GP AUSTRIA F1/2015

Οι υπεύθυνοι των κανονισμών στη Formula 1 έδειξαν για ακόμα μια φορά πόσο σωστά (δεν) μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους, αρκεί να κοιτάξουμε τους κανονισμούς για τις ποινές που αφορούν το power unit. Ένα πολύ καλό παράδειγμα είναι οι… 25 θέσεις ποινής που έλαβαν οι Jenson Button και Fernando Alonso στην Αυστρία, παρόλο που τα μονοθέσια είναι 20! Έτσι, οι δύο οδηγοί έπρεπε να περάσουν και από το pit lane στην αρχή του αγώνα (ο Button μάλιστα είχε και 10 δευτερόλεπτα stop-go), κάνοντας τους οπαδούς και όχι μόνο πραγματικά ν’ απορούν.

Πέρα από παράλογοι, αρκετοί από τους κανονισμούς είναι και πολύπλοκοι στην κατανόηση από τους απλούς οπαδούς, όπως υπογραμμίζουν οι Alonso και Bernie Ecclestone, κάτι που σημαίνει πως θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές. Δεν είναι μόνο αυτοί, όμως, που βρίσκουν πραγματικά ηλίθιους τους κανονισμούς. Το ίδιο πιστεύει και ο Alain Prost, με τον 4 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να λέει:

Είναι τρελό! Αυτή η πτυχή των κανονισμών πρέπει ν’ αλλάξει. Ο οδηγός είναι ήδη τιμωρημένος επειδή έχει αστοχήσει ο κινητήρας του, οπότε γιατί να τον τιμωρήσουμε παραπάνω. Ποια είναι η λογική.

Και ο Jean Alesi πιστεύει ότι η πολυπλοκότητα των κανονισμών μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση σε πολλούς από τους οπαδούς.

Νομίζω ότι, για να κατανοήσουμε τους κανονισμούς τώρα, θα πρέπει να είναι μηχανικός. Ας το σταματήσουμε αυτό όσο είναι καιρός.

Τέλος, ο Carlos Sainz, πατέρας του Carlos Sainz Jr., υποστηρίζει:

Ο κανονισμός θα πρέπει ν’ αλλάξει, γιατί ο κόσμος δεν μπορεί να καταλάβει τι συμβαίνει στο grid. Γενικότερα, οι κανονισμοί της Formula 1 είναι υπερβολικά περίπλοκη για το κοινό.

Jackie Stewart

Ένας άλλος τώρα θρύλος του παρελθόντος, ο Jackie Stewart πιστεύει πως μπορεί τα σημερινά αυτοκίνητα σε πολλές κατηγορίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού να πιάνουν πολύ υψηλά στάνταρ ασφαλείας, αλλά θεωρεί πως ακόμα και σήμερα οι οδηγοί βρίσκονται αντιμέτωποι με τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού ή και θανάτου.

Υπάρχουν ακόμα πολλοί κίνδυνοι. Το ατύχημα του Max Verstappen στο Μονακό θα μπορούσε να είναι θανατηφόρο. Και στο τέλος του Μαΐου, στη Monza, στη Formula 3, ο Lance Stroll είχε ένα τρομερό ατύχημα και απλώς βγήκε και περπάτησε μέχρι τα pits. Ο πατέρας του, ο Lawrence, μου έδειξε το video και σοκαρίστηκα, ενώ και ο ίδιος ήταν σοκαρισμένος.

Στις παλαιότερες εποχές, μποϊκοτάραμε αγώνες και τους βγάζαμε από το πρόγραμμα, έτσι πολλοί άνθρωποι από την διαχείριση της Formula 1 φοβόταν να βλέπουν τους οδηγούς να έχουν τέτοια δύναμη. Τώρα, οι λέξεις τους (των οδηγών) δεν έχουν βάρος. Αλλά, κάποιοι οδηγοί πιστεύουν ότι δεν πρέπει ν’ ανησυχούμε άλλο για την ασφάλεια. Αυτό συμβαίνει επειδή ίσως είναι πολύ νέοι και πολλοί από αυτούς ακόμα δεν έχουν παντρευτεί.

Εγώ φυσικά και θα βοηθούσα (για τη βελτίωση της ασφάλεια), αλλά πρέπει να μου το ζητήσουν. Πολλοί λένε ότι το άθλημα δεν είναι ίδιο όπως πριν, αλλά οι κίνδυνοι είναι ίδιοι. Είναι λυπηρό, μα δε χρειαζόμαστε περισσότερο από ένα ή δύο θανάτους για να μπορέσουν οι άνθρωποι να καταλάβουν πραγματικά.