DX3PgzFsBZM

Όσο περνάει ο καιρός και όσο πλησιάζουμε στην παρουσίαση της νέας γενιάς BMW 5-Series, τα μέσα φαίνεται να συμφωνούν σε κάποια πράγματα για το μεγάλο sedan της Βαυαρικής εταιρίας. Το “ζουμί” της υπόθεσης, είναι ότι η νέα 5άρα, θα έχει κάτι για όλους.

Το μοντέλο με κωδική ονομασία G30, αναμένεται να παρουσιαστεί στα μέσα του 2016 και να λανσαριστεί στην αγορά στα τέλη του ίδιου χρόνου, ως μοντέλο του 2017. Θα βασίζεται στην πλατφόρμα που αρχικά ονομαζόταν “35up” αλλά μετονομάστηκε σε “CLAR”. Μία πλατφόρμα που θα χρησιμοποιείται σε ολόκληρο σχεδόν το εύρος της γκάμα της BMW, από την 3άρα και την 5άρα, μέχρι τις επόμενες 6 και 7-Series. Στην πλατφόρμα χρησιμοποιούνται φυσικά τα παραδοσιακά, ατσάλι υψηλής αντοχής και αλουμίνιο, αλλά συνδυάζονται με συνθετικά υλικά για να μειωθεί το βάρος περίπου 80 κιλά σε σύγκριση με το τρέχον μοντέλο. Η μειωμένη μάζα –αλλά και για την περαιτέρω μείωση του βάρους– επιτρέπει στην BMW να χρησιμοποιήσει στην βασική 518d έναν τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.5 λίτρων που θα αποδίδει περίπου 150 άλογα. Πηγές μάλιστα αναφέρουν πως το μέγεθος του κινητήρα, θα ορίζει την εμπρός ανάρτηση που θα χρησιμοποιείται: Οι 5άρες με τους μικρότερους κινητήρες –τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους-, θα μοιράζονται την αρχιτεκτονική τους με την επόμενη 3-Series, ενώ οι 5άρες με τους μεγαλύτερους –εξακύλινδρους και οκτακύλινδρους– θα χρησιμοποιούν τον εμπρός άξονα της επόμενης 7-Series.

Στην κορυφή της γκάμα της νέας 5-Series, θα τοποθετείται φυσικά η M5 για την οποία ακούγονται ενδιαφέροντα πράγματα. Σύμφωνα με την πηγή, η κορυφαία 5άρα θα χάσει 180 ολόκληρα κιλά και θα προσφέρεται και ως τετρακίνητη. Θα χρησιμοποιεί δε τον ίδιο twin-turbo V8 των 4.4 λίτρων αλλά με ιπποδύναμη που θα αγγίζει –ή θα ξεπερνά ελαφρώς– τα 600 άλογα.

Τέλος, περιμένουμε την γκάμα της νέας 5άρας να συμπληρώνεται από μία υπερ-οικονομική/οικολογική, plug-in υβριδική έκδοση αλλά και την Gran Turismo.