33-lamborghini-aventador-sv-roadster-1

Μπορεί να μην σου αρέσει αλλά η πικρή πραγματικότητα είναι ότι η μία εταιρία μετά την άλλη, βγάζουν τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων στο περιθώριο. Μία από αυτές, η Lamborghini. Γιατί όμως; Η απλή απάντηση είναι ότι ο κόσμος που αγοράζει αυτά τα αυτοκίνητα, δεν τα θέλει χειροκίνητα. Ή για να το εκφράσω ελαφρώς διαφορετικά, ο κόσμος που αγοράζει αυτά τα αυτοκίνητα και τα θέλει χειροκίνητα, είναι μία πολύ μικρή μειοψηφία. Αυτό είναι δεδομένο. Υπάρχει κι άλλος λόγος όμως και ο επικεφαλής R&D της Lamborghini, Maurizio Reggiani, μας τον εξηγεί:

Αν θέλεις να ελέγξεις το chassis, πρέπει να ελέγξεις την ισχύ. Αν θέλεις να ελέγξεις την ισχύ, ο συμπλέκτης πρέπει να είναι υπό τον έλεγχο του εγκεφάλου του αυτοκινήτου, όχι του οδηγού.

Τόσο απλά. Με την ενσωμάτωση συστημάτων που θέλουν να πετύχουν οι κατασκευαστές, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι που δυστυχώς, δεν γίνεται να αφεθεί στον έλεγχο του οδηγού. Όπως λέει ο Reggiani, σε αντίθετη περίπτωση δημιουργείται ένα κενό στην επικοινωνία μεταξύ του κινητήρα και του πώς αντιδρά το αυτοκίνητο στην ισχύ. Η απόφαση για την κατάργηση του μηχανικού κιβωτίου ήταν κάθε άλλο παρά εύκολη γιατί παρότι λίγοι, υπάρχουν αυτοί που θέλουν την Lamborghini τους “παραδοσιακή”. Όμως ο Reggiani μας δίνει και μία ακόμα πτυχή. Τι είναι “παραδοσιακό”;

Στα τελευταία χειροκίνητα κιβώτια, υπάρχει ένα σέρβο που μειώνει το “βάρος” του συμπλέκτη. Αν θέλουμε να μιλήσουμε για αγνή εμπειρία, θα πρέπει να πάμε 20 χρόνια πίσω, όχι 10 γιατί τότε, υπήρχαν ήδη αυτά τα “φίλτρα”.

Όμως για να πατήσεις τον συμπλέκτη της Lamborghini Diablo, χρειαζόσουν 40 κιλά δύναμης και τότε, όπως αναφέρει ο Reggiani, ο συμπλέκτης καλούνταν να διαχειριστεί 450 Nm ροπής… όχι 690! Πόσοι οδηγοί μπορούν να ελέγξουν με ακρίβεια έναν τόσο βαρύ συμπλέκτη και πόσο συχνά θέλουν να το κάνουν;