P-20150524-00694_News

Οι απόψεις των οδηγών για παραδοσιακά σιρκουί όπως το Spa ή το Μόντρεαλ, γίνονται κάθε χρόνο όλο και καλύτερες, σε αντίθεση με τις νέες πίστες του Tilke, που γίνονται όλο και πιο αδιάφορες. Και παρότι ο Γερμανός έχει βάλει το χέρι του στην αλλαγή χαρακτηριστικών ιστορικών πιστών, εκείνες προσπαθούν με μανία να κρατήσουν τα στοιχεία που τις έκαναν σπουδαίες.

Όλο και περισσότερες ασφάλτινες έξοδοι διαφυγής, αλλαγές σε στροφές όπως η Peraltada στο Μεξικό, αφαίρεση τοίχων από διάφορα σημεία στο Μονακό και γενικότερα προβλήματα που έχουμε αγγίξει παλαιότερα στο autoblog και θα το κάνουμε σύντομα ξανά, συνθέτουν την εικόνα του προβλήματος. Γιατί, όμως, γίνονται όλα αυτά; Μα φυσικά για τους χορηγούς και τα χρήματα. Όσο λιγότερες μπαριέρες, τοίχοι και αμμοπαγίδες, τόσο λιγότερες οι πιθανότητες να εγκαταλείψει κάποιος. Άρα, περισσότερος τηλεοπτικός χρόνος για τα μονοθέσια, που κουβαλάνε τους χορηγούς, άρα περισσότερα χρήματα στα ταμεία της CVC και των ομάδων.

16C_2563-1

Όσοι παρακολούθησαν τον Κυριακάτικο αγώνα του πρωταθλήματος Indycars στο Ντιτρόιτ, θα παρατήρησαν πως ο αγώνας διεξήχθη υπό βροχή -κανονική βροχή, όχι περιμένω 2 ώρες και μετά βάζω σλικ- πάνω σε τσιμέντο, δίπλα σε τοίχους. Και παρότι τα συγκεκριμένα μονοθέσια είναι ταχύτερα από ποτέ και κοντά πλέον σε αυτά της F1, δεν υπήρξε κανένα θέμα ασφάλειας. Ο Sebastien Bourdais βγήκε νικητής στις δύσκολες συνθήκες και μας λέει ποιο είναι το πραγματικό πρόβλημα στην F1.

Είναι σκέτη πρόκληση να οδηγείς στο τσιμέντο. Οδηγώντας στη βροχή στο Ντιτρόιτ, είναι πιο δύσκολο από ότι σε οποιαδήποτε πίστα της Formula 1, συμπεριλαμβανομένης κι αυτής στους δρόμους του Μονακό.

Η F1 κατέστρεψε όλες τις πίστες. Τους αφαίρεσαν τον χαρακτήρα και τις έκαναν αδιάφορες. Με πονάει αυτό. Το Μονακό είναι τώρα ένα μ@μ#μένο πάρκινγκ με μερικές στροφές. Πάρα πολλά στη Formula 1 σχετίζονται με τους λάθος λόγους. Χρήματα και θέση – δεν είναι για τον ανταγωνισμό. Στα IndyCar, κανείς δεν βγάζει χρήματα. Είναι απλά υπέροχα, γιατί είναι καθαρός ανταγωνισμός.

Προσωπικά, επιστρέφοντας φέτος στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα έπειτα από πάρα πολλά χρόνια, έχω να ομολογήσω πως η F1 πρέπει να αρχίσει να προσέχει ξανά την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και να ακούσει επιτέλους τους οπαδούς της, αν θέλει να ορθοποδήσει.