Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Test in Jerez

Οι χειμερινές δοκιμές και ιδιαίτερα οι πρώτες από αυτές, σχεδόν ποτέ δεν μας δείχνουν την πραγματική δυναμική των μονοθεσίων. Οι ομάδες έχουν διαφορετικά πράγματα στο μυαλό τους και χωρίς να ανακοινώνεται το πρόγραμμα ή το φορτίο καυσίμου του καθενός, ενώ παράλληλα τεστάρονται παλαιά και νέα εξαρτήματα, είναι πρακτικά αδύνατο να βγουν ασφαλή συμπεράσματα για την ταχύτητα των μονοθεσίων.

Στην Χερέθ, η Ferrari έδειξε να βελτιώνεται σημαντικά και το γεγονός πως 4 μονοθέσια με κινητήρα Ferrari βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις, ισάριθμες μέρες, ώθησε πολλούς στο συμπέρασμα πως το νέο power unit της Scuderia, δουλεύει πλέον όπως πρέπει, κλείνοντας τη διαφορά από εκείνο της Mercedes. Αυτή, όμως, θα ήταν η μισή “αλήθεια”.

Το Autosport κατάφερε να πάρει στα χέρια του τις τελικές ταχύτητες που σημείωσαν οι οδηγοί και να δημιουργήσει έναν πίνακα με τις καλύτερες τιμές για κάθε μονοθέσιο, από τα οκτώ διαφορετικά που έτρεξαν στην Ισπανία. Οι τελικές μετρήθηκαν στην πίσω ευθεία της πίστας, η οποία έχει ίδιο μήκος με την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και φτάνει τα 600 μέτρα. Εκεί λοιπόν, στις πρώτες θέσεις βρίσκονται μονοθέσια με κινητήρα Mercedes και για να είμαστε ακριβείς, και τα τρία μονοθέσια με κινητήρα Mercedes.

Θέση Οδηγός Ομάδα Κινητήρας Ταχύτητα (km/h)
1. F.Massa Williams Mercedes 307,6
2. N.Rosberg Mercedes Mercedes 307,6
3. P.Maldonado Lotus Mercedes 306,8
4. M.Verstappen Toro Rosso Renault 303,3
5. M.Ericsson Sauber Ferrari 303,3
6. K.Raikkonen Ferrari Ferrari 300,8
7. D.Kvyat Red Bull Renault 294,2
8. J.Button McLaren Honda 277,6

Αυτό που κάνει ακόμη πιο σαφές το πλεονέκτημα του Γερμανικού power unit, πέρα από τη διαφορά στα χιλιόμετρα, είναι το γεγονός πως τρία διαφορετικά μονοθέσια, με διαφορετικά χαρακτηριστικά, βρίσκονται στην κορυφή. Οπότε, δεν μπορούμε να μιλάμε για τύχη ή για μια ομάδα η οποία είχε άλλο set-up ή ένα μονοθέσιο -όπως της Williams πέρυσι- που ήταν δυνατό στην τελική ταχύτητα, θυσιάζοντας μέρος της κάθετης δύναμης.

Τι συμβαίνει πραγματικά, δεν το ξέρουμε, και από τα δυο επόμενα τεστ στην Βαρκελώνη, μόνο ενδείξεις θα μπορούμε να συλλέξουμε. Έχοντας όμως σαν οδηγό την περσινή σεζόν και την περσινή διαφορά μεταξύ των τριών, γνωστών, power units, είναι κάτι παραπάνω από δύσκολο να έκλεισαν από την Ferrari τόσο πολύ την ψαλίδα, ακόμη κι αν οι κόκκινοι κατάφεραν να βρεθούν στην κορυφή των χρόνων.

[Photo Copyrights: Hoch Zwei/Mercedes AMG F1 Team]