Renault_logo


Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, αλλά και το Reuters, η Renault επιβεβαίωσε την είδηση πως οι γαλλικές αρχές την προηγούμενη εβδομάδα, 7 Ιανουαρίου, διεξήγαγαν έρευνα σε εγκαταστάσεις της στην περιοχή του Παρισιού, ερευνώντας σχετικά με το θέμα των εκπομπών ρύπων των μοντέλων της, σύμφωνα με το Reuters.

Η είδηση οδήγησε στην πτώση της τιμής της μετοχής της Renault έως και 20% στο χρηματιστήριο του Παρισιού, με την Renault να δηλώνει πως οι ερευνητές θέλησαν να ελέγχουν τον εξοπλισμό στα εργοστάσιά της. Η διοίκηση της εταιρείας δήλωσε πως συνεργάζεται πλήρως με τις έρευνες και πως δεν χρησιμοποιεί παράνομο λογισμικό στα μοντέλα της, όπως έκανε η VW και πως αυτά πληρούν νομίμως τα όρια εκπομπών ρύπων, μιας και δεν χειραγωγεί τις εκπομπές. Η Renault κλείνει την ανακοίνωσή της πως δεν έχει να ανησυχεί για τίποτα.

Πηγές του εργατικού συνδικάτου CGT αναφέρουν πως οι γαλλικές αρχές για τη δίωξη οικονομικού εγκλήματος (DGCCRF) στόχευσαν τις έρευνές τους στις μονάδες ελέγχου του κινητήρα, με τους αστυνομικούς να παίρνουν μαζί τους, ηλεκτρονικούς υπολογιστές ορισμένων διευθυντών της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η είδηση οδήγησε στην πτώση των μετοχών και άλλων εταιριών αυτοκινήτων, όπως της PSA (6,8%), της BMW (4,6%), της Daimler (5,7%), της VW (4,4%) και της FCA (7,87%). Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Renault.

[Ευχαριστώ όλους για το tip]

Δελτίο Τύπου

Renault Group Press Release

Following public disclosure by the EPA – US Environmental Protection Agency – of the existence of a Defeat Device software used by a leading car manufacturer, an independent technical commission was created by the French Government.

The purpose of this independent technical commission is to verify that French car manufacturers have not installed equivalent devices in their vehicles.

In this regard, the UTAC (French Homologation Authority mandated by the Ministry) is currently testing 100 vehicles in circulation, including 25 Renault vehicles reflecting Renault’s market share in France. At the end of December 2015, 11 vehicles had already been tested, including 4 Renault vehicles enabling the French public authorities to initiate productive discussions with Renault’s engineering team.

The French Agency for Energy and Climate (DGEC), which is, on behalf of the Ministry for Ecology, Sustainable Development and Energy, the main contact for the independent technical commission, already considers that the on-going procedure would not reveal the presence of a defeat device on Renault’s vehicles.

This is good news for Renault.

The on-going tests open the way for improvement solutions for future and current Renault vehicles. Presented in its Renault Emissions Plan which is aimed at improving the energy performance of our vehicles.

At the same time, the DGCCRF decided to carry out additional on-site and material investigations, in order to definitively confirm the first findings resulting from the analysis of the independent technical commission.

The DGCCRF went to the Headquarters, the Renault Technical Centre in Lardy and the Technocentre in Guyancourt. 

Renault’s teams are fully cooperating with the independent technical commission and the additional investigations decided by the Ministry of Economy.

Following the success of the COP21, Renault intends to accelerate its investment towards industrial solutions aiming at protecting the planet.

The Renault Group is already in the top 3 (1st in 2013, 2nd in 2014) in the improvement programs of the carbon footprint. Over the last 3 years, the Renault Group has reduced by 10% the carbon footprint of its vehicles.