mercedes-test

Δεύτερη μέρα των τελευταίων δοκιμών σήμερα και οι ομάδες αρχίζουν δειλά δειλά να βγάζουν τους άσσους που έχουν στα μανίκια τους. Όλα τα μονοθέσια, εκτός από την νέα Force India, βγήκαν στην Ισπανική πίστα από τα πρώτα κιόλας λεπτά, με την θερμοκρασία να μην ξεπερνά τους 10ºC στην άσφαλτο. Όταν η πίστα είναι κρύα, όλες οι ομάδες προτιμούν να μαζεύουν δεδομένα για την αεροδυναμική των μονοθεσίων, καθώς δεν μπορούν να συλλέξουν χρήσιμες πληροφορίες για την κατάσταση των ελαστικών ή την σωστή ρύθμιση ψύξης του κινητήρα.

Εντυπωσιακή ήταν η Red Bull του Daniil Kvyat, η οποία ήταν ζωσμένη με αισθητήρες για την μελέτη των ροϊκών φαινομένων γύρω από το μονοθέσιο. Φυσικά, τα μάτια όλων ήταν στραμμένα στη McLaren, με τον Jenson Button να συμπληρώνει περισσότερους γύρους την πρώτη ώρα, από ότι κατάφερε σε ολόκληρη τη χθεσινή μέρα.

Vettel-Test

Η Ferrari παρουσιάστηκε ελαφρώς διαφορετική σήμερα, με νέα αεροτομή μπροστά και διαφορετική στήριξη στις κάμερες, αν και η λύση της φάνηκε λιγότερο “κομψή” από αυτή της Mercedes. Μέχρι και το χρώμα της SF15-Τ φάνηκε ελαφρώς διαφορετικό, σε σχέση με αυτό που είχε στα πρώτα δύο τετραήμερα δοκιμών. Ο Sebastian Vettel και ο Nico Rosberg έκαναν αρκετούς γύρους ακολουθώντας ο ένας τον άλλον και αλλάζοντας συχνά θέση μεταξύ τους.

Πηγές από την Toro Rosso έκαναν λόγο για πειραματισμούς της μικρής Red Bull με την χαρτογράφηση του κινητήρα της Renault, έτσι ώστε να βελτιωθεί η απόδοση του Γαλλικού κινητήρα. Το αποτέλεσμα ήταν ένα power unit με πολύ διαφορετικό ήχο, το οποίο ακουγόταν σαν να ρετάρει.

Force India

Λίγο πριν το μεσημεριανό διάλειμμα και ενώ στην κορυφή των χρόνων ήταν ο Vettel -με 1:25.339- έκανε την εμφάνισή της και η νέα Force India. Η VJM08, παρότι πολύ όμορφο μονοθέσιο, δεν ήταν και πολύ τυχερή στον πρώτο της γύρο, καθώς έπαθε λάστιχο στον πίσω αριστερό τροχό. Ευτυχώς, μετά την αντικατάσταση του ελαστικού, ο Niko Hulkenberg πρόλαβε να ολοκληρώσει μερικούς γύρους, έως ότου έρθει η μεσημεριανή καρό σημαία.

Μπορεί ο Fernando Alonso να έστελνε ευχαριστήρια μηνύματα στους οπαδούς του, αλλά ο Sergio Perez και ο Lewis Hamilton ήταν στην πίστα της Βαρκελώνης και παρακολουθούσαν από κοντά τους μηχανικούς τους, καθώς και τις συζητήσεις τους με τους έτερους οδηγούς των ομάδων τους.

Το απογευματινό πρόγραμμα των ομάδων επικεντρώθηκε στην μελέτη της διάρκειας των ελαστικών της Pirelli, καθώς η θερμοκρασία είχε ξεπεράσει τους 24ºC. Όλες, σχεδόν, οι ομάδες έκαναν προσομοιώσεις αγώνα, ενώ ο Valtteri Bottas έδειξε ακόμη μια φορά πως η Williams δεν έκατσε με σταυρωμένα χέρια τον χειμώνα. Ο Φινλανδός, ακολουθώντας διαφορετικό πρόγραμμα από τους υπόλοιπους πιλότους, έκανε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο μέχρι εκείνη την ώρα στη Βαρκελώνη, φέρνοντας ξανά την ομάδα του στην κορυφή των χρόνων.

Bottas Test

Η πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας εμφανίστηκε 2,5 ώρες πριν το τέλος των σημερινών δοκιμών, όταν η Red Bull του Kvyat σταμάτησε στην πρώτη στροφή της Ισπανικής πίστας. Η RB11 επέστρεψε γρήγορα στο γκαράζ της ομάδας και με την εμφάνιση της πράσινης σημαίας ξεκίνησε και ο Rosberg το απογευματινό του πρόγραμμα. Η Mercedes έκανε κάποιες μηχανικές τροποποιήσεις στο μονοθέσιο έτσι ώστε να επικεντρωθεί σε προσομοίωση κατατακτήριων γύρων.

Η ταχύτητα της Mercedes δεν άργησε να φανεί, αφού με τον πρώτο του γύρο με μαλακή γόμα, ο Rosberg έκανε και τον ταχύτερο χρόνο του διημέρου. Ο Christian Horner δεν έκρυψε ότι ο χρόνος της Mercedes ήταν λίγο αποκαρδιωτικός.

Βλέποντας τον χρόνο της Mercedes σε πιάνει λίγο κατάθλιψη. Ας ελπίζουμε ότι δεν έκαναν αυτό τον χρόνο με 80 κιλά καυσίμου. Ήταν συντηρητικοί σε όλες τις δοκιμές και προφανώς μόλις ξεκίνησαν να ανεβάζουν λίγο την απόδοσή τους. Πίσω τους φαίνεται πως είναι πολύ κοντά τα πράγματα, αλλά προς στιγμήν έχουν μεγάλο πλεονέκτημα.

Button - Mclaren Test

Ο Max Verstappen ολοκλήρωσε μια ώρα νωρίτερα το πρόγραμμά του, καθώς ένα πρόβλημα στα ηλεκτρικά της Toro Rosso τον άφησε με μόλις 139 γύρους σήμερα!!! Ενώ οι φίλοι της McLaren πανηγύριζαν τον τριψήφιο αριθμό γύρων της Βρετανικής ομάδας, εμφανίστηκε η δεύτερη κόκκινη σημαία της ημέρας. Το μονοθέσιο του Button είχε σταματήσει λίγο πριν την στροφή 8, με αποτέλεσμα η McLaren-Honda να ολοκληρώσει πάνω στο γερανοφόρο όχημα τον τελευταίο, σημερινό της γύρο.

Με τα μονοθέσια να βγαίνουν και πάλι στη πίστα για το τελευταίο δεκάλεπτο δοκιμών, ήρθε και η τελευταία κόκκινη σημαία της ημέρας. Ο Pastor Maldonado δεν θα μπορούσε να μην έχει την τιμητική του, αφού πάρκαρε την Lotus στην άκρη της πίστας. Ευχάριστη έκπληξη των σημερινών δοκιμών ήταν η σχετική αξιοπιστία του Ιαπωνικού κινητήρα, καθώς και η απροβλημάτιστη μέρα της πρωτοεμφανιζόμενης Force India. Και οι Tifosi, όμως, έχουν κάτι για να χαρούν, αφού τα μονοθέσια με κινητήρα Ferrari, ολοκλήρωσαν σήμερα τους περισσότερους αναλογικά γύρους.

Αναλυτικά οι σημερινοί χρόνοι στον παρακάτω πίνακα:

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1  Nico Rosberg Mercedes  1:22.792  106
2  Valtteri Bottas Williams  1:23.995  +1.203  90
3  Felipe Nasr Sauber  1:24.071  +1.279  141
4  Sebastian Vettel Ferrari  1:25.339  +2.547  143
5  Jenson Button McLaren  1:25.590  +2.798  101
6  Pastor Maldonado Lotus  1:26.705  +3.913  140
7  Max Verstappen Toro Rosso  1:26.766  +3.974  139
8  Daniil Kvyat Red Bull  1:26.965  +4.173  80
9  Nico Hulkenberg Force India  1:28.412  +5.620  73