[nextpage title=”Εισαγωγή” ]renault_clio_v6_sport_uk-spec_1

Το 1898, ο Louis Renault και τα αδέρφια του, Marcel και Fernand ίδρυσαν την Société Renault Frères (εταιρεία αδερφών Renault δηλαδή), εταιρεία που εκατό και χρόνια μετά, θα είναι ένας από τους κολοσσούς της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, κατασκευάζοντας επιβατικά, αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία και επαγγελματικά οχήματα. Απλά, όλοι την ξέρουμε με το όνομα Renault! Σήμερα θα δούμε πράγματα της 117-χρονης ιστορίας της γαλλικής φίρμας, που ίσως δεν τα ήξερες!

[/nextpage]

[nextpage title=”Voiturette” ]

Voiturette

autowp.ru_renault_voiturette_type_a_1

Voiturette στα γαλλικά σημαίνει “μικρό όχημα” και αυτό ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε το 1898 στη μικρή τότε οικογενειακή επιχείρηση των αδερφών Renault, σχεδιασμένο από τον ίδιο τον Louis Renault. Kίνηση έπαιρνε από έναν λιλιπούτειο μονοκύλινδρο  κινητήρα 273κ.εκ, προερχόμενο από τη De Dion. To πρώτο Voiturette πουλήθηκε σε έναν φίλο του πατέρα του Louis, μετά από ένα τύπου test drive την παραμονή Χριστουγέννων του 1898. Εκείνη την νύχτα, πουλήθηκαν άλλα 12 Voiturette Type A.

H Renault διεκδικεί και μια παγκόσμια πρωτιά, καθώς, το κάτωθι Type C αποτέλεσε το πρώτο τετραθέσιο της Renault και το πρώτο παγκοσμίως, το οποίο, μετά από αλλαγές στο αμάξωμα και στον κινητήρα, έκανε το ντεμπούτο του το 1900 στην Διεθνή Έκθεση του Παρισιού, ήταν μάλιστα το αυτοκίνητο που έβαλε τη γαλλική εταιρεία στον χάρτη των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Renault_Voiturette_TypeC

 

[/nextpage]

[nextpage title=”ΑΚ 90cv”]

AK 90 CV

zJlWub-F1Tg

Δικαίως έχουμε συνδέσει τη γαλλική εταιρεία με τους αγώνες και εν γένει με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η αρχή έγινε στο μακρινό 1906 και στο πρώτο GP της ιστορίας. Τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς, η αυτοκινητιστική λέσχη της Γαλλίας διοργάνωσε το δικό της αγώνα, το πρώτο GP για κατασκευαστές και μάντεψε πού! 160 χιλιόμετρα δυτικά του Παρισιού, σε μια ήσυχη πόλη που λέγεται Le Mans… Σε μια τριγωνική διαδρομή 102 χιλιομέτρων, 32 οδηγοί από 12 κατασκευαστές έπρεπε να διανύσουν 6 γύρους την πρώτη μέρα, διάλειμμα 4 ωρών το βράδυ για ξεκούραση και άλλοι έξι γύροι την επόμενη μέρα. Με τρία αυτοκίνητα αγωνίστηκε η εταιρεία, με το νέο αυτοκίνητο, το ΑΚ 90 CV . Ο Ούγγρος οδηγός, Ferenc Szisz, παρά τα εννέα κλαταρίσματα που είχε στον αγώνα, χάρη στην ύπαρξη ρεζέρβας, καινοτομίας που έκανε την πρώτη εμφάνιση στον αγώνα αυτό, γλίτωσε αρκετό χρόνο από το να “επισκεύαζε” τους τροχούς, νίκησε τον αγώνα με διαφορά 32 ολόκληρων λεπτών μπροστά από τον Nazzaro με FIAT.

Τρία χρόνια νωρίτερα, στον αγώνα Παρίσι-Μαδρίτη, ο Marcel Renault, μαζί με άλλους εννέα, έχασε τη ζωή του σε ένα τραγικό ατύχημα. Ο Louis Renault ορκίστηκε ότι θα συνεχίσει η εταιρεία του να τρέχει σε αγώνες, αλλά ο ίδιος δε θα αγωνιζόταν ποτέ ξανά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Σήμα”]

Λογότυπο Renault

Renault-logo-4

Πιθανώς, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σήματα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία το “διαμάντι¨της Renault. Αλλά, δεν ήταν εξαρχής το σήμα αυτό, αφού το 1925, και μετά από παραλλαγές, κατέληξε έτσι όπως το ξέρουμε. Αρχικά, όπως βλέπεις, ως σήμα της εταιρείας ήταν τα αρχικά των τριών αδερφών, το 1906, η εικόνα του ΑΚ 90 CV που είδες αποτέλεσε σήμα της και για πρώτη φορά, το 1923, το όνομα Renault μπαίνει για πρώτη φορά στο αυτοκίνητο, με τη χαρακτηριστική γρίλια της εποχής.  Το 1925 είναι το γωνιακό σήμα που θα γίνει συνώνυμο της Renault, με το ασημί να είναι από τότε το χρώμα του διαμαντιού. Όχι τυχαία επιλογή χρώματος, καθώς το ασημί , σύμφωνα με τους Γάλλους, αντιπροσωπεύει τη δημιουργικότητα και την επιτήδευση των Γάλλων μηχανικών. Το κίτρινο χρώμα, που επέστρεψε το 2004, χρώμα που είναι απόλυτα συνδεδεμένο με τους αγώνες της Renault, συμβολίζει την ευημερία και την αισιοδοξία.

[/nextpage]

[nextpage title=”RS01”]

RS01

11694796_1153853327975006_3544227261319466998_n

Το βρετανικό GP του 1977 που διεξήχθη στην πίστα του Silverstone πέρασε στην ιστορία για δύο λόγους. Αρχικά, ήταν ο πρώτος αγώνας της Renault στην F1 και ήταν επίσης η πρώτη φορά που ένα μονοθέσιο με turbo κινητήρα έκανε την εμφάνισή του στην κορυφαία έκφανση του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Οι Γάλλοι ήρθαν στην αγγλική πίστα με το RS01, ένα μονοθέσιο που το κινούσε  ένας κινητήρας 1,5 λίτρων V6 και πιλότος της ομάδας Equipe Renault Elf ήταν ο Jean-Pierre Jabouille.

Ωστόσο, ο Γάλλος πιλότος οδηγήθηκε στην εγκατάλειψη στον 16ο γύρο με πρόβλημα στο turbo, αλλά ήδη η υπερτροφοδοτούμενη εποχή της F1 είχε αρχίσει…

[/nextpage]

[nextpage title=”Α443″]

Renault Alpine A443-A442B

autowp.ru_renault_alpine_a442b_1

Γνωρίζουμε ότι η Alpine διέπρεψε στα ράλι στις αρχές του 1970, αλλά η εταιρεία, με τις ευλογίες πάντα της Renault, συμμετείχε όμως και στο πρωτάθλημα πρωτοτύπων της δεκαετίας. Α440, Α441 οι κωδικές ονομασίες των γαλλικών πρωτοτύπων με τον V6 2λιτρο κινητήρα, με το τελευταίο να κατακτά το πρωτάθλημα του 1974, αλλά διακαής πόθος των Γάλλων ήταν η νίκη στον 24ωρο αγώνα του LeMans.

Tον Ιανουάριο του 1975, το υπερτροφοδοτούμενο A442 έκανε το ντεμπούτο του στο Mugello στον αγώνα των 1000 χιλιόμετρων. Μοιραζόταν το βασικό σχεδιασμό του A441 κι ο turbo V6  απέδιδε 490 ίππους.Προς έκπληξη πολλών, η ομάδα της Renault-Alpine έκανε ένα νικηφόρο ντεμπούτο νικώντας την Alfa  Romeo εντός έδρας. Δυστυχώς, αυτή ήταν η τελευταία νίκη για την ομάδα εκείνη την εποχή, αφού νικηφόρα αποτελέσματα δεν ήρθαν λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας. Τα προβλήματα συνεχίστηκαν το 1976 και το 1977, αν και τα αυτοκίνητα ήταν γρήγορα, αφήνοντας την Porsche με την 936 να νικά και τις δυο χρονιές στο Le Mans

Πεισματάρηδες οι Γάλλοι, “κατέβασαν” τρία αυτοκίνητα για το 1978  συν μια ιδιωτική A442. Η εργοστασιακή ομάδα είχε δύο A442 B spec που ήταν εξοπλισμένα με παρμπρίζ. Το τρίτο αυτοκίνητο ήταν  το Α443 το οποίο, εν συγκρίσει με το Α442, είχε μακρύτερο μεταξόνιο και ελαφρώς μεγαλύτερο κινητήρα. Με κυβισμό 2,138cc, ο V6 παρήγαγε 520 ίππους. Το Α442Β όμως, τον Didier Pironi και Jean-Pierre Jaussaud πέρασε μπροστά από τις 936 που αντιμετώπισαν προβλήματα και έμεινε ως το τέλος, σημειώνοντας τη μία και μοναδική νίκη του Γάλλου κατασκευαστή στo LeMans, ένα χρόνο μετά την είσοδο στην F1.

Το Α443 ίσως να είναι και το ταχύτερο αυτοκίνητο της Renault όλων των εποχών, αφού σημείωσε 377χλμ/ώρα στην τότε ευθεία της Mulsanne…

[/nextpage]

[nextpage title=” Paris Dakar”]

Renault 20 turbo 4WD

renault_20_1982_pictures_1

Είπαμε, η Renault έχει μεγάλη ιστορία στους αγώνες και αυτή τη φορά θα μεταφερθούμε στο Paris Dakar του 1982. Ενώ όλοι οι συμμετέχοντες αγωνίστηκαν με ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα στα αυτοκίνητά τους, η Renault έπραξε το ακριβώς αντίθετο, έχοντας μεγάλη πίστη στις δυνατότητες του υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και προετοίμασε ένα τετρακίνητο turbo 20 με το οποίο συμμετείχαν τα αδέρφια Claude και Βernard Μarreau. Περιττό να πούμε ότι αναδείχθηκαν νικητές…

[/nextpage]

[nextpage title=”Fuego”]

Renault Fuego

renault_fuego_turbo_1

Fuego στα ισπανικά σημαίνει φωτιά και αυτό ήταν το όνομα που διάλεξε η εταιρεία για το sport μοντέλο της που παρήγαγε από το 1980 έως και το 1995, αντικαθιστώντας τα Renault 15 και 17 της δεκαετίας του ’70, παρότι μοιραζόταν το πάτωμα και το drivetrain του 18. Κι εδώ, έχουμε παγκόσμιες πρωτιες. Το Fuego ήταν το πρώτο τετραθέσιο sport μοντέλο παραγωγής που σχεδιάστηκε και δοκιμάστηκε σε αεροδυναμική σήραγγα, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,32-0,35, ανάλογα το μοντέλο, το πρώτο αυτοκίνητο με remote keyless system με κεντρικό κλείδωμα (από το 1983 και μετά) και το πρώτο αυτοκίνητο του οποίου το τιμόνι είχε χειριστήρια για το ηχοσύστημα.

Συνεχίζοντας, το 1982, το Fuego με την έκδοση turbo diesel των 2100κ.εκ ανακηρύχθηκε ως το ταχύτερο αυτοκίνητο με diesel κινητήρα στον κόσμο με τα 180χλμ/ώρα τελικής, ενώ highlight ήταν η έκδοση των 1600κ.εκ με  turbo και 136 ίππους.

Ωραίες αναμνήσεις μου ξυπνά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο…

[/nextpage]

[nextpage title=”Clio”]

Renault Clio

1383662_215924338578554_571935919_n

Το Clio, άλλο ένα αυτοκίνητο με ελληνικό όνομα,  παράγεται από το 1990 και μέχρι στιγμής, έχει κερδίσει το βραβείο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς, δύο φορές: το 1991 με το mk1 και το 2006 με το mk3.

[/nextpage]

[nextpage title=”V6″]

Clio V6

autowp.ru_renault_clio_v6_sport_48

Το “εγγόνι” του θρυλικού 5 Turbo, το Clio V6, ήταν μέχρι το 2006 το ισχυρότερο hatchback στον κόσμο, με τον τοποθετημένο στο κέντρο V6 κινητήρα των 3 λίτρων να αποδίδει 255 ίππους. Ο ίδιος κινητήρας, σε detuned έκδοση, ήταν τοποθετημένος στο Laguna V6.

[/nextpage]

[nextpage title=”GTA”]

Renault Alpine GTA LeMans

Renault-Alpine-GTA-V6-Turbo-Le-Mans-1990-wallpaper-109

Το Alpine GTA ήταν το πρώτο μοντέλο που παρήγαγε η Alpine υπό την σκέπη της Renault όταν και η τελευταία την εξαγόρασε. Κατασκευασμένη με εκτενή χρήση fiberglass και πολυεστέρα, ήταν πιο ελαφριά από την Porsche 944 και ήταν ένα από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα της εποχής του, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28. Τα αρχικά σημαίνουν “Grand Tourisme Alpine, με μια από τις εκδόσεις της, το 1990,  να ακούει στο όνομα Le Mans. Ήταν πιο φαρδιά από τη βασική GTA, είχε διαιρούμενες ζάντες της BBS, 16 ιντσών μπροστά και 17 πίσω και τα εμπρός φωτιστικά σώματα ήταν πιο μικρά. Ωστόσο, λόγω των κανονισμών περί ρύπων, η Renault αναγκάστηκε να εισάγει μια έκδοση του PRV V6 2,5 λίτρων turbo κινητήρα με καταλύτη, μειώνοντας έτσι την ιπποδύναμη στους 185 ίππους (από 200). 325 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν.

[/nextpage]

[nextpage title=”5 Turbo”]

5 Turbo

1005767_189496054554716_1144648859_n

Αγαπημένο “τερατάκι” από την παρανοϊκή εποχή των ’80s! Ο κινητήρας από το απλό και ταπεινό 5αρι πήγε πίσω από τις 2 μπροστινές θέσεις, το σασί διαμορφώθηκε καταλλήλως και ο κινητήρας των 1400κ.εκ απέκτησε turbo αποδίδοντας περί τα 160 άλογα. Τα πρώτα 400 5 turbo κατασκευάστηκαν για να συμμετέχουν στην κατηγορία του Group 4. Ωστόσο, όταν ολοκληρώθηκε η παραγωγή για να ομολογκαριστούν τα μοντέλα, παρήχθη και μια άλλη έκδοση του 5 Turbo, η Turbo 2. Aυτή ήταν, θα λέγαμε, μια πιο “φτωχή έκδοση” του 5 Turbo, χρησιμοποιώντας πιο πολλά μέρη από το stock 5, όπως και ότι δε διέθετε ζάντες ελαφριού κράματος. Εντούτοις, οι επιδόσεις μόνο κακές δεν ήταν.

Ο κινητήρας δυνάμωνε χρόνο με το χρόνο, από τα 180 άλογα του 1981 έως τα 350 του 1984 στο Maxi Turbo του μεγάλου “χερά” και συνονόματου, Jean Ragnotti. Ο Γάλλος, με το 5 Turbo αναδείχθηκε νικητής  3 φορές, το 1981 στην πρώτη εμφάνιση του 5 στο Monte Carlo, το 1982 στην Κορσική και το 1985 πάλι στο νησί, αντιμέτωπος με τα μεγαθήρια του Group B.

[/nextpage]

[nextpage title=”5 cabrio”]

5 Cabrio

5gtturbo2nd2

Η Renault δεν κατασκεύασε ποτέ 5 cabrio. Αυτό δεν εμπόδισε τη βέλγικη εταιρεία EBS να προσφέρει στους πελάτες της την ανοιχτή εκδοχή του πετυχημένου μοντέλου των Γάλλων. Κατασκευάστηκαν 1400 cabrio 5, τα περισσότερα αριστεροτίμονα. 14 από αυτά όμως, βασίστηκαν στο δεξιοτίμονο 5 GT Turbo Phase II και κατέληξαν στην Αγγλία, μαζί με άλλα 19 της απλή έκδοσης. 3000 λίρες κόστιζε η χειροκίνητη κουκούλα, ενώ 4000 η ηλεκτρική.

[/nextpage]

[nextpage title=”Safrane”]

Safrane Biturbo

autowp.ru_renault_safrane_bi-turbo_1

To Safrane το θυμάσαι; Αν όχι, δε θα σε αδικήσω γιατί ναι μεν ήταν ό,τι πιο πολυτελές είχε να επιδείξει η Renault μέσα στην δεκαετία του ’90, αλλά δεν μπορούμε να πούμε ότι πούλησε και αρκετά. Το 1996 όμως, οι Γάλλοι, συνεργαζόμενοι με τους γερμανικούς βελτιωτικούς οίκους της Irmsher και της Hartge, παρουσίασαν το τετρακίνητο Safrane Biturbo. Όπως υποδηλώνει το όνομά του, ο PRV V6 κινητήρας των 3 λίτρων πλέον απέκτησε διπλά turbo και απέδιδε 262 ίππους. Διατέθη αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς δεν μπορούσε να βρεθεί αυτόματο κιβώτιο που να συνδυαζόταν με το εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα και την τετρακίνηση. 806 συνολικά Safrane Biturbo κατασκευάστηκαν, με την παραγωγή να σταματά τέτοια εποχή πριν 19 χρόνια.

[/nextpage]