volvo formula e

Όπως ήδη γνωρίζουμε, η Volvo σχεδιάζει να αλλάξει ριζικά την στρατηγική του marketing της. Με πολύ απλά λόγια, σκοπεύει να μειώσει δραστικά τον αριθμό των εκθέσεων στις οποίες συμμετέχει και να αποχωρήσει από κάθε μορφή motorsports στις οποίες συμμετέχει.

Δεν είναι πολλές. Αυτή τη στιγμή, η Volvo συμμετέχει στο Σουηδικό Πρωτάθλημα Τουρισμού και στα V8 Supercars της Αυστραλίας. Στο τέλος του 2015 θα αποσυρθεί από το πρώτο ενώ στο τέλος του επόμενου χρόνου, θα αποσυρθεί και από το δεύτερο. Τι θα κάνει όμως μετά; Υπάρχουν τα motorsports στα πλάνα της εταιρίας; Ο Alain Visser, Διευθυντής Πωλήσεων, Marketing και Customer Service της Volvo Cars, έχει τις δικές του απόψεις. Όταν ρωτήθηκε για το “πώς μπορεί η εταιρία να συνεχίσει την πορεία της ως premium μάρκα όταν όλες οι άλλες premium μάρκες συμμετέχουν σε motorsports, απάντησε:

Διαφωνώ. Κοιτάξτε την Land Rover και την Jaguar. Full premium μάρκες που δεν αγωνίζονται. Ok, η Jaguar συμμετέχει σε μερικούς αγώνες αλλά ακόμα δεν βλέπω τα motorsports να ταιριάζουν το DNA μας. Και γιατί να κάνουμε όπως όλοι οι άλλοι; Η Volvo θα πρέπει να αποπνέει ασφάλεια και χαμηλή κατανάλωση, όχι αγώνες.

Ας αφήσουμε λίγο στην άκρη ότι το επιχείρημα του για την Jaguar ακυρώνεται από τον ίδιο και ότι βάζει στο παιχνίδι την Land Rover που κατασκευάζει αποκλειστικά SUVs και ας πιάσουμε αυτό για την “χαμηλή κατανάλωση”, όπως έκανε και ο δημοσιογράφος που σημείωσε ότι η “χαμηλή κατανάλωση είναι σημαντική στην F1 και το Le Mans”.

Χεχε, αλλά είναι εντελώς διαφορετικά χρήματα. Θα έλεγα ότι το Le Mans είναι η απολύτως πιο ηλίθια κατηγορία που μπορεί να συμμετέχει κανείς. Κοστίζει 20 εκατομμύρια για ένα αυτοκίνητο και έχεις κάλυψη για 24 ώρες. Μετά ησυχία για έναν χρόνο.

Και συνεχίζει μιλώντας για την ενδεχόμενη συμμετοχή της Volvo σε μία αμιγώς “πράσινη” μορφή motorsports, την Formula E.

Δεν έχουμε αποφασίσει για την συμμετοχή μας αλλά είναι κάτι που κοιτάμε. Η κάλυψη και οι θεατές είναι ακόμα χαμηλά αλλά […] πιστεύω πως θα αυξηθούν.

Σοβαρά; Το Le Mans είναι μία φορά τον χρόνο –γιατί ως γνωστόν δεν είναι μέρος του World Endurance Championship– αλλά η Formula E, που είναι για 6, είναι καλύτερη;; Το Le Mans των 800 εκατομμυρίων τηλεθεατών –22.6 μόνο από το Eurosport-, των 31 δικτύων, των 6.6 εκατομμυρίων θεατών μέσω Web TV και των 263.300 θεατών στην πίστα είναι “η πιο ηλίθια κατηγορία που μπορεί να συμμετέχει κανείς” ενώ η Formula E είναι καλύτερη; Η Formula E που στην καλύτερη των περιπτώσεων προσελκύει 75.000 θεατές σε κάθε αγώνα και δεν γνωρίζουμε την τηλεθέαση, παρά μόνο για την Αγγλία που κορυφώνεται στους 700.000 τηλεθεατές –για τον πρώτο αγώνα που ο κόσμος ήταν περίεργος, στους επόμενους έπεσε στους 400.000-; Η Formula E που έχει κατασκευαστές όπως η Andretti, η Dragon Racing, η Venturi κ.ά. ενώ στο Le Mans τρέχουν κάτι άγνωστοι όπως Audi, Toyota, Nissan, Porsche, Ferrari, Aston Martin, Chevrolet και ακούγεται και για την Ford;

Δεν έχω κάτι με την Formula E ούτε φυσικά με την Volvo. Είμαι αλλεργικός όμως στα ηλίθια επιχειρήματα. Δεν θέλεις να συμμετέχεις σε motorsports; Δικαίωμα σου. Αλλά “στην πιο ηλίθια κατηγορία που μπορεί να συμμετέχει κανείς”, συμμετέχουν πολλοί ηλίθιοι –για να πετάνε έτσι τα λεφτά τους… ηλίθιοι θα είναι. Δεν υπάρχει λόγος για τέτοιου είδους χαρακτηρισμούς, γιατί κε Visser, μπορούν να επιστρέψουν πολύ εύκολα όταν λες κουβέντες όπως “ναι, πιστεύω ότι η Formula E είναι η πιο ανταγωνιστική μορφή motorsport αυτή τη στιγμή”. Ας σοβαρευτούμε λίγο!