Scuderia Ferrari

Τον ασκό του Αιόλου άνοιξαν οι κινητήρες που γνωρίσαμε πριν από δύο χρόνια. Οι turbo V6 κινητήρες των 1,6 λίτρων υποτίθεται πως φτιάχτηκαν για να δώσει η Formula 1 το καλό παράδειγμα όσον αφορά την οικολογία και την οικονομία, αλλά ουσιαστικά τίποτα από τα δύο δε συμβαίνει, ιδιαίτερα αν κοιτάξουμε τα χρήματα, εκεί όπου αυτό που κατάφεραν οι υπεύθυνοι είναι ακριβώς το αντίθετο.

Το κόστος είναι πολύ υψηλό, κάτι που αναγκάζει τους κατασκευαστές να πωλούν στις πελατειακές ομάδες για περίπου €20 εκατομμύρια. Η FIA προσπάθησε να επιβάλει ένα ανώτατο όριο κοντά στα €13 εκατομμύρια, ωστόσο η προσπάθεια της έπεσε στο κενό μετά από το βέτο της Ferrari, ενώ στη συνέχεια εισέπραξε και την αρνητική γνώμη των ομάδων στα σχέδια που είχε για έναν εναλλακτικό κινητήρα.

Η στάση της Scuderia δεν αλλάζει, καθώς επιμένει πως δεν μπορεί να πουλά πιο φθηνούς τους κινητήρες της, ενώ ο Sergio Marchionne λέει τώρα πως, αν η FOM θέλει έναν πιο οικονομικό κινητήρα, μπορεί να πληρώσει αυτή το κόστος.

Αν πάτε στη Mercedes και τους πείτε «δώστε μας μια ομάδα μηχανικών για να αναπτύξουμε παράλληλα έναν διαφορετικό κινητήρα, διαφορετικό από αυτόν της Mercedes που είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς για το κόστος», τότε νομίζω ότι το κόστος αυτό θα πρέπει να το καλύψει η FOM. Η Ferrari είναι διαθέσιμη να συμμετάσχει σε ένα project που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν νέα power units. Θα σκεφτόμασταν, επίσης, να μοιραζόμαστε στην τεχνολογία μας, αλλά όχι να ήμασταν οι μόνοι. Η δέσμευση για την ανάπτυξη θα πρέπει να υπάρχει και από άλλες ομάδες και φυσικά θα πρέπει να γίνει σε οικονομικά πλαίσια.

Η Ferrari ξοδεύει πολλά χρήματα στη Formula 1 και αυτό έχει σπουδαίο αντίκτυπο στις εταιρείες μας και την ανάπτυξη πολλών εμπορικών μας δραστηριοτήτων που δεν έχουν να κάνουν πολύ με τη Formula 1. Κοστίζει πολλά λεφτά. Αυτό είναι επίσης ακριβώς και για τη Mercedes. Φαίνεται πως ο μόνος νικητής είναι ο Bernie. Οι κάτοχοι των εμπορικών δικαιωμάτων θα πρέπει να πάρουν τη δική τους ευθύνη. Έχουμε κι εμείς την ευθύνη, αλλά είναι διαφορετικό. Μια αλλαγή στους κανονισμούς, που επιβάλουν υποχρεώσεις στη Ferrari ή τη Mercedes είναι εντελώς ακατάλληλη.