GM Headquarters - Detroit

Η General Motors θα συνεχίζει να χρησιμοποιεί ως ασπίδα την πτώχευση της του 2009 ενάντια στις μηνύσεις που έχουν καταθέσει εκατοντάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της, που ανακάλεσε πέρυσι η Αμερικάνικη εταιρία.

Ένας ομοσπονδιακός δικαστής στη Νέα Υόρκη αποφάσισε πως η σημερινή εταιρία είναι νομικά διαφορετική, σε σχέση με την προ πτώχευσης GM, πράγμα που σημαίνει πως δεν μπορεί να κατηγορηθεί για πράγματα που ευθύνεται η “παλιά” εταιρία. Η απόφαση αυτή του δικαστηρίου είναι μια τεράστια νίκη για τη “νέα GM”, η οποία θα αποφύγει αποζημιώσεις που θα μπορούσαν να φτάνουν έως και τα 10 δισ. δολάρια.

Οι δικηγόροι των εναγόντων υποστηρίζουν πως η GM παραπλάνησε το πτωχευτικό δικαστήριο, μη αποκαλύπτοντας το πρόβλημα με τους ελαττωματικούς διακόπτες ανάφλεξης των αυτοκινήτων της, όπου όπως αποδείχτηκε, μηχανικοί και στελέχη της “παλιάς GM”, γνώριζαν για τουλάχιστον μια δεκαετία. Ωστόσο ο δικαστής δεν μπόρεσε να βρει αποδείξεις το πως η νέα GM έχει διαπράξει απάτη κατά του δικαστηρίου, αποκρύπτοντας στοιχεία.

Με την ασπίδα πτώχευσης προτεταμένη, οι πελάτες δεν μπορούν να μηνύσουν την “νέα GM” για τραυματισμούς, θανάτους ή πτώση στην αξία μεταπώλησης των αυτοκινήτων τους, πριν από το 2009. Η απόφαση του δικαστηρίου δεν απαλλάσσει την “νέα GM” από όλες τις αγωγές που σχετίζονται με τους ελαττωματικούς διακόπτες ανάφλεξης. Η GM μπορεί να μηνυθεί για δράσεις που έχει συμβεί μετά την πτώχευση, όπως το γεγονός πως δεν διέταξε την ανάκληση των αυτοκινήτων της από το 2009, πράγμα που συνέβη στις αρχές του 2014.

Η GM έχει επιβεβαιώσει 84 νεκρούς και 157 τραυματίες από τους προβληματικούς διακόπτες ανάφλεξης της, προσφέροντας στις οικογένειες των νεκρών και στους τραυματίες, αποζημιώσεις που ξεπερνούν το 1 εκατ. δολάρια ανά περίπτωση.

Στις σχετικές ειδήσεις, η GM έχει δεχτεί πάνω από 50 καταγγελίες ιδιοκτητών οχημάτων της (Verano 2013-2014, Chevrolet Cruze 2014 και Malibu 2014) που αναφέρουν πως το σύστημα διεύθυνσης κολλά ή δεν ανταποκρίνεται, μετά από οδήγηση σε μεγάλες ευθείες αποστάσεις, χωρίς ο οδηγός να κάνει μεγάλες κινήσεις με το τιμόνι. Οι ιδιοκτήτες έχουν καταγγείλει το πρόβλημα και στη NHTSA, με έναν κάτοχο ενός Buick Verano 2013 να δηλώνει πως το “κλειδωμένο” σύστημα διεύθυνσης, ήταν η αιτία ενός μικρού ατυχήματος, από το οποίο κανείς δεν τραυματίστηκε.

Και εκεί που περίμενες πως η GM θα προχωρούσε σε ανάκληση, η εταιρία δήλωσε πως:

Με βάση το πολύ χαμηλό ποσοστό εμφάνισης του προβλήματος, που κυμαίνεται σε λιγότερο από το 0,5 τοις χιλίοις και από το γεγονός πως η κατάσταση διορθώνεται όταν ο οδηγός στρίψει το τιμόνι, η GM δεν θεωρεί το συγκεκριμένο πρόβλημα ως ένα θέμα ασφαλείας. Ως εκ τούτου, δεν θα ανακαλέσει τα οχήματα.

Η GM ανακοίνωσε πως η επιδιόρθωση του προβλήματος λύνεται με απλή ενημέρωση της έκδοσης του λογισμικού του αυτοκινήτου που καλύπτεται από εγγύηση 10 ετών ή 150.000 μιλίων. Εκπρόσωπος της NHTSA είπε:

Τα συμπτώματα που περιγράφονται από τους οδηγούς, είναι μια σύντομη, αισθητή αλλαγή στην αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης που έχει μικρή ή καθόλου επίδραση στην ικανότητα του οδηγού να κατευθύνει με ασφάλεια το αυτοκίνητο. Οι όροι “‘notchy, stick, slip ή feel” που έχουν χρησιμοποιήσει οι οδηγοί, δεν δείχνουν κάποια σημαντική αύξηση στη προσπάθεια του οδηγού να στρίψει το τιμόνι.