απάντηση. Να έχουν αποκλειστικότητα σε μία σημαντική εξέλιξη. Οπότε, επαναλαμβάνεται ο πρώτος κύκλος. Ξαναβγαίνει η φήμη. Ξαναδημοσιεύεται. Ξαναδιαβάζεται και ξανασχολιάζεται. Ξαναείναι δημοφιλής. Και εδώ εντοπίζεται το δικό σου σφάλμα αναγνώστη. Την ξαναδιαβάζεις… Της δίνεις αξία. Ξέρεις πώς δουλεύουν τα μέσα. Εφόσον κάτι αποδεικνύεται δημοφιλές, θα μπει σε αυτόν τον φαύλο κύκλο από τον οποίο όπως προείπα δεν υπάρχει εύκολη έξοδος… Από την άλλη, μερικές φήμες οφείλονται στο γεγονός ότι υπάρχουν μη-επιβεβαιωμένες πληροφορίες. Άααααααλλη υπόθεση αυτή. Μην καθυστερούμε όμως, ας δούμε ποιες είναι αυτές οι φήμες που μας έχουν σπάσει τα νεύρα!