[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Toyota Supra

Όταν σκεφτόμαστε εκπληκτικές μελωδίες από τον χώρο της αυτοκίνησης, είναι λογικό το μυαλό μας να πηγαίνει σε κινητήρες με 12, 10 ή και 8 κυλίνδρους, οι οποίοι κατά πλειοψηφία είναι σε σχήμα «V». Ναι, δύσκολα μπορεί κανείς να ανταγωνιστεί τον ήχο ενός ατμοσφαιρικού V12 ή ενός V10, ωστόσο μοναδικούς ήχους δίνουν και κινητήρες με λιγότερους κυλίνδρους.

Οι εξακύλινδροι εν σειρά κινητήρες (μου αρέσει να τους γράφω και I6) είναι αρκετά σπάνιοι και φυσικά αξιοθαύμαστοι, με κάποιες εταιρείες να έχουν παράδοση σε αυτούς, όπως είναι για παράδειγμα η BMW. Ας ρίξουμε, όμως, μία ματιά σε 10 αυτοκίνητα που παράγουν πανέμορφους ήχους, τόσο που θέλεις να τους ακούς ξανά και ξανά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Sagaris” ]

Το TVR Sagaris το είχαμε δει πριν από περίπου δύο μήνες σε μία άλλη λίστα, αυτή που αφορούσε τις περίεργες εξατμίσεις. Ο 6κύλινδρος εν σειρά 4λιτρος κινητήρας με τα 385 άλογα και 473 N·m ροπής μπορείς να πεις ότι ακούγεται τουλάχιστον brutal.

[/nextpage]

[nextpage title=”3500 GTi” ]

Δεν αποτελεί μυστικό το γεγονός ότι μερικά αυτοκίνητα από το παρελθόν ακούγονται υπέροχα. Η Maserati 3500 GTi ανήκει σε αυτά και θα πρέπει να ανατρέξουμε στη μακρινή δεκαετία του 1960 για να διαπιστώσουμε τον ήχο από τον I6 των 3,5 λίτρων.

[/nextpage]

[nextpage title=”300 SL” ]

Αν το ’60 σού φαίνεται μακριά, τότε άλλαξε γνώμη, γιατί πρέπει να πάμε ακόμα πιο πίσω. Ήταν το 1954 όταν η Mercedes παρουσίασε την SL 300, ξέρεις αυτή με τις Gullwing πόρτες. Το αυτοκίνητο έχει στο εμπρός μέρος έναν 3λιτρο εξακύλινδρο εν σειρά, ο οποίος ακούγεται θεσπέσια.

[/nextpage]

[nextpage title=”E-Type” ]

Τα αυτοκίνητα της Jaguar, εκτός από εμφάνιση διαθέτουν συνήθως και χαρακτηριστικό ήχο. Η βρετανική εταιρεία δε θα μπορούσε, λοιπόν, να απουσιάζει, και το μοντέλο που την εκπροσωπεί είναι η E-Type από το 1968, με τον I6 των 4,2 λίτρων.

[/nextpage]

[nextpage title=”DB5″ ]

Μένουμε Βρετανία, για να ακούσουμε ένα αυτοκίνητο που έχει συνδεθεί με τον James Bond. Πρόκειται για την Aston Martin DB5 από τη δεκαετία του 1960. Φορά I6, 4,0 λίτρων, με τον ήχο να διαθέτει την αγριάδα του παρελθόντος.

[/nextpage]

[nextpage title=”M1″ ]

Εκ των προτέρων, σου λέω πως η BMW είναι η μία από τις δύο εταιρείες που θα συναντήσουμε εις διπλούν στη λίστα μας. Το πρώτο αυτοκίνητό της δεν είναι άλλο από τη θρυλική M1! Παρουσιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1978 και φυσικά λατρεύτηκε από τον κόσμο. Φορά 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα, 3,5 λίτρων, με την ποιότητα του ήχου να είναι εγγυημένη.

[/nextpage]

[nextpage title=”240Z” ]

Για εμάς στην Ελλάδα το όνομα «Datsun» είναι αρκετά παρεξηγημένο. Δεν είναι η ώρα να το αναλύσω αυτό, ωστόσο η θυγατρική εταιρεία της Nissan έχει κατασκευάσει μερικά αξιομνημόνευτα αυτοκίνητα, ένα εκ των οποίων είναι το 240Z, το οποίο φορά I6 κινητήρα 2,4 λίτρων.

[/nextpage]

[nextpage title=”GT-R R32″ ]

Από τη στιγμή που έχουμε Nissan (εντάξει η Datsun θεωρείται ουσιαστικά Nissan), είναι δυνατόν να μη διάβαζες το όνομα Skyline; Θα διέπραττα έγκλημα αν δεν το έκανα, γι’ αυτό και το Skyline GT-R R32 είναι εδώ! Ο κινητήρας του είναι ο θρυλικός RB26DETT, με τα διπλά turbo και τη χωρητικότητα να είναι φυσικά στα 2,6 λίτρα, όπως προδίδει το όνομά του.

[/nextpage]

[nextpage title=”M3 E46″ ]

Αν αυτή τη στιγμή έπρεπε να διαλέξω μία BMW, αυτή θα ήταν η M3 E46. Σε καμία περίπτωση δεν ακυρώνω τα τωρινά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας, τα οποία είναι εκπληκτικά όπως διαπιστώσαμε στην Πολωνία, αλλά έχω ένα πολύ μεγάλο κόλλημα με την Ε46 και ειδικά με την CSL. Το αυτοκίνητο είναι βουτηγμένο στην αλητεία και σε αυτό συμβάλλει ο I6 των 3,2 λίτρων που έχει κάτω από το καπό. Χρειάζεται να γράψω κάτι άλλο γι’ αυτό το κόσμημα;

[/nextpage]

[nextpage title=”Supra” ]

Η Supra αποτελεί τρανό παράδειγμα του τι μπορεί να κάνει μια ιαπωνική εταιρεία όταν χρησιμοποιήσει όλη της την τεχνογνωσία και την εμπειρία για να ικανοποιήσει τη δίψα του κόσμου. Ναι, έχω βγάλει πολλές φορές το καπέλο μου και συνεχίζω να το κάνω για την 4η γενιά της Supra. Οι μηχανικοί της Toyota έδωσαν ρεσιτάλ, γι’ αυτό και το μοναδικό αυτοκίνητο συνεχίζεται να λατρεύεται μέχρι και σήμερα.

Ένα από τα κατορθώματα των μηχανικών της Toyota ακούει σε τρία γράμματα: 2JZ! Δε χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις γι’ αυτό το διαμάντι των 3,0 λίτρων με τους 6 κυλίνδρους σε σειρά. Μιλάμε για έναν κινητήρα που έχει βρεθεί κάτω από πολλά καπό, καθώς όχι απλώς είναι ανθεκτικός απέναντι στις βελτιώσεις, αλλά γεννήθηκε για να βελτιώνεται. Απλά, σταματάς ό,τι κάνεις, δυναμώνεις τα ηχεία σου και απολαμβάνεις…

[/nextpage]