sigpic8215_3

Κάθε ημέρα που περνά αποκαλύπτονται νέες λεπτομέρειες για το σκάνδαλο που ταλανίζει την βιομηχανία αυτοκινήτου και κάθε ημέρα που περνά, τα πράγματα φαίνονται ολοένα και πιο δύσκολα για την Volkswagen. Σύμφωνα με δημοσίευμα-έρευνα της Bild am Sonntag, η Bosch είχε προμηθεύσει την Volkswagen με λογισμικό για τους diesel κινητήρες αλλά το λογισμικό αυτό προοριζόταν αποκλειστικά για δοκιμές. Η Volkswagen αγνόησε την οδηγία και όταν το συνειδητοποίησε η Bosch, το 2007, έγραψε στην Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δηλώνοντας ότι η χρήση του λογισμικού στον δρόμο ήταν παράνομη. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Bild δεν ανέφερε πηγές για το ρεπορτάζ της και ότι ο εκπρόσωπος της Bosch δήλωσε πως οι δουλειές του προμηθευτή με την VW είναι απόρρητες ενώ ο εκπρόσωπος της VW αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα.


Η Bild am Sonntag όμως κάνει και μία “αναδρομή” στο παρελθόν… Σύμφωνα με το Γερμανικό μέσο, η ρίζα του σκανδάλου εντοπίζεται στο 2005, όταν ο τότε επικεφαλής της Volkswagen, Wolfgang Bernhard ήθελε να εξελίξει έναν πετρελαιοκινητήρα για την Αμερικανική αγορά. Γι’ αυτόν τον λόγο, επιστράτευσε τον Rudolf Krebs. Αυτός, εξέλιξε ένα πρωτότυπο που τα πήγε καλά σε δοκιμές στην Ν. Αφρική το 2006.  Όμως οι δύο άντρες ήξεραν ότι ο μοναδικός τρόπος να περάσει ο κινητήρας τα tests των Η.Π.Α. είναι με τη χρήση AdBlue… κάτι που θα αύξανε το κόστος κατά €300 ανά όχημα την εποχή που στην Volkswagen είχε ξεκινήσει μία προσπάθεια περικοπών!

Ο Bernhard έφυγε από την εταιρία το 2007 –πριν ο diesel περάσει στην παραγωγή– ενώ ο Krebs μετατέθηκε. Τα ηνία της Volkswagen ανέλαβε ο Martin Winterkorn. Αυτός, ζήτησε από τον επικεφαλής εξέλιξης της Audi, Ulrich Hackenberg και τον επικεφαλής κινητήρων της, Wolfgang Hatz να συνεχίσουν την εξέλιξη του κινητήρα. Σύμφωνα με την Bild, οι δύο αυτοί άντρες, που αρνούνται ότι ήξεραν για την χειραγώγηση των tests μέσω του λογισμικού, έχουν ήδη χάσει την θέση τους στην εταιρία

Τέλος, όπως έγινε γνωστό σήμερα, το παράνομο λογισμικό δεν βρίσκεται εγκατεστημένο στους V6 TDI και V8 TDI του VW Group.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.