vw logo dieselgate volkswagen

H Volkswagen τον περασμένο Δεκέμβριο προχώρησε στην πρόσληψη του Kenneth Feinberg ώστε να ηγηθεί του προγράμματος που θα αναλάβει την αποζημίωση των εκατοντάδων χιλιάδων ιδιοκτητών πετρελαιοκίνητων οχημάτων της εταιρίας στις Η.Π.Α που επηρεάζονται από το dieselgate.

O Feinberg δεν είναι είναι ένας απλός δικηγόρος. Τον θυμάσαι από τον ρόλο που είχε αναλάβει στο ειδικό ταμείο αποζημιώσεων της General Motors σχετικά με τους προβληματικούς διακόπτες ανάφλεξης, ενώ στο παρελθόν είχε αναλάβει την BP για την πετρελαιοκηλίδα στον Κόλπο του Μεξικού, τις οικογένειες των θυμάτων της 9/11 και ένα ταμείο για τα θύματα της βομβιστικής επίθεσης στον μαραθώνιο της Βοστώνης.

Ο Feinberg δήλωσε πως οι 600.000 Αμερικάνοι κάτοχοι των αυτοκινήτων του VW Group που επηρεάζονται από το dieselgate θα αποζημιωθούν “καλά” μιας και όπως χαρακτηριστικά είπε “η αποζημίωση είναι μια επιχειρηματική συναλλαγή“. Ο Feinberg δεν ξεκαθάρισε τον τρόπο με τον οποίο η VW θα αποζημιώσει τους πελάτες, αν θα είναι δηλαδή με μετρητά ή αν θα αγοράσει πίσω τα αυτοκίνητα, με τον μεγαλοδικηγόρο να αναφέρει πως μέχρι η VW να έρθει σε συμφωνία με τις αρχές των Η.Π.Α σχετικά με τις προτάσεις επιδιόρθωσης των 2.0 TDI και 3.0 TDI κινητήρων της, τα χέρια του είναι “δεμένα”. Όπως είπε:

Τα χέρια μου είναι δεμένα μέχρι η Volkswagen να έρθει σε μια συμφωνία με τις αρχές. Θεωρώ ωστόσο, πως η συντριπτική πλειοψηφία θα αποδεχτεί πιθανότατα την αποζημίωση που θα προτείνουμε.

Στις περιπτώσεις των θυμάτων της 9/11, το 97% αποδέχτηκε την προσφορά μου, ενώ στις περιπτώσεις των GM και BP, το ποσοστό αυτό ήταν μεγαλύτερο του 90%. Αυτός πρέπει να είναι και ο στόχος μου στην VW. Η VW μου έχει χορηγήσει πλήρη ελευθερία να αποφασίσω εγώ σχετικά με τις αποζημιώσεις.

Πρόκειται για μια καθαρά επιχειρηματική συναλλαγή, λιγότερο συναισθηματική. Βλέπω από τα μηνύματα που παίρνω από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων, που λένε πράγματα όπως: Κε Feinberg, ξέρω ότι δεν έχουμε χάσει ένα συγγενή, αλλά θέλουμε απλώς να έχουμε μια δίκαιη μεταχείριση. Είναι αρκετά λογικό.

Με την VW να μην μπορεί ακόμη να αποτιμήσει με ακρίβεια το κόστος που της άφησε το dieselgate, ανακοίνωσε στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας πως αναβάλει τόσο την ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το 2015, όσο και την ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων. H εταιρία πιστεύει πως τα λειτουργικά αποτελέσματα θα είναι παρόμοια με πέρυσι, αλλά οι ειδικές δαπάνες του σκανδάλου θα επηρεάσουν τις οικονομικές επιδόσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ήδη η VW έχει ανακοινώσει πως θα ξοδέψει 6,7 δισ. ευρώ για το dieselgate, χρήματα που δεν είναι αρκετά, γι’αυτό και προχώρησε στην λήψη ενός δάνειου-γέφυρα ύψους 20 δισ. ευρώ.