2011-volkswagen-phaeton_100310868_l

Όπως ανακοίνωσε η Volkswagen, σταματούν οι πωλήσεις του Phaeton στην αγορά της Αγγλίας. Η απόφαση δεν εξέπληξε κανέναν, με το πολυτελές μεγάλου μεγέθους sedan της VW να μην έκανε ποτέ τις πωλήσεις που οραματίστηκε γι’αυτό η γερμανική εταιρία, η οποία είπε πως καταργεί το μοντέλο επειδή πλέον οι κινητήρες του δεν πληρούν του επερχόμενους κανονισμούς εκπομπών Euro 6.

H Volkswagen έχασε τα πρώτα 10 χρόνια που πουλούσε το Phaeton, 32.000 δολάρια/28.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Αναλυτές πιστεύουν πως κάτι αντίστοιχο θα γίνει και με το νέο μοντέλο, χαρακτηρίζοντας την κίνηση από τη μεριά της VW ως παράλογη και λάθος στρατηγικά.

Το νέο Phaeton θα παρουσιαστεί μέσα στο 2016 με τη κυκλοφορία του να αναμένεται κάποιους μήνες αργότερα, αρχικά στην αγορά της Κίνας και στη συνέχεια στην αγορά του υπόλοιπου κόσμου. Σχεδιαστικά θα διαφέρει από το Passat, με την VW να θέλει το αυτοκίνητο να είναι πιο άνετο από το σημείο αναφοράς της κατηγορίας, τη Mercedes S-Class. Υπερφίαλη ή όχι αυτή η πρόθεση, μόνο ο χρόνος θα δείξει. Το νέο Phaeton αναμένεται να ξεκινά από τις 70.000 δολάρια και θα κατασκευάζεται πάνω στην MLB Evo πλατφόρμα. Θα προσφέρεται με μια γκάμα κινητήρων όπου ανάμεσά τους θα συναντάμε τον V8 TDI με 450 άλογα, τον V6 hybrid plug-in με 400 άλογα, καθώς και με τον κορυφαίο W12. Θα εφοδιάζεται με αερανάρτηση, με το αυτοκίνητο να διαθέτει κάμερα που θα “διαβάζει” το δρόμο μπροστά και θα προ-ρυθμίζει ανάλογα τα χαρακτηριστικά της ανάρτησης, ώστε να εξασφαλίζει όσο πιο ομαλή μετακίνηση. Φημολογείται, επίσης, ότι θα διαθέτει σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης, που θα του επιτρέπει να κινείται μόνο του με ταχύτητας μέχρι 60 χλμ/ώρα, ενώ μπορεί να έχει και λειτουργία προσπέρασης.

Αναλυτές της IHS πιστεύουν πως η VW θα κάνει κατά μέσο όρο 11.900 πωλήσεις Phaeton ετησίως από το 2017 έως το 2020, πολύ λιγότερα από τις 85.000 πωλήσεις της S-Class, τις 64.000 πωλήσεις της Σειράς 7 και των 41.000 πωλήσεων του Α8. Ο λόγος που οι αγοραστές δεν θα στραφούν στην αγορά του πνευματικού τέκνου του Ferdinand Piech, είναι πως κάποιος premium αγοραστής δεν θα δώσει 70.000+ δολάρια για να αγοράσει ένα Volkswagen, μιας και θα στραφεί στις Audi, BMW και Mercedes-Benz, οι οποίες έχουν καλύτερο πρεστίζ από αυτή.