Όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βγάζουν κατά καιρούς ειδικές εκδόσεις των μοντέλων τους, είτε ώστε κάποιο μοντέλο τους να πάρει αγωνιστικό homologation, είτε να γιορτάσουν κάτι, είτε απλά για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Ας θυμηθούμε 10 αυτοκίνητα από τα σπανιότερα των σπάνιων, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες θα υπάρξει και το δεύτερο μέρος, με ακόμη 10 αυτοκίνητα.

1Renault Clio Williams (1993-1996)

Η Renault, για να γιορτάσει τον τίτλο που κέρδισε ο Nigel Mansell στη Formula 1, έβγαλε το Clio Williams. Μηχανικά φορούσε έναν 2,0-λιτρο 16βάλβιδο κινητήρα απόδοσης 147 ίππων με 175 Nm ροπής.

2renault_clio_williams

Ζύγιζε μόλις 990 κιλά και θεωρείται μέχρι και σήμερα ένα από τα καλύτερα hot hatches που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Συνολικά η Renault κατασκεύασε 12.100 Clio Williams.

3Ferrari 360 Challenge Stradale (2003-2004)

Τόσο η F430 Scuderia, όσο και η 458 Speciale θα μπορούσαν να βρίσκονται στη λίστα αυτή, αν δεν υπήρχε η 360 Challenge Stradale (360 CS). Ξεχώριζε από την απλή 360 λόγω των 110 λιγότερων κιλών, των carbon-κεραμικών φρένων, του F1 αυτοματοποιημένου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων αλλά και από την τρίχρωμη λωρίδα στα χρώματα της Ιταλίας.

4Ferrari 360 Challenge Stradale

Μην ξεχάσω και το γεγονός πως η 360 CS συγκαταλέγεται ανάμεσα στα αυτοκίνητα εκείνα με τους πιο επικούς ήχους όλων των εποχών, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 4 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 310 χλμ/ώρα ενώ στη πίστα του Fiorano γυρίζει σε 3,5 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από την 360 Modena.

5Mazda RX-7 Bathurst R (2002)

Το απόλυτο RX-7 ήταν η έκδοση Bathurst R, μια έκδοση με την οποία η Mazda γιόρτασε την κυριαρχία της στον 12-ωρο αγώνα αντοχής του Bathurst στην Αυστραλία, το διάστημα μεταξύ 1992 και 1994.

6Mazda RX-7 Bathurst R

Με κύριο χαρακτηριστικό την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο από οποιοδήποτε άλλο RX-7, ο 13-B wankel κινητήρας του βάρους 1.260 κιλών Mazda RX-7 Bathurst R, απέδιδε 276 άλογα, με την Mazda να τοποθετεί σε αυτό και ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος αμορτισέρ. Μόλις 500 τέτοια κατασκεύασε η Mazda, με όλα να προορίζονται για την Ιαπωνική αγορά.

7Porsche 911 GT2 RS (2012)

Τον Σεπτέμβριο του 2012 η Porsche παρουσίασε την 911 (997) GT2 RS. Με 620 άλογα και με 70 κιλά λιγότερα, η σκληροπυρηνική 911 ζυγίζει 1.370 κιλά, έχοντας αναλογία 2,21 κιλών ανά ίππο. Και οι 500 μονάδες που έβγαλε στη παραγωγή η εταιρία, εξαφανίστηκαν μέσα σε διάστημα μόλις 2 μηνών.

8Porsche 911 GT2 RS

Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με ζάντες 19″ με λάστιχα διαστάσεων 245/35 μπροστά και 325/30 πίσω, ενώ διαθέτει επίσης roll cage και την ενεργή ανάρτηση της Porsche PASM (Porsche Adaptive Suspension Management). Τα 0-100 χλμ/ώρα η 911 GT2 RS είναι σε θέση να τα κάνει σε 3,5 δευτερόλεπτα ενώ τα 0-200 χλμ/ώρα σε 9,8 δευτερόλεπτα. Τα 0-300 χλμ/ώρα έρχονται σε 28,9 δευτερόλεπτα, προτού αγγίξει τα 330 χλμ/ώρα όπου ανέρχεται η τελική της ταχύτητα. Στην πίστα του Nurburgring, η 911 GT2 RS σημείωσε χρόνο 7:18″.

9Ford Focus RS Mk1 (2002-2003)

Η πρώτη γενιά του Focus RS ξεκίνησε να κατασκευάζεται τον Οκτώβριο του 2002 και έως τον Νοέμβριο του 2003 πουλήθηκαν 4501 μονάδες. Μηχανικά φορά τον turbo 2,0-λιτρο κινητήρα απόδοσης 215 ίππων με 310 Nm ροπής, με την Μπλε Οβάλ εταιρία να τοποθετεί Sachs αμορτισέρ, ελαφριές ζάντες διαστάσεων 18″ της O.Z και Brembo φρένα με δίσκους 324 χιλιοστών.

10Ford Focus RS Mk1

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και η κίνηση περνά στον δρόμο μέσω του Quaife ATB μπλοκέ διαφορικού. Το φουσκωμένο bodykit αυξάνει το πλάτος κατά 65 χιλιοστά, ενώ το μοναδικό του διαθέσιμο χρώμα, το Imperial Blue κάνει το μοντέλο τόσο ξεχωριστό. Στο εσωτερικό υπάρχουν Sparco καθίσματα με μπλε/μαύρο δέρμα και Alcantara. Ο πίνακας οργάνων είναι σε μπλε χρώμα, με την Ford να τοποθετεί σε αυτό και ένα όργανο ένδειξης της πίεσης της Garrett τουρμπίνας. Τα πεντάλς, ο επιλογέας ταχυτήτων αλλά και η λαβή του χειροφρένου είναι όλα ειδικές δημιουργίες της Sparco.

11Mini Cooper John Works GP (2013-2014)

Την άνοιξη του 2012 η ΜΙΝΙ παρουσίασε το Cooper John Works GP. Μηχανικά φορά τον υπερτροφοδοτούμενο 1.6-λίτρων τετρακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 218 ίππων με 280 Nm ροπής. Ζυγίζει 1.160 κιλά και τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 6,3 δευτερόλεπτα, τα 80-120 χλμ/ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 242 χλμ/ώρα.

12MINI John Cooper Works GP

Διαθέτει νέα, πλήρως ρυθμιζόμενη αγωνιστική ανάρτηση χαμηλότερη κατά 20 mm, μεγάλα 6-πίστονα φρένα με δίσκους 330x25mm μπροστά και 280x10mm πίσω και πατά πάνω σε ζάντες 17″ με ελαστικά διαστάσεων 215/40. Στιλιστικά απέκτησε ένα αναβαθμισμένο αεροδυναμικό κιτ με νέους προφυλακτήρες, αεροτομή, πλαϊνά spoiler και διαχύτη. Στο εσωτερικό τα πίσω καθίσματα έχουνε αφαιρεθεί και μπροστά έχουν τοποθετηθεί bucket δερμάτινα/Alcantara καθίσματα της Recaro με ραμμένο το λογότυπο GP. Επίσης συναντάμε δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, ανθρακί οροφή καθώς και μαύρα γυαλιστερά, κόκκινα και χρωμιομένα διακοσμητικά. Στο Nürburgring-Nordschleife γυρνά σε 8:23, 19 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από το προηγούμενο μοντέλο και μόλις 2.000 αυτοκίνητα κατασκεύασε η MINI.

13BMW M3 E46 CSL (2005-2007)

Μία από τις ομορφότερες, αν όχι η πιο όμορφη M3 όλων των εποχών. Ακραία όσο πρέπει με τις μεγάλες ζάντες και τις ανθρακονημάτινες λεπτομέρειες αλλά και διακριτική, χωρίς τις υπερβολές των M3 που ακολούθησαν. Κομψή και άγρια!

H σκληροπυρηνική M3 CSL, τα αρχικά της οποίας προέρχονται από τις λέξεις Coupe Sport Lightweight, βγήκε στη παραγωγή σε μόλις 1.383 μονάδες σε διάστημα λίγων μηνών. Όπως δηλώνει και το όνομα του, το αυτοκίνητο αποτελούσε μια ελαφρύτερη και αναβαθμισμένη έκδοση της Μ3 (Ε46) και είχε χρησιμοποιηθεί τεχνολογία από την εμπλοκή της εταιρίας στην F1 για τη μείωση του βάρους.

14bmw m3 csl

Εκτός του ότι είχε χάσει κάποια από την βαριά της ηχομόνωση και στοιχεία του εξοπλισμού της, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της BMW που τοποθετήθηκε CFRP (carbon-fibre reinforced plastic) στην οροφή, στη κεντρική κονσόλα, στα πάνελ των πορτών και στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών, ενώ τέλος είχε αλλαχτεί και το πίσω τζάμι με άλλο επίσης ελαφρύτερο. Το αποτέλεσμα αυτών ήταν η μείωση του βάρους κατά 110 κιλά σε σύγκριση με τη νορμάλ Μ3, με το συνολικό βάρος να έφτανε πλέον τα 1.385 κιλά. Άλλο ένα προτέρημα αυτής της μείωσης, ήταν η βελτιστοποίηση της κατανομής των βαρών μεταξύ των δύο αξόνων που πλέον άγγιζε το ιδανικό 50:50 αλλά και το χαμηλό του κέντρου βάρους του αυτοκινήτου.

Μηχανικά, ο 3.2-λίτρων εξακλυλινδρος σε σειρά ατμοσφαιρικός κινητήρας απέδιδε 17 άλογα περισσότερα και έφτανε τα 360 σύνολο στις 7.900 σ.α.λ με 370 Nm ροπής. Αυτό επέτρεπε στη Μ3 να επιταχύνει για τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 4,9 δευτ. με την τελική της ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα, ενώ με την αφαίρεση του περιοριστή αυτή ανέβαινε στα 280 χλμ/ώρα. Στο Nürburgring γυρνά σε 7:50 γρηγορότερα από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας του.

15Nissan GT-R Nismo (2014-)

Η Nissan πέρυσι παρουσίασε το GT-R Nismo, ό,τι γρηγορότερο έχει να μας δείξει η Ιαπωνική εταιρία. Ο δυνατότερος εργοστασιακός «Godzilla» όλων των εποχών φοράει τον twin-turbo V6 3.8-λίτρων κινητήρα και αποδίδει 600 άλογα με 652 Nm ροπής.

16Nissan GT-R Nismo (15)

Διαθέτει μεγαλύτερης χωρητικότητας αντλία λαδιού, σκληρότερη ανάρτηση της Bilstein και παχύτερες αντιστρεπτικές που περιλαμβάνουν ένα 17,3 mm κοίλο κομμάτι στο πίσω μέρος. Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση του διαθέτει τρεις ρυθμίσεις Track, Race και Race Plus. Έχει καταφέρει να σημειώσει χρόνο 7:08.676 στο Nurburgring με το προαιρετικό πακέτο N-Attack.

17Mercedes CLK DTM AMG (2005-2006)

Η Mercedes για να πάρει homologation το DTM AMG C-Class, το πιο πετυχημένο αγωνιστικό στην ιστορία του DTM, έβγαλε στη παραγωγή την CLK DTM AMG. Μόλις 180 αυτοκίνητα είδανε το φως της παραγωγής (100 coupe και 80 cabrio), φορώντας τον V8 5.4-λίτρων κομπρεσοράτο κινητήρα, απόδοσης 582 ίππων στις 6.100 σ.α.λ με 800 Nm στις 3.500 σ.α.λ.

18Mercedes-Benz-CLK-DTM-AMG-2004-1920x1080-002

Η coupe κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3,8 δευτ. έχοντας τελική ταχύτητα 322 χλμ/ώρα, με την cabriolet να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 300 χλμ/ώρα.

19Subaru Impreza WRX STi RB320 (2007)

Η Subaru για να γιορτάσει τον παγκόσμιο τίτλο που κατέκτησε ο Richard Burns το 2001 στο WRC, παρουσίασε το Impreza WRX STi RB320.

20Subaru Impreza RB320

Αποκλειστικά διαθέσιμο σε μαύρο χρώμα με πορτοκαλί λεπτομέρειες, το Impreza WRX STi RB320 έχει δεχτεί τη φροντίδα της Prodrive, αποκτώντας Eibach ελατήρια με Bilstein αμορτισέρ. Μηχανικά ο 2,5-λίτρων boxer κινητήρας αποδίδει 320 άλογα στις 6.000 σ.α.λ και μόλις 320 τέτοια βγήκαν στη παραγωγή.