[nextpage title=”Εισαγωγή”]

tumblr_lpqgq5sVPo1qzbk0ho1_1280

Μου αρέσει να επισκέπτομαι παλιά δημοφιλή θέματα καιρό μετά την πρώτη δημοσίευση τους και να βλέπω αν επιδέχονται βελτίωσης ή συμπλήρωσης και όντας Αύγουστος, μία εποχή του χρόνου που τα νέα είναι σπάνια, είπα να ξαναπιάσω το θέμα των μελλοντικών κλασικών. Δύο χρόνια έχουν περάσει από το πρώτο άρθρο και αφού το ξαναδιάβασα, συνειδητοποίησα ότι ήμουν υπερβολικά συντηρητικός. Ναι, έκανα κάποιες απροσδόκητες επιλογές –βλ. BMW Z3 M Coupe, Renault Avantime και Saab 9-3 Viggen– αλλά τα υπόλοιπα είναι υπερβολικά προφανείς επιλογές. Δεν χρειάζεται να είσαι ιδιοφυΐα για να κάνεις την υπόθεση ότι αυτοκίνητα όπως το Honda S2000, οι θρύλοι εξ Ανατολάς –Supra, RX7, Skyline GT-R και NSX– ή το Ford Focus RS θα γίνουν κλασικά. Κάτι άλλο που ήθελα να κάνω με αυτό το άρθρο, είναι να κινηθώ σε προτάσεις που δεν απαιτούν να υποθηκεύσεις το σπίτι. Με λίγα λόγια, το άρθρο του 2013 ήταν τα “στανταράκια” μου και τώρα πάω να ρισκάρω για μεγαλύτερα κέρδη.

Πριν ξεκινήσουμε, ας υπενθυμίσω τους περιορισμούς που είχα θέσει:

Δεν δέχομαι supercars/hypercars ή άλλα πανάκριβα αυτοκίνητα (βλ. Rolls Royce, Bentley κλπ). Αυτά είναι εξ ορισμού κλασικά, σχεδόν από την στιγμή της παραγωγής τους.

Δεν δέχομαι ειδικές εκδόσεις/εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής αν και εφόσον θα κάνω μία εξαίρεση, δικαιούστε και εσείς μία.

Δεν δέχομαι retro αναβιώσεις γιατί τις περισσότερες φορές αν όχι όλες, ωχριούν μπροστά στους προκατόχους τους που στο κάτω-κάτω είναι ήδη κλασικά αυτοκίνητα. Για να γίνω πιο σαφής: όχι Fiat 500, όχι VW Beetle, όχι Mini Cooper κ.ο.κ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Alfa Romeo”]

alfa-romeo-gt-white-1

Alfa Romeo GT 3.2 V6

Ας κάνουμε την αρχή με μία πρόταση χαμηλού ρίσκου. Alfa Romeo GT. Ένα όμορφο αυτοκίνητο με τον ξεχωριστό χαρακτήρα που δεν έχει η 159. Gran Tourer με ότι σημαίνει αυτό και ένα χαρακτηριστικό που της εγγυάται μία θέση σε αυτή τη λίστα είναι ότι η κορυφαία έκδοση, ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο που εξοπλίστηκε με τον Busso V6. Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι είναι future classic και η πλάκα ξέρεις ποια είναι; Με το καθεστώς φορολογίας στην Ελλάδα, δεν χρειάζεται να πληρώσεις πολλά για να την αποκτήσεις. Θα πληρώσεις πάρα πολλά για να την συντηρείς, αλλά αυτό είναι μία άλλη υπόθεση. Προσωπικά, θα την προτιμούσα με τις 17άρες ζάντες ελαφρού κράματος αλλά αυτό είναι θέμα γούστου και αντοχών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Renault”]

Renault_Clio_III_RS_2009_006

Renault Clio ΙΙΙ RS

Ναι, η προφανής επιλογή είναι το V6 αλλά μιλάμε για προσιτά μελλοντικά κλασικά… άσε που το V6 είναι εξ ορισμού κλασικό. Οπότε πάμε στο Renault Clio 3ης γενιάς και πιο συγκεκριμένα, στην κορυφαία έκδοση. Γιατί θα γίνει κλασική; Γιατί απλούστατα είναι το τελευταίο ατμοσφαιρικό και ίσως, το τελευταίο χειροκίνητο Clio RS.  Εκτός αυτού, όταν παρουσιάστηκε θεωρούνταν το καλύτερο hot hatch –κάποιοι το χαρακτήρισαν την 911 GT3 των hot hatches– ενώ ακόμα και τώρα, είναι ένα τρομερά ικανό εργαλείο για όποιον ξέρει να το χειρίζεται. Κατά προτίμηση το Trophy…

[/nextpage]

[nextpage title=”Citroen”]

large_163640

Citroen XM

Ορίστε η πρώτη “περίεργη” επιλογή. Citroen XM. Ένα μοντέλο που εξοπλιζόταν με ότι καλύτερο είχαν να προσφέρουν οι δεκαετίες του ’80 και του ’90. Φυσικά διέθετε την υδροπνευματική ανάρτηση της εταιρίας και αν ήταν στο χέρι μου, φυσικά θα την προτιμούσα με τον τρίλιτρο V6 που ανεβάζει λίγο παραπάνω το status της. Ένα τεράστιο θέμα με τις XM ήταν τα ηλεκτρονικά αλλά μέχρι το τέλος της παραγωγής της, η Citroen είχε φτιάξει τα περισσότερα προβλήματα. Ένα ακόμα επιχείρημα για την επιλογή μου; Τόσο η DS, όσο και η CX, θεωρούνται ήδη κλασικά. Γιατί όχι και η XM λοιπόν;

[/nextpage]

[nextpage title=”Opel”]

opel-GT-Exterior-Image-015-1024

Opel GT

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι το Opel GT εντάσσεται στην κατηγορία “αναβίωση” και εν μέρει θα συμφωνήσω. Όμως όχι ακριβώς, γι’ αυτό το συμπεριλαμβάνω στη λίστα. Το Opel GT είναι ένα αυτοκίνητο που πολλοί ξεχνούν αλλά εγώ προσωπικά το λατρεύω. Μακρύ καπό, ωραίος κινητήρας, όμορφος σχεδιασμός, πίσω κίνηση και cabrio. Τι άλλο να ζητήσει κανείς; Ναι, ήταν ένα Pontiac Solstice με σήματα Opel αλλά δεν με ενδιαφέρει. Πούλησε λίγα παραπάνω από 7.500 κομμάτια και ακόμα μπορείς να τα βρεις σε χαμηλές πηγές. Ακόμα… γιατί σε μερικά χρόνια, θα αρχίσουν να ανεβαίνουν.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ford”]

fordpumaracing

Ford Puma

Μόνο εγώ θεωρώ το Ford Puma ένα άκρως υποτιμημένο μοντέλο; Η εμπειρία που είχα μαζί του μέσω ενός φίλου, ήταν πολύ καλή. Παιχνιδιάρικο, επαρκώς ισχυρό και όμορφο. Αν όμως επέλεγα ένα, αυτό θα ήταν το Racing Puma. Όχι τόσο γιατί ήταν έκδοση περιορισμένης παραγωγής – και μπορείς να με κράξεις που περιλαμβάνω μία στη λίστα- αλλά γιατί πρώτον, δεν την ξέρουν πολλοί. Δεύτερον, γιατί δεν κοστίζει πολλά αλλά έχει προοπτικές να αυξήσει την τιμή της δυσανάλογα με τις απλές. Και τρίτον, ήταν ένα κτηνάκι! 1700άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας με 155 άλογα, ενισχυμένο κιβώτιο, προαιρετικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, φρένα της Alcon Racing, χαμηλό βάρος, ωραίο bodykit και εξέλιξη από τον Stig Blomqvist. Είπες τίποτα;

[/nextpage]

[nextpage title=”Volkswagen”]

Golf-GTI_2678119k

Volkswagen Golf GTi MkII

Ok… άλλη μία προφανής επιλογή. Το πρώτο Golf GTi είναι ήδη κλασικό και επειδή θεωρώ ότι το τρίτο δεν θα γίνει ποτέ, το δεύτερο είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αποδώσει καλά στο μέλλον. Δεν έχεις πολύ χρόνο για να αποκτήσεις ένα όμως. Οι τιμές των Golf GTi της πρώτης γενιάς πρόσφατα εκτοξεύθηκαν και δεν θα αργήσει να μεταφερθεί η μανία και στο δεύτερο.

[/nextpage]

[nextpage title=”BMW”]

maxresdefault

BMW 325i E30

Η προφανής επιλογή είναι η E30 M3. Όμως κοστίζει. Οπότε αν έχεις τα χρήματα, βρες μία 325i, αναπαλαίωσε την και κράτησε την για 20 χρόνια. Φυσικά χειροκίνητη, φυσικά εργοστασιακή. Τα 170 περίπου άλογα που αποδίδει ο εξακύλινδρος εν σειρά των 2.5 λίτρων είναι υπεραρκετά και η κατανάλωση δεν τινάζει την μπάνκα στον αέρα ακόμα και αν την κυκλοφορείς κάθε ημέρα! Και έχεις ένα αυτοκίνητο-σχολείο που μπορείς να πουλήσεις μετά από χρόνια και να βγάλεις και χρήματα!

[/nextpage]

[nextpage title=”Porsche”]

oc213

Porsche 924

Το outsider της λίστας. Η 924 σχεδιάστηκε για την Volkswagen αλλά αφού η τελευταία δεν την ήθελε αποφάσισε να την κρατήσει η Porsche. Δεν θα προτιμούσα όμως τις πρώτες. Ούτε φυσικά κάποια ειδική έκδοση. Θα πήγαινα απευθείας στην 924S, η οποία φοράει τον κινητήρα της μεγαλύτερης και ακριβότερης 944 με την 8-βάλβιδη κεφαλή. Φθηνή –προς το παρόν-, αξιοπρεπής και με προοπτικές. Ακριβώς ότι θέλεις σε ένα future classic.

[/nextpage]

[nextpage title=”Toyota”]

toyota-mr2-006

Toyota MR2

Ναι, το Mazda MX-5 είναι η προφανής επιλογή όταν μιλάμε για διθέσια roadster αλλά δεν το συμπεριλαμβάνω γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο. Αντιθέτως, πάω απευθείας για την 3η γενιά του Toyota MR2. Το τελευταίο MR2 που έβγαλε η Toyota. Αν αναβιώσει το όνομα σε μερικά χρόνια, αυτά είναι δεδομένο ότι θα “τσιμπήσουν” την τιμή τους και ποιος θα βγει κερδισμένος; Αυτός που αγόρασε ένα όταν ήταν φθηνά. Αν δεν αναβιώσει το όνομα σε μερικά χρόνια, πάλι κερδισμένος βγαίνεις αφού έχεις ένα ωραίο αμαξάκι. Ιδανικά, θα το ήθελα με το προαιρετικό Torsen διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Για το κιβώτιο δεν μιλάω καν. Φυσικά χειροκίνητο.

Αυτές είναι οι δικές μου επιλογές. 9 τον αριθμό. Προσιτά μελλοντικά κλασικά που αφενός είναι αρκετά καλά ώστε να κυκλοφορούνται και ως καθημερινά, αφετέρου όμως, πιστεύω ότι θα αυξήσουν την αξία τους στο μέλλον σε βαθμό που να ταξινομώ στην κατηγορία “επενδύσεις”. Φυσικά, για να θεωρούνται επένδυση, θα πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση και απολύτως εργοστασιακά που σημαίνει προσοχή στην συντήρηση αλλά και στην χρήση. Επίσης, χρειάζεται υπομονή και λογική. Δεν λέω ότι σε 2 χρόνια αυτά τα μοντέλα θα δεκαπλασιάσουν την αξία τους. Κάτι τέτοιο είναι παράλογο. Απλά λέω ότι με ορίζοντα 10ετίας ή 20ετίας, όχι μόνο δεν θα χάσουν την αξία τους, αλλά θα την αυξήσουν. Δεν ξέρω αν συμφωνείς ή διαφωνείς με τη λίστα αλλά γι’ αυτό υπάρχουν τα σχόλια. Για να μάθω. Επίσης, θα έβαζες κάποιο άλλο; Υπόψιν, μιλάμε για προσιτά, σε αξιοπρεπή κατάσταση και κατά προτίμηση ελαφρώς αναπάντεχα μελλοντικά κλασικά. Μην μου βάλεις κάποιο ερείπιο που είναι φθηνό γιατί πρέπει να ρίξεις 30 χιλιάρικα για να το κάνεις να κινείται. Επίσης, μην πας πολύ πίσω γιατί ότι ήταν να γίνει κλασικό από τις δεκαετίες του ’60 και ’70 έχει ήδη γίνει.

[/nextpage]