Renault-EOLAB-concept

Η Renault αποκάλυψε το ομολογουμένως εντυπωσιακό Eolab concept στην έκθεση του Παρισιού τον Νοέμβριο του 2014 και μέχρι τώρα, δεν είχαμε ακούσει για το αν και το πότε θα περάσει στην παραγωγή.

Υπάρχει λόγος γι’ αυτό. Η Γαλλική εταιρία, είπε ότι η έκδοση παραγωγής του πρωτοποριακού, υβριδικού οχήματος είναι έτοιμη, αλλά δεν είναι όλοι έτοιμοι να πληρώσουν το επιπλέον κόστος, οπότε θα περιμένει. Ή όπως δήλωσε ο chief performance officer της Renault, Jerome Stoll, το μοντέλο θα περάσει στην παραγωγή “όταν είναι έτοιμη η αγορά”. Να θυμίσουμε ότι το Eolab concept κινείται από έναν τρικύλινδρο, 1000άρη βενζινοκινητήρα 75 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 68 ίππων. Έχει ηλεκτρική εμβέλεια 66 χιλιομέτρων ενώ όταν κινείται ως υβριδικό, η μέση κατανάλωση δεν υπερβαίνει το 1 λίτρο καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτά τα νούμερα είναι εφικτά λόγω της προηγμένης αεροδυναμικής του πρωτοτύπου αλλά και λόγω του χαμηλού βάρους που δεν ξεπερνά τα 955 κιλά. Προφανώς στην έκδοση παραγωγής τα νούμερα αυτά θα είναι ελαφρώς “χειρότερα” αλλά δεν ξέρουμε κατά πόσο.

Σημαντικό ρόλο στην απόφαση αυτή της Renault, έπαιξε όπως καταλαβαίνεις το “premium” που πρέπει να πληρώσει ο καταναλωτής για ένα υβριδικό αυτοκίνητο. Premium που σύμφωνα με αναλυτές είναι πιο εύκολο να πληρώσουν πελάτες ακριβών εταιριών και πολύ πιο δύσκολο, πελάτες εταιριών “μαζικής παραγωγής”. Οπότε η Renault, αποφάσισε να περιμένει μέχρι να πέσει το επιπλέον κόστος των υβριδικών αυτοκινήτων ώστε να γίνουν προσιτά για το ευρύ κοινό.