carlos Ghosn elon musk

Χθες ο Elon Musk, κατά την παρουσίαση του λειτουργικού 7.1 της Tesla δήλωσε πως το Autopilot σύστημα θα μπορούσε να λειτουργήσει σε όλους τους δρόμους των Η.Π.Α μέσα στους επόμενους 24 με 36 μήνες. αλλά το αφεντικό της Renault-Nissan επιμένει πως η πραγματική αυτόνομη οδήγηση είναι πολύ πιο μακριά. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Carlos Ghosn:

Καταλαβαίνω πως υπάρχει ένας πόλεμος μάρκετινγκ. Υπάρχουν πολλές ανακοινώσεις, όλοι θέλουν ένα κομμάτι. Είναι δίκαιο. Αλλά την ίδια στιγμή πρέπει να γνωρίζεις τι υπάρχει στην αγορά.

Ο Ghosn εξακολουθεί να πιστεύει πως αυτόνομα αυτοκίνητα από την Nissan θα κυκλοφορήσουν στην αγορά το 2020 συμπληρώνοντας:

Το πρόβλημα είναι πολύ περίπλοκο. Τι είναι ένα αυτόνομο αυτοκίνητο; Αν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που αλλάζει απλά λωρίδες κυκλοφορίας μόνο του, ή κινείται σε αυτοκινητόδρομο, τότε ναι, αυτό είναι εφικτό το 2016 ή το 2017.

Αλλά αν μιλάμε για αυτόνομη οδήγηση στην πόλη, στις διασταυρώσεις που το αυτοκίνητο θα πρέπει να λάβει αποφάσεις σε περίπλοκες καταστάσεις, τότε ειλικρινά, δεν νομίζω πως κάποιος θα προσφέρει στην αγορά ένα τέτοιο αυτοκίνητο νωρίτερα από το 2020.

Αυτό που είναι πολύ σημαντικό, είναι ότι δεν θέλουμε ο καταναλωτής να είναι σε θέση να αγοράσει το αυτοκίνητο, αλλά θέλουμε να είναι σε θέση να το οδηγήσει. Ακόμη και να υπάρχει η τεχνολογία, πρέπει και οι κυβερνήσεις να επιτρέψουν τα αυτόνομα αυτοκίνητα να κυκλοφορήσουν στους δρόμους.

Ο Ghosh θεωρεί πως τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα δώσουν την δυνατότητα σε ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες ή και σε ηλικιωμένους να κυκλοφορήσουν ξανά με ένα αυτοκίνητο, ενώ ερωτώμενος για την Κίνα είπε πως δεν φοβάται την αναστάτωση που υπάρχει στην Κινέζικη αγορά, μιας και είναι βέβαιος πως η εταιρία του θα πιάσει τους μακροπρόθεσμους στόχους που έχει θέσει. Συγκεκριμένα είπε:

Εξαρτάται πως βλέπει κανείς τις προοπτικές ανάπτυξης στη Κίνα. Πέρυσι, η κινέζικη αγορά αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 5% σε μια πολύ μέτρια χρονιά. Το ποσοστό αυτό ήταν σχεδόν ίδιο με την αύξηση που παρουσίασε η Αμερικάνικη αγορά το 2015, μια χρονιά που την χαρακτήρισαν πολύ καλή.

Σήμερα στη Κίνα αντιστοιχούν 100 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους. Στις Η.Π.Α ο αριθμός αυτός είναι 800 ανά 1.000, ενώ στην Ευρώπη περίπου 500. Κανείς δεν πιστεύει πως οι Κινέζοι θα παραμείνουν στην αναλογία 1/10, ούτε ακόμη στην αναλογία 1/5, όταν γνωρίζουμε πως οι αντίστοιχες αναλογίες σε Βραζιλία και Ρωσία είναι 200/1000 και 300/1000 αντίστοιχα.