Jean Todt


Πάνω στο εμπόδιο της Ferrari έπεσε η πρόταση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας για ένα ανώτατο όριο στις τιμές των power units και των κιβωτίων. Η ιταλική ομάδα υπερασπίζεται τη στάση της και δεν έχει μετανιώσει γι’ αυτή, τονίζοντας πως βλέπει τα πράγματα ως κατασκευαστής κινητήρων και πως δεν μπορεί να σκεφτεί το οικονομικό κομμάτι.

Αποτέλεσμα είναι η δρομολόγηση αιτήσεων για έναν ανεξάρτητο προμηθευτή κινητήρων, που θα πουλά τα power untis του περίπου στο 1/3 της τιμής των €20 εκατομμυρίων που κοστίζουν τα τωρινά power units. Η Πρόεδρος της FIA, Jean Todt, δηλώνει δυσαρεστημένος από το βέτο της πρώην του ομάδα στην πρόταση για €12 εκατομμύρια κι εξηγεί πως είναι αναγκαία η εναλλακτική λύση.

Νομίζω ότι τα €12 εκατομμύρια είναι ένα αποδεκτό ποσό, αν και πάλι είναι αρκετά χρήματα. Δεν είναι υπεύθυνος για τους προϋπολογισμούς των κατασκευαστών και τα έξοδά τους, αλλά νομίζω ότι είναι μια δίκαιη εικόνα. Ήταν απογοητευτικό να βλέπεις τη Ferrari να χρησιμοποιεί το βέτο της στην ανώτατη τιμή, έτσι προσπαθούμε να δούμε ποια θα μπορούσε να είναι η άλλη επιλογή. Ένα βέτο είναι όπως ένα πιστόλι στην τσέπη, έτσι θα πρέπει να προσέχεις πώς το χρησιμοποιείς. Η δύναμη είναι κάτι ενδιαφέρον επειδή έχεις διαφορετικά επίπεδα δύναμης. Εδώ μιλάμε για αθλητικές δυνάμεις που σου δίνουν ένα υψηλότερο επίπεδο.

Αν δεν μπορούμε να επιβάλλουμε ένα cost cap, τότε θα πρέπει να βρούμε μία άλλη λύση, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να πτωχεύσουν οι ομάδες. Αυτή είναι η πληροφόρηση που έχω. Ξεκινά με μια εντελώς άνιση κατανομή εσόδων κι εδώ δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Θα ήθελα να πιστεύω ότι οι ομάδες θα είχαν την καλύτερη δυνατή κατανομή εσόδων και ότι θα είναι ικανές να αγοράζουν πελατειακούς κινητήρες σε προσιτές τιμές.