money


Η κυβέρνηση προτείνει μια ντουζίνα από μέτρα στη φορολογία εισοδήματος για να βρει τα 1,8 δισ. ευρώ από τα 5,4 δισ. που απαιτούνται για να κλείσει η αξιολόγηση. Φόροι θα μπουν παντού, στα ξενοδοχεία με φόρο διανυκτέρευσης, στα κινητά τηλέφωνα, στην συνδρομητική τηλεόραση, στα προϊόντα καπνού (50 λεπτά ανά πακέτο), στα τυχερά παιχνίδια, στον ΕΝΦΙΑ, στο φυσικό αέριο για οικιακή χρήση, και φυσικά στα αυτοκίνητα.

Το υπουργείο Οικονομικών ανάμεσα στα μέτρα που θα προτείνει στους Θεσμούς είναι και η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη αμόλυβδη βενζίνη περίπου κατά 4,5%, με στόχο την άντληση επιπλέον εσόδων της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ. Η αύξηση αυτή πρακτικά σημαίνει ότι ο ειδικός φόρος από τα 670 ευρώ ανά 1.000 λίτρα που είναι σήμερα θα διαμορφωθεί στα 700 ευρώ. Επί του ειδικού φόρου κατανάλωσης επιβάλλεται και ΦΠΑ 23%, που σημαίνει ότι η επιβάρυνση στην τιμή λιανικής θα φτάσει περίπου στα 5 λεπτά ανά λίτρο. Αύξηση ίσως έχουμε και στην φορολόγηση του υγραερίου. Να σημειωθεί πως η Ελλάδα έχει την 5η υψηλότερη φορολογία της Ε.Ε στην αμόλυβδη βενζίνη.

Ωστόσο η κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει πως δεν θα υπάρξει αύξηση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης, το οποίο αποδίδει εισπρακτικά περί το 1,3 δισ. ευρώ ετησίως, καθώς κάτι τέτοιο θα επηρέαζε και το κόστος μεταφοράς των προϊόντων.

Επίσης η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην θέσπιση ειδικού τέλους διέλευσης στα Ι.Χ. με ξένες πινακίδες, με το μέτρο να εκτιμάται ότι θα αποφέρει περί τα 15 εκατ. ευρώ, αλλά και αύξηση του τέλους ταξινόμησης στα Ι.Χ, μιας και προγραμματίζονται επιβαρύνσεις τόσο για την αγορά καινούργιων οχημάτων όσο και για την εισαγωγή μεταχειρισμένων. Δεν αποκλείεται ο επανασχεδιασμός του τρόπου υπολογισμού του φόρου ώστε το τέλος ταξινόμησης να προκύπτει με βάση την εμπορική αξία του οχήματος.