2016-Chevrolet-CamaroSix-AluminumBeam

Η Chevrolet έδωσε δύο νέες teaser φωτογραφίες της 6ης γενιάς της Camaro που θα παρουσιαστεί στις 16 του Μάη, ανακοινώνοντας παράλληλα πως θα ζυγίζει τουλάχιστον 90 κιλά λιγότερο σε σχέση με την 5η γενιά, η οποία ξεκινά από τα 1.688 κιλά στην έκδοση Chevrolet Camaro Coupe 1Ls με τον V6 κινητήρα και φτάνει μέχρι τα 1.785 κιλά στην έκδοση 2SS με τον V8 κινητήρα.

Η νέα Camaro θα κατασκευαστεί πάνω στην Alpha πλατφόρμα της GM, την ίδια που χρησιμοποιεί και η Cadillac CTS, κάνοντας χρήση αλουμινίου. Π.Χ, η βάση του ταμπλό ζυγίζει 4,4 κιλά λιγότερο, από την σιδερένια βάση της απερχόμενης Camaro. Από αλουμίνιο είναι κατασκευασμένη τόσο η μπροστά όσο και η πίσω ανάρτηση, με τους συνδέσμους σε ορισμένες εκδόσεις της, να είναι κατασκευασμένοι από ένα άκαμπτο σύνθετο υλικό, ελαφρύτερο από το αλουμίνιο. Οι παραπάνω αλλαγές, κάνουν την ανάρτηση της νέας Camaro να ζυγίζει 21% λιγότερο σε σχέση με αυτή της 5ης γενιάς. Το μειωμένο βάρος θα προσδίδει στο αυτοκίνητο καλύτερη οδική συμπεριφορά και καλύτερες επιδόσεις.

2016-Chevrolet-CamaroSix-FrontSuspension

Όπως έχει ανακοινώσει η Chevrolet, η νέα Camaro θα είναι “ένα πραγματικά νέο αυτοκίνητο, από τη γρίλια μέχρι πίσω” με το 70% των μερών του να είναι καινούργια. Εκτός από τους V6 και V8 6,2-λίτρων κινητήρες, θα υπάρχει και ένας δίλιτρος, τετρακύλινδρος κινητήρας που θα αποδίδει περίπου 270-280 άλογα για να ανταγωνιστεί την Mustang Ecoboost. Η κατασκευή της θα γίνεται στο εργοστάσιο της GM στο Lansing Grand River. Η νέα γενιά της Camaro διαθέτει εξελικτικό σχεδιασμό, μικρότερες διαστάσεις από τη τωρινή γενιά, φαρδύτερα μετατρόχια, με τα φωτιστικά της σώματα να τα έχουμε δει πριν από μερικές εβδομάδες, όπως και το πλαϊνό μέρος της.

Δελτίο Τύπου

2016 Camaro Does More with Less

New model is at least 200 pounds lighter than current car

DETROIT – For the all-new, 2016 Chevrolet Camaro, the team was challenged to improve the handling, acceleration and fuel economy of the award-winning current model.

To meet all three objectives, the team focused on a singular mission: reduce mass. By obsessively searching for opportunities to save ounces, the team pared more than 200 pounds off the Camaro compared with the fifth-generation model.

As a result, the Camaro does more with less, according to Al Oppenheiser, Camaro chief engineer:

“We kept the cornering confidence and control that make the Gen 5 Camaro 1LE so fun to drive, and added a greater sense of agility,” he said. “The new Camaro brakes harder, flicks into corners more quickly, and drives out of the corner faster. We expect it will set the benchmark in the segment and give many sports cars a challenge.”

A new architecture, one of the most mass-efficient ever from General Motors, is responsible for much of the weight savings.

Additionally, dozens of small changes cumulatively contributed to shedding pounds. For example, the beam that supports the instrument panel is now made of aluminum, saving 9.7 pounds (4.4 kg) over the steel beam on the current generation Camaro.

In addition, the front and rear suspension assemblies are now aluminum, and links on some models feature an intricate, structurally optimized design made with a rigid composite material that’s even lighter than aluminum. As a result, the total weight for the suspension is 21 percent lighter compared to current steel-intensive assemblies.

Chevrolet will introduce the all-new 2016 Camaro on Saturday, May 16, during a special public event at Detroit’s Belle Isle Park.

Founded in 1911 in Detroit, Chevrolet is now one of the world’s largest car brands, doing business in more than 115 countries and selling around 4.8 million cars and trucks a year. Chevrolet provides customers with fuel-efficient vehicles that feature engaging performance, design that makes the heart beat, passive and active safety features and easy-to-use technology, all at a value. More information on Chevrolet models can be found at www.chevrolet.com.