[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Opel_Adam_S_03

Το Opel Adam από γεννησιμιού του ήταν μια κόπια του ιδιαίτερα επιτυχημένου Fiat 500. Ίσως η πιο αγαπητή έκδοση του ιταλικού αυτοκίνητου, τόσο του κοινού όσο και εμάς των συντακτών του Autoblog.gr, είναι οι παραλλαγές της Abarth, και η γερμανική εταιρία δε θα μπορούσε να μην ακολουθήσει αυτό το μονοπάτι και να παρουσιάσει μια αντίστοιχη sport, στο πρόσωπο του Adam S.

Η εμπορική πορεία του Adam, παρά τις πωλήσεις 125.000 οχημάτων από τις αρχές του 2013 που λανσαρίστηκε, είναι αντιστρόφως ανάλογη με αυτή του 500, καθώς στην Ευρώπη δεν έχει καταφέρει να έχει ούτε το 1/4 των συνολικών πωλήσεων του ιταλικού αυτοκινήτου, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό φτάνει κοντά το 1 στα 10. Όπως είχαμε διαπιστώσει και από τη δοκιμή του απλού μοντέλου, οι αιτίες για αυτά τα νούμερα είναι πολλές, και παρότι συνολικά είναι καλό αυτοκίνητο, η έλλειψη, κυρίως, χαρακτήρα και μια μη ολοκληρωμένη αντιπρόταση σε σχέση με το ιταλικό μοντέλο δεν έχει καταφέρει να πείσει το αγοραστικό κοινό.

Το Adam S στα χαρτιά έχει όλα τα εχέγγυα για να αποτελέσει πειρασμό στον νέο που θέλει ένα trendy προϊόν και θα του προσφέρει παράλληλα αυτό το τσίγκλισμα αδρεναλίνης. Το αν είναι συνολικό ικανό να σου ζωγραφίσει χαμόγελα θα το διαπιστώσεις παρακάτω.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Φρέσκος σχεδιασμός
  • Καθισματάρες
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Εξατομίκευση
  • Ποιότητα κύλισης/κατασκευής

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Κατανάλωση
  • Τιμή
  • Αυτονομία
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Χώροι πίσω επιβατών και αποσκευών
  • Έλλειψη σπορ χροιάς εξάτμισης
  • Εξευγενισμένος χαρακτήρας

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Opel_Adam_S_12

Το αυτοκίνητο επί μορφής πρωτοτύπου παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης του 2014, για να κάνει το επίσημο ντεμπούτο του στην έκθεση του Παρισιού τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου και να ξεκινάει την εμπορική καριέρα του στην Ελλάδα από τον περασμένο Μάιο.

Test_Drive_Opel_Adam_S_06

Και ενώ η Abarth έκδοση του 500 έχει εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα από το απλό μοντέλο, οι εξωτερικές αλλαγές του Adam S δεν είναι ικανές να του δώσουν την απαραίτητη “καυτή” εμφάνιση, χωρίς φυσικά να περνάει απαρατήρητο. Ξεχωρίζει από την υπόλοιπη γκάμα χάρη στον ελαφρώς ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα με ενσωματωμένο σπόιλερ, ενώ ομοίως ο πίσω διαθέτει ένα ψευτο-διαχύτη και μια ορατή (και σεβαστής διατομής) απόληξη της εξάτμισης.

Test_Drive_Opel_Adam_S_18 Test_Drive_Opel_Adam_S_17

Επίσης, διακρίνεται από τη διχρωμία του αμαξώματος (η οποία όμως μπορεί να επιλεγεί και στην απλή έκδοση) και την κυψελωτή γρίλια στη μάσκα, η οποία διαθέτει carbon-look εμφάνιση, όπως και τα καπάκια των καθρεφτών. Ακολούθως, τα φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν τα LED φώτα ημέρας, ενώ νέου σχεδιασμού είναι και οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά 215/45 (ή προαιρετικά 18 ιντσών με ελαστικά 225/35 ).

Test_Drive_Opel_Adam_S_16

Η πιο τρανταχτή οπτικά προσθήκη, όμως, είναι η μεγάλη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, που παράγει 40 κιλά κάθετης δύναμης στην τελική του ταχύτητα, ενώ ακόμα υπάρχει η προσθήκη του γράμματος S στο λογότυπο του ονόματος στο τελείωμα της πίσω κολόνας. Τέλος, το αυτοκίνητο διαθέτει sport ανάρτηση που μειώνει την απόσταση από το έδαφος (χωρίς να επηρεάζεται το συνολικό ύψος), παχύτερη εμπρός αντιστρεπτική, ενισχυμένο πίσω ημιάκαμπτο άξονα και μεγαλύτερα φρένα.

Test_Drive_Opel_Adam_S_15 Test_Drive_Opel_Adam_S_14

Οι διαστάσεις δεν διαφέρουν και μόνο το μήκος έχει αυξηθεί κατά 10 χλστ. (3.708 χλστ.), με το ύψος να φτάνει τα 1.484 χλστ. και το πλάτος τα 1.720 χλστ. Ομοίως, παρά τον πιο σπορ προσανατολισμό του μοντέλου, τα μετατρόχια παραμένουν απαράλλαχτα σε σχέση με την απλή έκδοση και είναι 1.472 και 1.464 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Opel_Adam_S_45

Για την κίνηση του Adam S επιλέχθηκε ένας 1.400άρης βενζινοκινητήρας από την υπάρχουσα γκάμα της εταιρίας, τον οποίο έχουμε δοκιμάσει στο Mokka και στο Astra GTC.

O 1.364 κ.εκ. turbo ECOTEC κινητήρας αποδίδει 150 άλογα (+10 σε σχέση με Mokka και Astra) στις 5.000 σ.α.λ., με τη ροπή του να φτάνει τα 220 Nm διαθέσιμα από τις 3.000 μέχρι 4.500 σ.α.λ. Εφοδιάζεται αποκλειστικά με ένα 6-τάχυτο κιβώτιο πυκνής κλιμάκωσης, με τις εργοστασιακές τιμές επιτάχυνσης να είναι σαφώς υποδεέστερες σε σχέση με οποιαδήποτε έκδοση του Abarth (500 ή 595). Έτσι, για τα 0 – 100 χλμ/ώρα το βάρους 1.163 κιλών (κενό) αμάξωμα ανακοινώνεται ότι χρειάζεται 8,5 δεύτερα, με το VBox μας να μη δείχνει ποτέ κάτω από 9,1 δευτ. Έκεί που κερδίζει πόντους είναι στις ρεπρίζ του, όπως θα δεις στο ανάλογο πίνακα, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει με σχετική ευκολία τα 210 χλμ/ώρα.

Test_Drive_Opel_Adam_S_44

Ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6 και εφοδιάζεται με τεχνολογία Start/Stop στάνταρ. Ο διπλός χρονισμός εκκεντροφόρων επιτρέπει συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό βαλβίδων ενώ χάρη στην ενσωμάτωση του υπερσυμπιεστή στην πολλαπλή εξαγωγής περιορίζεται το βάρος και οι απαιτήσεις χώρου.  To μπλοκ είναι από χυτοσίδηρο με κοίλη δομή πλαισίου, κοίλους χυτούς εκκεντροφόρους και πλαστική πολλαπλή εισαγωγής.

Η μέση μικτή κατανάλωση που ανακοινώνει το γερμανικό εργοστάσιο είναι 5,9 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ, αλλά στη πραγματικότητα ποτέ δεν θα δεις τιμή κάτω από 7,8 λίλτρα/100 χλμ., ενώ με αρκετή ευκολία θα ξεπεράσει τα 8,5 λίτρα/100 χλμ αν είσαι συνεχώς στη πρίζα και έχεις βαρύ πόδι, που έτσι θα το οδηγείς ως επί των πλείστον. Αυτό έχει αποτέλεσμα η αυτονομία του, εξαιτίας του μικρού ρεζερβουάρ καυσίμου 35 λίτρων, να είναι αρκετά μικρή και στη καλύτερη περίπτωση να φτάσει τα 450 χλμ., με μια φυσιολογική τιμή να είναι κοντά 380 με 400 χλμ. Τέλος, οι εκπομπές CO2 είναι 139 γρ/χλμ. κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει €152,9 ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Opel_Adam_S_28

Ένα από τα πιο δυνατά σημεία του μοντέλου και κατ’επέκταση της S έκδοση είναι ο σχεδιασμός και η ποιότητα της καμπίνας. Αυτή δεν διαφέρει σε πολύ μεγάλο βαθμό από τις υπόλοιπες εκδόσεις, αλλά μπορείς να επιλέξει ανάμεσα σε 3 καθίσματα μεταξύ των οποίων και τα υπερτέλεια Recaro Performance με Morrocana ή δέρμα nappa, τα οποία ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής.

Test_Drive_Opel_Adam_S_48

Το Adam S, διαθέτει επίσης ειδικά πατάκια και το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης της Opel, IntelliLink, με μια οθόνη 7 ιντσών τοποθετημένη στο κέντρο και χαμηλά της κονσόλας. Με το που εισέρχεσαι στη καμπίνα των επιβατών, αυτομάτως συνειδητοποιείς ότι είναι αρκετά φωτεινή, τολμηρή και εντυπωσιακή.

Test_Drive_Opel_Adam_S_31 Test_Drive_Opel_Adam_S_32

Το γκρι χρώμα της φάσας με την ψιλό άκυρη κόκκινη γραμμή και το γράμμα S, μαζί με το κόκκινο δέρμα στο τιμόνι, στον λεβιέ ταχυτήτων και στη λαβή του χειροφρένου, δημιουργούν μια πιο σπορ ατμόσφαιρα που προσθέτει πόντους στο εσωτερικό. Επίσης, η απομίμηση carbon στο background του πίνακα οργάνων και τα ελαφρά εξογκώματα γύρω από τους αεραγωγούς που δίνουν την αίσθηση μυών κάτω από το δέρμα, είναι πολύ όμορφες σπορ νότες.

Test_Drive_Opel_Adam_S_34

Από θέμα χώρων, οι εμπρός επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν το παραμικρό πρόβλημα, καθώς παρά το ύψος μου τα γόνατα δεν έρχονται σε συχνή επαφή με την κεντρική κονσόλα.

Test_Drive_Opel_Adam_S_39

Αντίθετα, οι δύο πίσω θα στριμωχτούν αρκετά, καθώς ο αέρας τόσο για τα κεφάλια όσο και για τα γόνατα είναι λίγος και θα πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις για να βολευτούν, κάτι που όμως περιμένεις από τις compact διαστάσεις του αυτοκινήτου  Σε παρόμοια πλαίσια κινείται και ο χώρος αποσκευών που τα 170 λίτρα του είναι αρκετά μόνο για καθημερινές ανάγκες, και μόνο αν η θηλυκή παρέα δεν πάρει μαζί της μια τεράστια βαλίτσα θα χωρέσει αποσκευές για δυο για μια 3ήμερη έξοδο από την πόλη.

Test_Drive_Opel_Adam_S_42 Test_Drive_Opel_Adam_S_46

Εργονομικές ατέλειες δεν υπάρχουν, παρά μόνο από τα καθίσματα, τα οποία όταν τα αναδιπλώσεις για να εισέλθουν οι πίσω επιβάτες δεν επανέρχονται στην αρχική θέση. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ιδιαίτερα καλά, και οι επενδύσεις των θυρών είναι από αφρώδες υλικό κάτω από τα μαλακά υφάσματα. Πάντως σε γενικές γραμμές είναι πιο ευρύχωρο και πιο ποιοτικό από το αντίστοιχο του 500.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

Test_Drive_Opel_Adam_S_47

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Opel έχει τιμολογήσει το Adam S από τα €18.000, όπου με το όφελος απόσυρσης πέφτει στα 17.040 ευρώ. Διαθέτει αρκετά συμπαθητικό εξοπλισμό, μεταξύ των οποίων Bluetooth και συμβατότητα με το Siri Eyes Free, όπου μπορείς να τον βρεις εδώ μαζί με τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκίνητου.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test_Drive_Opel_Adam_S_26

Αν η απλή έκδοση που είχαμε δοκιμάσει είχε σαφώς πιο σπορ οδηγικά στοιχεία σε σχέση με τις αντίστοιχες του 500, η πρακτικά πιο καυτή έκδοση του Adam υστερεί σε σχέση με οποιαδήποτε Abarth έκδοση.

Μη με παρεξηγήσεις, είναι σχετικά γρήγορο, απλά ο τρόπος που βγαίνει στον δρόμο δεν συναρπάζει. Μπορεί κατά το fine tuning του κινητήρα οι μηχανικοί της εταιρίας να αποφάσισαν να βελτιστοποιήσουν την απόκρισή του, που κατά συνέπεια θεωρητικά προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές, στην πραγματικότητα όμως αυτό που μόνο εντυπωσιάζει είναι η ροπή και το τράβηγμα που νιώθεις με 2η και 3η σχέση, κάτι που αποτυπώνονται και στις σχετικά καλές ρεπρίζ (σε σχέση με την από στάση επιτάχυνση). Συμβολή στις ρεπρίζ παίζει και η κοντή κλιμάκωση του 6-τάχυτου κιβωτίου, με την αίσθηση του επιλογέα να είναι ακριβέστατη, αλλά η διαδρομή ανάμεσα στις σχέσεις θα έπρεπε να ήταν πιο κοντή.

Test_Drive_Opel_Adam_S_24

Γενικά, δεν έχει αυτή την εθιστική έκρηξη που θα σε κάνει να γουστάρεις κάθε άνοιγμα και να νιώθεις αυτοπεποίθηση όταν στήνεσαι στα φανάρια. Η καμπύλη της δύναμης είναι αρκετά γραμμική και χωρίς ξεσπάσματα, με την πραγματική δύναμη να εμφανίζεται λίγο πάνω από τις 3.500 σ.α.λ. Όπως περιμένεις από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, η δύναμη εμφανίζεται από τις χαμηλές στροφές, με τον κινητήρα να έχει πολύ προοδευτική λειτουργία καθιστώντας το πολιτισμένο και με σχεδόν έλλειψη lag. Κοινώς, δεν θα σε τρομάξει για κανένα λόγο. Θα εκτιμήσεις ότι μπορείς να τον λειτουργείς μέχρι τις 5.500 σ.α.λ., αν και με το κοντό κιβώτιο θα αναγκαστείς να αλλάζεις πιο συχνά. Ακόμα, οι βίαιες επιταχύνσεις δεν συνοδεύονται με αντίστοιχη σπορ χροιά, ούτε από τον κινητήρα ούτε από την εξάτμιση.

Test_Drive_Opel_Adam_S_23

Αυτό που είναι απείρως καλύτερο από το ιταλικό αυτοκίνητο είναι η θέση οδήγησης. Κάθεσαι σχετικά χαμηλά, με το τιμόνι στο σωστή θέση και με τα bucket να σε αγκαλιάζουν σφιχτά, όπως η αγαπημένη σου κοπέλα, και μπαίνεις αυτόματα σε mode σπορ οδήγηση.

Το στιβαρό και ισορροπημένο πλαίσιο του Corsa μαζί με τα φαρδιά μετατρόχια δίνουν ένα πολύ σίγουρο και ασφαλές πάτημα, ανεξαρτήτου χλμ/ώρα. Όταν θελήσεις να ανεβάσεις στροφές σε δρόμο με στροφιλίκια, αρχικά θα νιώσεις ότι 1.200+ κιλά (με οδηγό) είναι αρκετά, όπως συμβαίνει στη πλειονότητα των μοντέλων της Opel. Από την άλλη, οι συμπαγείς διαστάσεις και το χαμηλό κέντρο βάρους αναπόφευκτα δίνουν την αίσθηση ενός σβέλτου και ευκίνητου αυτοκινήτου. Είναι αρκετά καλοστημένο και θα κινείσαι με ευκολία με απαγορευτικές ταχύτητες, όντας ένα εξευγενισμένο διαολάκι.

Test_Drive_Opel_Adam_S_01

Κατά την είσοδο της στροφής, θα νιώσεις λίγο την έλλειψη αμεσότητας του τιμονιού, αλλά δεν θα σε επηρεάσει να σημαδέψεις το apex, ενώ τα φαρδιά ελαστικά θα περιορίσουν τα φαινόμενα υποστροφής, χωρίς να τα εξαφανίζουν. Μέσα στη στροφή τα κατά 12% πιο σφιχτά ελατήρια συμβάλλουν στο να μην εμφανίζεται πλεύση ή έντονες αναπηδήσεις, ενώ κατά την έξοδο η μεγάλη ελκτική πρόσφυση δεν θα προβληματίσει για άσκοπα σπινιαρίσματα του εσωτερικού τροχού. Και μπορεί όλα αυτά να ακούγονται για κάποιους ιδανικά, όμως, λείπει από το αυτοκίνητο μια τσαχπινιά που θα σε κάνει να το λατρέψεις. Για παράδειγμα πολύ δύσκολα θα το τοποθετήσεις από πριν με αλλαγή πορείας ή τσίμπημα των φρένων, κάτι που θα το έκανε λίγο πιο διασκεδαστικό.

Test_Drive_Opel_Adam_S_09

Πάντως στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο δεν θα σε απογοητεύσει καθόλου, όντας από τη μία πολύ ευέλικτο αλλά και εξαιρετικά σταθερό από την άλλη. Κυρίως, όμως, δεν θα σε κουράσει, χωρίς να σημαίνει πως οι εγκάρσιες ανωμαλίες δεν γίνουν αισθητές από τα μαλακά σου μόρια. Τέλος, τα μεγάλα φρένα ακινητοποιούν μέτρια το αμάξωμα, καθώς χρειάζονται σχεδόν 40 μέτρα από τα 100 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_Opel_Adam_S_11

Το Opel Adam S, προσωπικά, θεωρώ ότι απευθύνεται σε ένα διαφορετικό κοινό σε σχέση με τα Abarth. Είναι σίγουρα ευχάριστο, γρήγορο και κυρίως ασφαλές, αλλά θα το αγοράσει κάποιος πιο πολύ με lifestyle κριτήρια και όχι γιατί είναι “όπλο”. Η τιμή του δεν είναι απαγορευτική, χωρίς να είναι χαμηλή, με την εξαιρετικά ποιοτική του καμπίνα να είναι πολύ δυνατό ατού.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Opel Adam S Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 9,08 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 4,72 δευτ. (3η ταχύτητα)
60-100 χλμ/ώρα 5,94 δευτ. (4η ταχύτητα)
80-130 χλμ/ώρα 10,07 δευτ. (5η ταχύτητα)
Τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 39,9 μέτρα σε 3,08δευτ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

Βενζινοκινητήρας 1.4 Turbo
Προδιαγραφές ρύπων EURO6
Καύσιμο Super
Αριθμός κυλίνδρων 4
Κυβισμός cm3 1364
Διάμετρος / διαδρομή mm 72.5 / 82.6
Μέγιστη ισχύς
kW (hp) / @ rpm
110 (150) / 5,000-5,500
Μέγιστη ροπή
Nm / at rpm
220 /
3,000-4,500
Αναλογία συμπίεσης 9.5 : 1
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ l 35
Βάρη και φορτία άξονα kg
Απόβαρο συμπερ. του οδηγού (σύμφωνα με 70/156/EWG) 1,178
Επιτρεπόμενο μικτό βάρος οχήματος 1,565
Ωφέλιμο φορτίο 387
Επιτρεπόμενο φορτίο άξονα εμπρός/πίσω 875 / 700
Επιτρεπόμενο φορτίο οροφής 50
6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο Τελική ταχύτητα (km/h) Επτάχυνση0 – 100 km/h (sec) Ρεμπρίζ 80-120 km/h, 5η σχέση(sec) Κατανάλωση καυσίμου l / 100 km Εκπομπές CO2 σε g/km (μικτός κύκλος) Κατηγορία απόδοσης
Στην πόλη Εκτός πόλης Μικτός κύκλος
1.4Turbo
(110 kW/150 hp)
210 8.5 7.9 7.6 4.9 5.9 139 D
Σχέσεις Μετάδοσης
1η σχέση 2η σχέση 3η σχέση 4η σχέση 5η σχέση 6η σχέση Τελική μετάδοση
3,818 2,158 1,475 1,067 0,875 0,744 4,176
Τροχοί/Ελαστικά Φρένα
Στάνταρ: 215/45 R17 16” δίσκοι εμπρός, 15” δίσκοι πίσω
Προαιρετικά: 225/35 R18
Διαστάσεις
Διαστάσεις οχήματος mm
Μήκος 3,708
Πλάτος με εξωτερικούς καθρέπτες 1,966
Ύψος (στο απόβαρο) 1,484
Μεταξόνιο 2,311
Μετατρόχιο, εμπρός 1,472
Μετατρόχιο, πίσω 1,464
Κύκλος στροφής (m)
Από τοίχο σε τοίχο 10.17 – 11.06
Από κράσπεδο σε κράσπεδο 9.8 – 10.74
Διαστάσεις χώρου αποσκευών mm
Μήκος πατώματος μέχρι τις πλάτες των πίσω καθισμάτων 462
Μήκος πατώματος με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες 1.041
Πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών 954
Μέγιστο πλάτος 963
Ύψος σκαλοπατιού φόρτωσης 808
Μέγιστο ύψος ανοίγματος 544
Μέγιστο πλάτος ανοίγματος 853
Χώρος αποσκευών
(σύμφωνα με ECIE)
Μόνο χώρος αποσκευών μέχρι το κάλυμμα 170
Με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, μέχρι τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων 484
Με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, μέχρι την οροφή 663

[/nextpage]