Fernando Alonso

Η ασφάλεια του οδηγού είναι το βασικό ζήτημα για τους ανθρώπους της FIA, γι’ αυτό και η Παγκόσμια Ομοσπονδία ψάχνει τρόπους ώστε να κάνει όλο και πιο ασφαλή τα μονοθέσια της Formula 1. Στον πρώτο αγώνα της σεζόν, είδαμε ένα σοκαριστικό ατύχημα του Fernando Alonso, όταν στον 17ο γύρο ήρθε σε επαφή με το μονοθέσιο του Esteban Gutierrez, με αποτέλεσμα να απογειωθεί και να καταλήξει στα προστατευτικά.

Ο Ισπανός βγήκε αμέσως από το μονοθέσιο χωρίς να έχει τραυματιστεί, ωστόσο ο Max Mosley, πρώην Πρόεδρος της FIA, δήλωσε ότι ο Ferni θα ήταν νεκρός αν ήμασταν 15 χρόνια πίσω. Η Halo προστασία είναι υποψήφια για το 2017, αλλά θα πρέπει να γίνουν ακόμα αρκετές δοκιμές, και ο Alonso υποστηρίζει ότι το συγκεκριμένο ατύχημα θα ήταν μια πολύ καλή δοκιμή για το εν λόγω σύστημα.

Είναι κάτι που πρέπει να κοιτάξουμε και να ερευνήσουμε, επειδή είχα λίγο χώρο για να βγω έξω. Ήταν εύκολο να βγω έξω και πρέπει να δούμε με το Halo, αν θα ήταν πιο δύσκολο, έτσι θα πρέπει να το εξετάσουμε.

Pat Symonds

Από φέτος, οι τεχνικοί της FIA θα μπορούν να παίρνουν πλάνα από κάμερες εξαιρετικά υψηλής ταχύτητας, ώστε να αναλύουν λεπτομερώς ένα ατύχημα. Αυτό θα συμβεί στην περίπτωση του Alonso, με τον Τεχνικός Διευθυντή της Williams, Pat Symonds, να λέει πως τα πρέπει να εξεταστεί αν η Halo προστασία θα είχε βλάψει τον Ισπανό στο ατύχημα αυτό.

Φαντάζομαι πως είναι η πρώτη φορά που θα δούμε κάτι από τις κάμερες υψηλής ταχύτητας, κάτι που θα έχει αρκετό ενδιαφέρον. Οι κάμερες υψηλής ταχύτητας και τα επιταχυνσιόμετρα θα είναι διαθέσιμα για να δούμε ακριβώς πού είναι το κεφάλι του. Και θα είναι πιθανό να το προσομοιώσουμε αυτό σε μια άθικτη Halo θέση. Όπως ξέρετε από τα rally, αν έχεις κατασκευές για την ασφάλεια κοντά στο κεφάλι, μπορεί τα πράγματα να είναι πολύ χειρότερο απ’ ό,τι αν δεν είχες τίποτα.