Η Volkswagen δεν είναι αθώα για το dieselgate, όπως γράψαμε στο πρωταπριλιάτικο άρθρο μας και σύμφωνα με το Automotive News Europe καθυστερεί την επισκευή των Passat 2.0 TDI στην Ευρώπη, επειδή η λύση που έχει προτείνει αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου του σεντάν γερμανικού μοντέλου.
Η VW ισχυρίζεται πως ο λόγος της καθυστέρησης οφείλεται στις δοκιμές που κάνουν οι μηχανικοί της, αλλά η αλήθεια είναι λίγο διαφορετική, σύμφωνα με το δημοσίευμα. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η KBA, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οδικής Κυκλοφορίας της Γερμανίας αρχικά επέτρεψε στους ανθρώπους της VW να κάνουν τις δοκιμές, αλλά στη συνέχεια τους αντικατέστησε με ανεξάρτητους μηχανικούς, οι οποίοι και βρήκαν πως η λύση αυξάνει την κατανάλωση, μιας και για μειωθούν οι ρύποι, το νέο πρόγραμμα στον εγκέφαλο κάνει το μείγμα πιο πλούσιο. Η VW δήλωσε πως τα παραπάνω είναι μόνος φήμες και πως χρειάζεται επιπλέον 1-2 εβδομάδες δοκιμών για να ξεκινήσει την επιδιόρθωση των 160.000 Passat 2.0 TDI, όπως και των Skoda Superb 2.0 TDI, αφού θέλει να εγγυηθεί πως οι εκπομπές CO2 είναι ακριβώς ίδιες με αυτές προ διόρθωσης.
Η Volkswagen στην λύση των 2.0 TDI κινητήρων στην Ευρώπη έχει πει πως αρκεί μόνο η αναβάθμιση του λογισμικού του αυτοκινήτου, με αυτό να μην επηρεάζει ούτε την απόδοση, αλλά ούτε και την οικονομία καυσίμου.