2015-Koenigsegg-One1-201-876x535

Με τα video των Porsche 918 Hybrid, Ferrari LaFerrari και McLaren P1 να έρχονται σωρηδόν τις τελευταίες εβδομάδες, με αποκορύφωμα το εξαιρετικό του Chris Harris, έχει υπάρξει πολύ “μουρμούρα” για το που είναι η Koenigsegg και πως θα μπορούσε να σταθεί απέναντί τους.

Σε σημερινή της ανακοίνωση, η Σουηδική εταιρία έρχεται να βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Με αφορμή το drag test video από το SuperCarDriver (SCD), καταρχήν η Koenigsegg αμφιβάλλει αν μπορεί να υπάρξει κάποιος νικητής μεταξύ αυτών των αυτοκινήτων, όχι μόνο στην ευθεία αλλά και γενικά, αναγνωρίζοντας ότι και τα τρία είναι εξαιρετικά όμορφα αυτοκίνητα που φέρουν πολλή τεχνολογία.

Και το ερώτημα είναι, ενοχλείται η Koenigsegg που ΔΕΝ συμπεριλαμβάνεται σε δοκιμές όπως αυτές; Η απάντηση τους είναι “όχι ακριβώς”. Όχι, μέχρι τη στιγμή που θα προβληματίσει οποιονδήποτε από τους πελάτες της. Στην συνέχεια της ανακοίνωσης της, αναφέρει ότι έλαβε ένα mail από έναν πελάτη, που ήθελε κάποια διαβεβαίωση ότι η Agera RS που είχε παραγγείλει είναι ανταγωνιστική στο 0-300 χλμ/ώρα, που είδαμε στο video του SCD.

O Steven Wade, που υπογράφει την επιστολή, λέει ότι κανονικά θα θεωρούνταν κάπως αγενές για μια εταιρεία όπως η Koenigsegg να μιλήσει για τις επιδόσεις του hypercar της με αυτόν τον τρόπο. Αυτός είναι ο λόγος που συνήθως δεν μιλάνε ευθέως για τα μοντέλα του ανταγωνισμού, όταν κάνουν τις δοκιμές επιδόσεων. Αφήνουν τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Ωστόσο, στην περίπτωση αυτή, με έναν από τους πελάτες τους να εκφράζει την απορία του, σκέφτηκαν ότι είναι σημαντικό να πουν κάτι, κυρίως για να παρέχουν σιγουριά στους πελάτες που αγοράζουν τα αυτοκίνητα τους.

HolyTrinityAccel
Από το video βλέπουμε το παραπάνω γραφικό για τις επιδόσεις στο 0-300 χλμ/ώρα των 918, LaFerrari και P1 και ο Wade λέει ότι οι χρόνοι αυτοί είναι αρκετά αργοί. Όπως σημειώνεται και στο βίντεο, η κλίση της ευθείας του Bruntingthorpe είναι 2% και είναι πιθανό αυτό να είχε επίπτωση στους χρόνους επιτεύχθηκαν, καθώς συγκρίνοντας αυτά που δηλώνουν οι κατασκευαστές με τα νούμερα του video, οι διαφορές είναι χαοτικές, που φτάνουν μέχρι και 7 δευτ. Η Porsche ανακοινώνει για το 0-300 της 918 με το πακέτο Weissach 19,9 δευτ, και το SCD έγραψε 22,95 δευτ., η Ferrari για την LaFerrari λέει ότι χρειάζεται 15 δευτ., ενώ από το video βλέπουμε ότι το έκανε σε 21,99 δευτ., ενώ τέλος η McLaren P1 θεωρητικά φτάνει τα 300 χλμ/ώρα σε 16,5 δευτ. και η “πραγματικότητα” του video δείχνει μόλις 20,11 δευτ.

Που στέκονται τα αυτοκίνητα της Koenigsegg σε σχέση με αυτούς τους χρόνους; Η εταιρία λέει ότι το 2011 η Agera R έκανε χρόνο ρεκόρ 14,53 δευτ., ενώ αυτό έσπασε από την One:1 με χρόνο 11.922 δευτ., που είναι το λιγότερο 3 δευτ. πιο γρήγορη από τη LaFerrari. Για την Agera RS δεν έχουν στοιχεία, καθώς δεν υπάρχει ακόμα εργοστασιακή Agera RS για τέτοιες δοκιμές. Όλες οι RS που έχουν κατασκευαστεί έχουν παραδοθεί στους πελάτες τους. Η επιστολή κλείνει ότι περιμένουν η Regera, που αυτή τη περίοδο κάνει δοκιμές εξέλιξης θα πιάσει τα 0-400 χλμ/ώρα σε λιγότερα από 20 δευτ.

Το συμπέρασμα του Wade είναι ότι η “Αγία Τριάδα” αποτελείται από εξαιρετικά ικανά αυτοκίνητα επιδόσεων, με την επιτάχυνση να είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που τα διακρίνει. Δεν φοβούνται καθόλου όμως το ανταγωνισμό μέσα στη πίστα, καθώς η One:1 έχει πιάσει 2 G πλευρικής επιτάχυνσης και δεν πιστεύουν ότι χάνουν καθόλου ούτε στις στροφές, επιδεικνύοντας τους ταχύτερους γύρους σε Suzuka και Spa, ενώ περιμένουν εναγωνίως να κατακτήσουν και το Nurburgring.

Very well said Koenigsegg…θα σχολίαζα εγώ!