takata_airbag

Νέα στοιχεία φέρνουν στη δημοσιότητα οι The New York Times που αποκαλύπτουν πως οι μηχανικοί της Takata γνώριζαν για τους κινδύνους που έχουν οι αερόσακοί της εταιρίας με νιτρικό αμμώνιο, ήδη από το 2000, αλλά οι μηχανικοί της Ιαπωνικής εταιρίας απέκρυψαν τα αποτελέσματα των δοκιμών, ενώ κατέστρεψαν και τους ελαττωματικούς αερόσακους της δοκιμής, ώστε να μην υπάρξει καμία φυσική απόδειξη. Τα στοιχεία ήρθαν στη δημοσιότητα από μια προδικαστική ακρόαση μιας γυναίκας που κατηγορεί την Takata πως έμεινε παράλυτη λόγω των ελαττωματικών αερόσακων του Honda της.

Παλαιότερες αναφορές αποκάλυψαν τους μηχανικούς της Takata να αστειεύονται σε emails πως χειραγωγούσαν τα αποτελέσματα δοκιμών, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο, έγινε γνωστό πως οι μηχανικοί της Ιαπωνικής εταιρίας στις Η.Π.Α εξέφρασαν τις ανησυχίες τους σχετικά με την απόκρυψη των δεδομένων δοκιμών των αερόσακων για τουλάχιστον μια δεκαετία, από το 2000 έως και το 2010. Τα εσωτερικά έγγραφα που είχαν διαρρεύσει, ανέφεραν πως η εταιρία έκρυβε τις αποτυχίες δοκιμών επικύρωσης των αερόσακων, κάτι που ελαχιστοποιούσε τα αποτελέσματα δυσλειτουργίας των αερόσακων κατά τη διαδικασία επικύρωσής τους. Αυτές οι δοκιμές πραγματοποιούνται ώστε να δείξει η Takata στις αυτοκινητοβιομηχανίες πως οι αερόσακοι της πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές.

Στις σχετικές ειδήσεις, με την Volkswagen να ανακαλεί 680.000 αυτοκίνητα της λόγω των αερόσακων της Takata, σε επιστολή που απέστειλε στη NHTSA, πιστεύει πως η ανάκληση δεν ήταν απολύτως απαραίτητη, τουλάχιστον σε όχι τόσο μεγάλο εύρος, ζητώντας από την NHTSA να αξιολογήσει εκ νέου το πεδίο εφαρμογής της ανάκλησης επειδή, όπως ισχυρίζεται η VW, οι αερόσακοι των μοντέλων της δεν έχουν πρόβλημα.

Η VW στην επιστολή της (PDF) υποστηρίζει πως δεν έχουν αναφερθεί μέχρι σήμερα προβλήματα στους γερμανικής προέλευσης αερόσακους της Takata, μιας και το εργοστάσιο της στη Γερμανία έχει καλύτερο ποιοτικό έλεγχο από αυτόν των εργοστασίων της Takata σε Μεξικό και Η.Π.Α.