[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

vauxhall-corsa-vxr-nurburgring-edition-debuts-photo-gallery_2

Nurburgring. Ένα όνομα που κάθε petrolhead που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να γνωρίζει. Ένα όνομα που πουλάει ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο. Όταν έρχεται η ώρα για κάποιον κατασκευαστή λοιπόν, να λανσάρει μία νέα, ειδική έκδοση κάποιου μοντέλου του, ψάχνει να βρει τρόπους να την κάνει ποθητή. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους… άλλες φορές ουσιαστικούς και άλλες απόλυτα επιπόλαιους και επιφανειακούς. Όπως και να έχει, η προσθήκη της λέξης “Nurburgring” στο όνομα, είναι μία μέθοδος που έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν.

Αυτό δεν σημαίνει ότι όλες οι “Nurburgring Editions” έχουν νόημα. Δεν σημαίνει ότι τους αξίζει να κουβαλούν αυτό το όνομα στον τίτλο τους. Δεν έχει απολύτως καμία σημασία όμως, αφού δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές που το τόλμησαν. Αυτή η λίστα, σκοπεύει να απαριθμήσει αυτές τις εκδόσεις, ώστε να δούμε ποιοι χρησιμοποίησαν το όνομα και να κρίνεις αν η χρήση του ήταν δικαιολογημένη. Χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση λοιπόν, ας ξεκινήσουμε.

[/nextpage]

[nextpage title=”Opel Corsa OPC” ]

Opel Corsa OPC Nurburgring Edition

Έχουν περάσει σχεδόν 4 χρόνια από τότε που οδήγησα το Corsa OPC Nurburgring Edition. Ξεκινώ από αυτό, επειδή είναι το μοναδικό μοντέλο σε αυτή τη λίστα για το οποίο έχω προσωπική άποψη και αυτή η άποψη είναι απολύτως θετική. Τι διαφοροποιεί λοιπόν το Corsa OPC Nurburgring Edition από οποιοδήποτε άλλο Corsa OPC;

Εμφανισιακά, οι νέες ζάντες ελαφρού κράματος, το νέο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα που φιλοξενεί και την διπλή απόληξη της εξάτμισης και τα διακοσμητικά στην καμπίνα και το εξωτερικό του αυτοκινήτου. Μηχανικά, τα αμορτισέρ της Bilstein που συνεργάζονται με ελατήρια της Eibach –και χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά 20 χιλιοστά-, το φοβερό και τρομερό πολύδισκο, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Drexler, η νέα εξάτμιση της Bastuck και ο ελαφρώς βελτιωμένος κινητήρας που αποδίδει 210 άλογα και 250 Nm ροπής.

Opel Corsa 2011

Προσωπικά, πιστεύω ότι το Corsa OPC Nurburgring Edition αξίζει και με το παραπάνω να φέρει το ιστορικό αυτό όνομα. Θα ήθελα να είναι περισσότερο τολμηρό, αλλά τι να κάνουμε… έχω συμβιβαστεί με το γεγονός ότι δεν παίρνουμε πάντα αυτό που θέλουμε.

[/nextpage]

[nextpage title=”Nissan 370Z” ]

nissan-370z-nurburgring-edition-2

Το όνομα της Nissan είναι συνυφασμένο με την Γερμανική πίστα. Όμως το 370Z δεν είναι το μοντέλο που σκέφτεται κανείς πρώτο όταν συνδυάζει τον Ιάπωνα κατασκευαστή με το Nurburgring. Το 370Z Nurburgring Edition κατασκευάστηκε ειδικά για την Γερμανική αγορά, η παραγωγή του περιορίστηκε στα 80 κομμάτια και… δεν ήταν αυτό που θα περίμενε κανείς. Η Nissan λέει ότι η συγκεκριμένη έκδοση αντλεί έμπνευση από τα αγωνιστικά Z που συμμετείχαν στον 24ωρο αγώνα στο Nurburgring, αλλά τα στοιχεία που διαφοροποιούν αυτό το 370Z από όλα τα υπόλοιπα, είναι λίγα.

Τα 80 Nurburgring Edition 370Z, είναι βαμμένα στο Premium Ultimate Yellow που βλέπεις στις φωτογραφίες, η εργοστασιακή εξάτμιση έχει αντικατασταθεί με μία της Cobra και οι ζάντες είναι της OZ και έχουν διάμετρο 19 ιντσών. Φυσικά, η έκδοση αυτή διαθέτει τα απαραίτητα αυτοκόλλητα, την επίσης απαραίτητη διακοσμητική πλακέτα με τον αύξων αριθμό του αυτοκινήτου και συνοδεύεται από μία κάρτα δώρου αξίας €150 που εξαργυρώνεται στο Nurburgring. Ουάου!

[/nextpage]

[nextpage title=”McLaren 650S” ]

McLaren-650S-Nurburgring-Record-Edition-1

Εντάξει, αυτή η έκδοση δεν προέρχεται από την McLaren αλλά όπως και να έχει, αποφάσισα να την συμπεριλάβω στη λίστα για ποικιλία. Η 650S Nurburgring Record Edition αποτελεί δημιουργία της Doerr Motorsport για το ρεκόρ που κατάφερε ο οδηγός της, Kevin Estre κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών για τον 24ωρο αγώνα στο Nurburgring.

Η παραγωγή της περιορίστηκε στα 8 μόλις κομμάτια και εξοπλίζεται με νέες ζάντες ελαφρού κράματος, μερικά αξεσουάρ της MSO, εξάτμιση της Doerr Motorsport και νέες επενδύσεις στο εσωτερικό. Δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, αλλά είναι μία αξιοπρεπής ειδική έκδοση που κατασκευάστηκε για έναν συγκεκριμένο σκοπό.

McLaren-650S-Nurburgring-Record-Edition-6

[/nextpage]

[nextpage title=”BMW M5″ ]

BMW E34 M5 Nurburgring Package

Πριν την έρευνα για αυτό το άρθρο, αγνοούσα παντελώς την ύπαρξη του Nurburgring Package για την E34 M5. Γηράσκω αεί διδασκόμενος όμως… Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, το Nurburgring Package προσφερόταν στις M5 με τον S38B38 κινητήρα των 3.8 λίτρων, από τα μέσα του 1991, μέχρι τα μέσα του 1994. Τι περιελάμβανε;

Το σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής υποβοήθησης Servotronic της ZF, παχύτερη πίσω αντιστρεπτική ράβδο, φαρδύτερες ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών με ελαστικά διάστασης 255/40/17 και έναν διακόπτη για την Adaptive M Suspension με τον οποίο ο οδηγός μπορούσε να “κλειδώσει” την ανάρτηση στην σκληρότερη ρύθμιση της. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω το κόστος του συγκεκριμένου πακέτου, ούτε το πόσο άλλαζε την συμπεριφορά της M5 στον δρόμο.

[/nextpage]

[nextpage title=”BBS CH-R” ]

BBS_CH_R_Nuerburgring_Edition_960

Δεν το περίμενες ε; Ναι, δεν είναι μόνο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που “εκμεταλλεύονται” το όνομα του Nurburgring για ειδικές εκδόσεις, αλλά και ο πασίγνωστος κατασκευαστής ζαντών ελαφρού κράματος, BBS. Η Γερμανική εταιρία, συνεργάστηκε με την Nurburgring GmbH για να λανσάρει στην αγορά μία ειδική έκδοση της CH-R.

Σύμφωνα με την BBS, η CH-R Nurburgring Edition, προσφέρει χαμηλό βάρος, αντοχή, εξαιρετική ψύξη των φρένων και ταυτόχρονα, όμορφη εμφάνιση χάρη στο μαύρο ματ χρώμα και τις κόκκινες λεπτομέρειες.

[/nextpage]

[nextpage title=”Opel Astra OPC” ]

Opel Astra OPC Nurburgring Edition 1

Δεύτερη συμμετοχή της Opel στην λίστα με το πρώτο μοντέλο που φόρεσε το σηματάκι του Nurburgring. Σύμφωνα με την Opel, η συγκεκριμένη έκδοση του Astra OPC “τονίζει την σύνδεση της πίστας με την Opel”. Μην αναρωτιέσαι με ποιον τρόπο. Συνέχισε να διαβάζεις και θα μάθεις. Λευκό χρώμα, γραφικά που εκτείνονται από το καπό, στο πορτ-μπαγκάζ και διακοσμητικό faux-carbon.

Επίσης, νέες ζάντες ελαφρού κράματος με νέα ελαστικά, 2 χιλιοστά μεγαλύτερα μετατρόχια και… τίποτε άλλο. Τίποτε άλλο ουσιαστικό εννοώ, αφού στο εσωτερικό υπάρχουν κι άλλα carbon-look διακοσμητικά και μία αριθμημένη πλακέτα στο ντουλαπάκι. Ανούσια ειδική έκδοση που θα μπορούσε να είναι η πλέον άχρηστη της λίστα, αν δεν υπήρχε η Toyota

Opel Astra OPC Nurburgring Edition 2

[/nextpage]

[nextpage title=”Toyota Corolla” ]

Toyota-Corolla-ESport-Nürburgring-edition-1-700x468

Συγγνώμη, αλλά γελάνε και οι πέτρες με την συγκεκριμένη έκδοση. Η Toyota Corolla Altis ESport Nurburgring Edition, ακροβατεί επικίνδυνα στα όρια του προσβλητικού ενώ ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκε, είναι εξίσου γελοίος με την έκδοση καθεαυτή.

Σύμφωνα με την Toyota Thailand που λάνσαρε τη συγκεκριμένη Corolla, δημιουργήθηκε για να γιορτάσει την 7η θέση που κατέκτησε ένα Corolla Altis στην κατηγορία του, στον 24 αγώνα του Nurburgring. Όχι 7η θέση γενικής. Όχι κάποιο βάθρο τουλάχιστον στην κατηγορία του. 7η θέση στην κατηγορία του. Κλαπ… κλαπ… κλαπ…

Toyota-Corolla-ESport-Nürburgring-edition-4-700x507

Τέλος πάντων. Ok, την λανσάρεις. Τι έχει; Ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών, νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, μαύρη γρίλια και αεροτομή. Στο εσωτερικό, έχουν τοποθετηθεί διακοσμητικά κόκκινου χρώματος. Το piece de resistance όμως, κρύβεται στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Η Corolla Altis ESport Nurburgring Edition, κινείται χάρη σε έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων που αποδίδει 141 άλογα και συνδυάζεται με CVT… Η επιτομή του Sport λοιπόν. Πάμε παρακάτω σε κάτι ποιο ουσιαστικό γιατί νιώθω το εγκεφαλικό να έρχεται!

[/nextpage]

[nextpage title=”Nissan R34 GT-R” ]

Nissan R34 GT-R V-Spec II Nur 1

Καθώς η παραγωγή του R34 GT-R έφτανε στο τέλος της, η Nissan αποφάσισε να λανσάρει τα τελευταία 1.000 κομμάτια ως ειδικές εκδόσεις. Αυτά, χωρίστηκαν ως εξής:  750 V-Spec II Nür και 250 M-Spec Nür. Πώς τιμούσαν την διάσημη πίστα οι συγκεκριμένες εκδόσεις;

Πρώτα απ’ όλα, ήταν εξοπλισμένες με μία αναβαθμισμένη εκδοχή του RB26DETT, που δανειζόταν ορισμένα στοιχεία από τον N1 κινητήρα. Έπειτα, διέθεταν ταχύμετρο με μέγιστη ένδειξη τα 300 km/h, διαφορετικού χρώματος ραφές στις επενδύσεις της καμπίνας και καλύμματα βαλβίδων χρυσού χρώματος.

vER9Bjm

Κατά τα άλλα, ήταν “απλές” V-Spec II και M-Spec εκδόσεις που σημαίνει ότι στην πρώτη περίπτωση, εξοπλίζονταν με το ATTESA E-TS Pro σύστημα και ενεργό πίσω διαφορικό, σκληρότερες αναρτήσεις και μικρότερη απόσταση από το έδαφος λόγω  εμπρός και πίσω splitter. Στην δεύτερη περίπτωση δε, το GT-R διέθετε “Ripple control” αμορτισέρ, διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, παχύτερη πίσω αντιστρεπτική και πιο πολυτελές εσωτερικό.

[/nextpage]

[nextpage title=”Lexus LFA” ]

lexus-lfa-nurburgring-package-02

Από τα 500 LFA που κατασκεύασε η Lexus τα 50 ήταν εξοπλισμένα με το Nurburgring Package. Ένα πακέτο που έφερνε το ούτως ή άλλως διαστημικό LFA, πιο κοντά στα αγωνιστικά που έλαβαν μέρος στον 24ωρο αγώνα του Nurburgring. Οι αλλαγές που περιελάμβανε το πακέτο, ήταν λίγες και στοχευμένες αλλά κρίνοντας από τις δοκιμές που έχω διαβάσει, ήταν αρκετές για να αλλάξουν ελαφρώς τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Καταρχάς, ο ατμοσφαιρικός V10 “πήρε” 10 άλογα επιπλέον, φτάνοντας τα 570 ενώ παράλληλα, το κιβώτιο απέκτησε νέες ρυθμίσεις και οι αλλαγές γίνονταν πλέον 0.05 δευτερόλεπτα ταχύτερα.

Εξωτερικά, ο εμπρός προφυλακτήρας εξοπλίστηκε με μικρά πτερύγια στις άκρες του καθώς και ένα splitter στο κάτω μέρος ενώ οι ζάντες ελαφρού κράματος ήταν νέες, ελαφρύτερες και “ντυμένες” με πιο σκληροπυρηνικά ελαστικά. Τέλος, δεν γίνεται να παραλείψουμε την μεγάλη, σταθερή αεροτομή στο πίσω μέρος ή την σκληρότερη ανάρτηση που προσφέρει μεγαλύτερο εύρος στη ρύθμιση της. Το LFA με το Nurburgring Package ήταν διαθέσιμο σε 4 χρώματα –glossy και matte μαύρο, λευκό και κίτρινο– ενώ η τιμή του ήταν… αλμυρή!

2012-Lexus-LFA-Nurburgring-Edition-Rear-Closeup-1920x1440

Αυτά σκέφτηκα/βρήκα εγώ. Κάποια θεωρώ πως είναι πετυχημένες σαν εκδόσεις. Άλλα πιστεύω πως πρέπει να τα κυνηγήσει νομικά η Nurburgring GmbH και να τα αναγκάσει να αφαιρέσουν τη λέξη “Nurburgring” από το όνομα τους. Αν έχεις στο μυαλό σου κάποιο που να μου ξέφυγε, μην διστάσεις να το συμπληρώσεις στα σχόλια. Μέχρι την επόμενη φορά, καλή συνέχεια.

[/nextpage]