To TNO (Dutch Organisation for Applied Science) της Ολλανδίας, θέλησε να διαπιστώσει τις εκπομπές NOx των δημοφιλών βαν που πωλούνται στη χώρα και έτσι αφού τα οδήγησε 600 χιλιόμετρα στον δρόμο, μετρώντας τις εκπομπές NOx με κινητές συσκευές, διαπίστωσε πως η μέση τυπική υπέρβαση των εκπομπών ήταν περίπου 6 φορές μεγαλύτερη από αυτή που ανακοινώνουν οι εταιρίες.
Το μοντέλο με τις περισσότερες εκπομπές ήταν το Opel Vivaro με 2.117 mg/χλμ, με τα Mercedes Sprinter, Renault Trafic και Iveco Daily να ακολουθούν. Σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που μετρήθηκαν, φορούσαν Euro 5 κινητήρες, εκτός από το Mercedes-Benz Sprinter που εκτός από Euro 5, μετρήθηκε και με Euro 6 κινητήρα, με τις διαφορές να είναι εντυπωσιακές. Σύμφωνα με το πρότυπο εκπομπών Euro 5, θα έπρεπε τα βαν να εκπέμπουν περί τα 280 mg/χλμ, με το Sprinter Euro 5 να εκπέμπει 1.982 mg/χλμ, ενώ με τον Euro 6 κινητήρα, οι ρύποι NOx του βαν, μειώθηκαν στα μόλις 175 mg/χλμ Αναλυτικά τα αποτελέσματα είναι:
Μοντέλο | Εκπομπές NOx |
---|---|
Opel Vivaro | 2117 mg / χλμ |
Mercedes-Benz Sprinter | 1982 mg / χλμ |
Renault Trafic | 1967 mg / χλμ |
Iveco Daily | 1841 mg / χλμ |
Volkswagen Transporter | 1645 mg / χλμ |
Peugeot Expert | 1553 mg / χλμ |
Ford Transit | 1510 mg / χλμ |
Mercedes-Benz Vito | 1225 mg / χλμ |
Peugeot Boxer | 914 mg / χλμ |
Volskwagen Caddy | 786 mg / χλμ |
Mercedes-Benz Sprinter (Euro VI) | 175 mg / χλμ |