Renault Sport F1


Η Renault επανέρχεται στη Formula 1 όπως ήταν στο παρελθόν, δηλαδή ως ομάδα και όχι μόνο σαν προμηθευτής κινητήρων. Η γαλλική εταιρεία έδινε τους κινητήρες της μόνο στη Red Bull και την Toro Rosso το 2015, αλλά η ανταγωνιστικότητα του Energy F1-2015 μόνο υψηλή δεν ήταν, με το πρόβλημα να εντοπίζεται κυρίως στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η Toro Rosso γυρνά στη Ferrari το 2016 και η Red Bull θα πορευθεί με κινητήρα TAG Heuer, αν και πρόκειται για ένα κινητήρα από την πλευρά της Renault που θα εξελίξει μόνη της η αυστριακή ομάδα. Μετά από μία κακή χρονιά, αυτό που κάνεις είναι να προσπαθείς να μάθεις από τα λάθη σου, και ο επί κεφαλής εργασιών πίστας της Renault, Remi Taffin, τονίζει ότι οι μηχανικοί του έχουν μάθει από όλα όσα δεν έκαναν σωστά τη σεζόν που μας πέρασε.

Φτάσαμε στο χειμερινό τεστ πιστεύοντας ότι είχαμε κάνει ένα μεγάλο βήμα σε σχέση με το 2014. Ειλικρινά πιστέψαμε ότι είχαμε κάνει καλή δουλειά. Έγινε σε μερικές περιοχές, αλλά είχαμε πρόβλημα σε τρεις βασικούς τομείς. Ο πρώτος ήταν το σημαντικό πρόβλημα αξιοπιστίας με τα πιστόνια. Είχαμε ακόμα ένα πρόβλημα στα ηλεκτρονικά του power unit που δεν μπορούσαμε να διορθώσουμε και συνεχίσαμε με αυτά τα προβλήματα. Το τελευταίο ήταν ότι αργήσαμε πολύ για το 2015, παίρνοντας αποφάσεις μέχρι την τελευταία στιγμή.

Το power unit για το πρώτο Grand Prix άργησε τόσο που δεν ήμασταν έτοιμοι. Θέλαμε να καλύψουμε τη διαφορά τόσο γρήγορα, που τραβήξαμε το χαλί κάτω από τα πόδια μας, αλλά αυτά τα προβλήματα μας επιτρέπουν να βεβαιωθούμε ότι δε θα συμβεί ξανά το ίδιο στο μέλλον. Τελειώσαμε τη σεζόν με πολλή γνώση και πολλές πληροφορίες, χωρίς να πάρουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε, αλλά όλα μας επιτρέπουν να προετοιμαστούμε για το 2016 και μακροπρόθεσμα. Είμαστε σε πολύ καλύτερη κατάσταση τώρα σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

F1 - AUSTRALIA GRAND PRIX 2015

Η Renault θα έχει μια πιο στενή συνεργασία με την Ilmor Engineering και ειδικότερα με τον Mario Illien, ο οποίος θεωρείται αυθεντία στους κινητήρες και αναμένεται να δώσει τα φώτα του στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο Taffin λέει πως είναι χαρούμενος με αυτό, βλέποντας μόνο κέρδος από τη συνεργασία τους.

Η Ilmor ήταν σε θέση να φέρει πολλά concepts, όπως ένα διαφορετικό concept καύσης, και τώρα θα συνεχίσουμε μαζί τους για το 2016. Θα συνεχίσουμε να αναπτυχθούμε πολύ στο εσωτερικό, αλλά, με συνεργάτες όπως η Ilmor, έχουμε πιο πλούσια εμπειρία και τεχνογνωσία. Δεν είδαμε την πλήρη έκταση της συνεργασίας το 2015 για διαφορετικούς λόγους, αλλά τώρα είναι κάτω από τον έλεγχό μας και έχουμε μια πιο ξεκάθαρη κατεύθυνση που θα πρέπει να δούμε για το 2016 και μετέπειτα.