Bugatti Veyron (18)

Αυτή λοιπόν, είναι η Bugatti Chiron… το μοντέλο που έχει το πολύ δύσκολο έργο του να αντικαταστήσει την Veyron. Το μοντέλο για το οποίο μας προϊδέασε το Vision Gran Turismo concept που είδαμε στην περσινή έκθεση της Φρανκφούρτης και τέλος, το μοντέλο που έρχεται να δείξει στους ανταγωνιστές του τι είναι hypercar όντας το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.

Πώς το καταφέρνει αυτό; Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Το chassis που χρησιμοποιεί η Chiron, είναι ολοκαίνουριο και τα χαρακτηριστικά του είναι αν μη τι άλλου εντυπωσιακά. Πρώτα απ’ όλα, δείχνει την προσπάθεια των μηχανικών της εταιρίας να διατηρήσουν το βάρος σε λογικά επίπεδα αφού το ανθρακονημάτινο πίσω υποπλαίσιο είναι κατά 8 κιλά ελαφρύτερο από αυτό της Veyron. Επίσης, σύμφωνα με την Bugatti, η ακαμψία είναι σε επίπεδα πρωτοτύπου LMP1 –50.000 Nm ανά μοίρα– ενώ για την κατασκευή κάθε πλαισίου, απαιτούνται περίπου 4 εβδομάδες. Ολοκαίνουριο είναι επίσης το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης ενώ η ανάρτηση είναι ενεργή και ρυθμίζεται σε 5 διαφορετικά modes –Auto, Autobahn. Handling, Top Speed και Lift-, προσφέροντας μεταβλητή απόσταση από το έδαφος και σκληρότητα. Το κιβώτιο είναι μία αναβαθμισμένη και ενισχυμένη έκδοση του γνωστού, 7-τάχυτου, αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη της Riciardo και όσον αφορά στο σύστημα τετρακίνησης, αυτό είναι μία αναβαθμισμένη εκδοχή του συστήματος της Veyron, με ηλεκτρονικά διαφορικά τόσο στον εμπρός άξονα, όσο και στον πίσω. Και πόσο το χρειάζεται αυτό το σύστημα τετρακίνησης…

Bugatti Veyron (20)

Στην καρδιά του τέρατος, βρίσκεται η επόμενη εξέλιξη του quad-turbo W16 κινητήρα της Bugatti που μετρά 8 λίτρα σε χωρητικότητα. Αυτός, είναι σε θέση να παράγει 1.500 άλογα στις 6.750 σ.α.λ. και 1.600 Nm ροπής, από τις 2.000 σ.α.λ. μέχρι τις 6.000! Με το βάρος να μην υπερβαίνει τα 1.995 κιλά, η Chiron διαθέτει 751 άλογα ανά τόνο! Περίμενες ,όμως… δεν τελείωσα. Χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι το σύστημα υπερτροφοδότησης “δύο σταδίων” που χρησιμοποιεί μόνο δύο από τα τέσσερα turbos μέχρι τις 3.800 σ.α.λ. ώστε να βελτιωθεί η απόκριση στο γκάζι και όλα τα turbos από εκεί και πάνω. Η εξάτμιση είναι κατασκευασμένη από τιτάνιο και σχεδιασμένη έτσι ώστε να μειώνει το backpressure και όπως βλέπεις, καταλήγει σε 6 απολήξεις στο πίσω μέρος – 4 “πάνω” και 2 που κλίνουν προς τα κάτω ώστε να βοηθούν τη λειτουργία του διαχύτη.

Bugatti Veyron (19)

Ότι έχει να κάνει με τον κινητήρα της Chiron, είναι “υπερβολικό”. Περίπου 60.000 λίτρα αέρα “ρουφάει” το σύστημα ψύξης ενώ η αντλία του ψυκτικού υγρού είναι ικανή να κυκλοφορήσει 800 λίτρα! Όπως καταλαβαίνεις, η ψύξη του θηρίου αποτέλεσε μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τους μηχανικούς. Και στη συνέχεια, έχουμε τις επιδόσεις. Τα πρώτα 100 km/h από στάση, έρχονται σε 2.5 δευτερόλεπτα ενώ για τα 200 km/h, χρειάζονται λιγότερα από 6.5 δευτερόλεπτα και για τα 300 km/h,  λιγότερα από 13.6 – 3 δευτερόλεπτα λιγότερα από την Veyron! Όσον αφορά στην τελική… είναι και αυτή “δύο σταδίων”. Στα Auto, Handling και Autobahn modes,  περιορίζεται στα 380 km/h ενώ στο Τop Speed περιορίζεται και πάλι στα 420 km/h! Υπόψιν, σύμφωνα με την Bugatti, τα ειδικά εξελιγμένα Michelin, μπορούν να αντέξουν περισσότερα χιλιόμετρα ανά ώρα και μάλλον θα δοκιμαστούν όταν η Chiron κάνει την προσπάθεια της για το ρεκόρ μεγαλύτερης τελικής που αναμένεται να ξεπεράσει τα 435 km/h.

Bugatti Veyron (21)

Μιας που αναφέραμε τα ελαστικά, να αναφέρουμε ότι η Bugatti Chiron “πατάει” σε τροχούς διαμέτρου 20 ιντσών εμπρός και 21 πίσω, που ντύνονται με ελαστικά της Γαλλικής εταιρίας –Michelin- σε διάσταση 285/30 εμπρός και 355/25 πίσω. Μέσα στις ζάντες ελαφρού κράματος, κρύβονται δίσκοι carbon silicon carbide που είναι 20 χιλιοστά μεγαλύτεροι από αυτούς της Chiron –420 χιλιοστά διάμετρο εμπρός και 400 χιλιοστά πίσω– και συνδυάζονται με 8-πίστονες δαγκάνες εμπρός και 6-πίστονες πίσω. Χάρη σε αυτό το σύστημα πέδησης, η Chiron ακινητοποιείται από τα 100 km/h σε 31.4 μέτρα, από τα 200 km/h σε 125 μέτρα και από τα 300 km/h σε 275 μέτρα!

Bugatti Veyron (30)

Υπερβολική σε όλα της η Chiron, εκτός από τις διαστάσεις. Η νέα Bugatti έχει μήκος 4.544 χιλιοστά, πλάτος 2.038 χιλιοστά και ύψος 1.212 χιλιοστά – είναι δηλαδή 82 χιλιοστά μακρύτερη, 40 χιλιοστά πλατύτερη και 53 χιλιοστά ψηλότερη από την Veyron. Το μεταξόνιο, είναι πρακτικά πανομοιότυπο όμως, αφού είναι 2.711 χιλιοστά, 1 μόλις χιλιοστό πιο μακρύ από αυτό του προκατόχου της. Για τον σχεδιασμό δεν θα μιλήσω… θα σε αφήσω να τον κρίνεις εσύ. Πάντως να γνωρίζεις ότι σε πολύ μεγάλο βαθμό, υποδείχθηκε τόσο από την αεροδυναμική, όσο και από τις απαιτήσεις για ψύξη. Σε ότι αφορά τους καταλύτες της εξάτμισης, αυτοί αν ανοιχτούν, καταλαμβάνουν έκταση 30 γηπέδων ποδοσφαίρου.

Bugatti_Chiron_04

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε μιας που αναφερθήκαμε στην αεροδυναμική, ότι ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μεταβλητός. Στο Auto mode, είναι 0.38, στο Handling είναι 0.40, στο Top Speed είναι 0.35 και όταν ενεργοποιείται η πίσω αεροτομή/αερόφρενο γίνεται 0.59. Τέλος, το εσωτερικό είναι  διαφορετικό και μεγαλύτερο από αυτό της Veyron ενώ κάτι που αξίζει αναφοράς, είναι ότι η Chiron είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που διαθέτει αερόσακο ενσωματωμένο στο ανθρακονημάτινο ταμπλό. Σύμφωνα με την Bugatti, ο χώρος για τα κεφάλια των επιβατών είναι κατά 12 χιλιοστά μεγαλύτερος ενώ σημαντική δουλειά έγινε στην ελαχιστοποίηση των αποσπάσεων. Το ταχύμετρο είναι αναλογικό –και τερματίζει στα 500 km/h- ενώ αριστερά και δεξιά του βρίσκονται TFT οθόνες που χρησιμοποιούνται τόσο για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης όσο και για την παροχή πληροφοριών στον οδηγό. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι όσο η ταχύτητα αυξάνεται, τόσο οι πληροφορίες που διοχετεύονται στον οδηγό μειώνονται!

Bugatti_Chiron_03

Είναι διαθέσιμη σε 8 χρωματικούς συνδυασμούς, με τις παραγγελίες να έχουν ήδη ξεκινήσει, να σε ενημερώσω ότι η Chiron θα κατασκευαστεί σε 500 αντίτυπα συνολικά, με την τιμή του καθενός να ξεκινά από τα €2.4 εκατομμύρια και τις παραδόσεις να ξεκινούν από τον ερχόμενο Αύγουστο! Βιάσου όμως γιατί οι 150 –δηλαδή η παραγωγή των δύο πρώτων ετών– έχουν ήδη προπωληθεί με τους τυχερούς να έχουν καταθέσει €200.000 ήδη από τον Δεκέμβριο που μας πέρασε!