clio_kz1_018


Η Renault Sport έκανε πάλι το θαύμα της και εχθές παρουσίασε το Clio RS16 Concept. Ένα “SuperClio” που μας θυμίζει γιατί αγαπάμε την Renault – εκτός από τα εκπληκτικά hot hatches που βγάζει φυσικά. Την αγαπάμε για την τρέλα που την έκανε να λανσάρει αυτοκίνητα όπως το 5 Turbo και το brutal Clio V6. Την αγαπάμε γιατί έχει την όρεξη να γιορτάσει τα 40 χρόνια της Renault Sport με ένα Clio που φορά τον κινητήρα του Megane RS και τον συνδυάζει με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Και πριν πεις “μα είναι μόνο concept… τι χαίρεσαι;”… συνέχισε να διαβάζεις.

Renault-Clio_RS16_Concept-2016-1600-04

Το Clio RS16 Concept εξελίχθηκε σε διάρκεια μόλις 5 μηνών από μία μικρή ομάδα μηχανικών υπό την ηγεσία και επίβλεψη του επικεφαλής της Renault Sport, Patrice Ratti. Όμως 5 μήνες είναι λίγοι και οι προκλήσεις που αναγκάστηκε να αντιμετωπίσει η ομάδα, πολλές. Το επίσημο δελτίο τύπου της εταιρίας όμως, δεν αποκάλυπτε πολλές πληροφορίες. Ευτυχώς λοιπόν, ήρθε ένα εκτενέστατο άρθρο από το Top Gear για να καλύψει τα κενά και να ρίξει φως σε ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά και λίγο έως πολύ γνωστά. Το Clio RS16 Concept, φορά τον δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο κινητήρα του Megane RS 275 Trophy-R. Αυτό σημαίνει ότι διαθέτει 275 άλογα και 360 Nm ροπής. Ο κινητήρας, συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο. Σε αντίθεση με τα παρανοϊκά μοντέλα που έχει λανσάρει στο παρελθόν η Renault, ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο εμπρός μέρος.

Παίξαμε με την ιδέα του να τοποθετήσουμε τον κινητήρα στο πίσω μέρος, αλλά θα έκανε το αυτοκίνητο βαρύτερο, όχι καλύτερο. Θέλουμε ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 1.200 κιλά. Το Clio V6 ζύγιζε πάνω από 1.400.

Απλά τα πράγματα. Το σκεφτήκαμε. Δεν μας έκανε. Πάμε παρακάτω. Αξίζει βέβαια να σημειώσουμε ότι για να επιτευχθεί ο στόχος του βάρους, τόσο τα πίσω καθίσματα όσο και το air-condition λάμπουν δια της απουσίας τους. Επίσης άξια αναφοράς είναι η προσπάθεια “ανακύκλωσης” που έγινε από την ομάδα εξέλιξης του αυτοκινήτου για την επίλυση ορισμένων θεμάτων. Ολόκληρη η πίσω ανάρτηση, προέρχεται απευθείας από το Clio R3T rallycar ενώ η εμπρός διάταξη, είναι ένας συνδυασμός εξαρτημάτων από το Megane 275 και το Clio RS του 2009. Ναι, σωστά διάβασες. Ο λόγος; Σύμφωνα με τους μηχανικούς, ορισμένα κομμάτια της εμπρός ανάρτησης του Mk3 Clio RS ήταν “overdesigned” αφού υπήρχε πρόβλεψη για μία πιο ισχυρή έκδοση – κάτι που προφανώς δεν συνέβη. Για την στήριξη του κινητήρα, χρησιμοποιήθηκε ένα εξάρτημα από το Renault Kangoo ενώ το πρόβλημα της συνεννόησης των ηλεκτρονικών του drivetrain με τα ηλεκτρονικά του Clio λύθηκε με την βοήθεια εξαρτημάτων από ένα Dacia! Δεν ξέρω ποιά, δεν ξέρω γιατί. Αλλά είναι αλήθεια!

_amp0838

Κατά τα άλλα, επειδή η ομάδα δεν είχε χρόνο να κατασκευάσει νέα φτερά, το bodykit αποτελείται από συνθετικά “πρόσθετα” που κουμπώνουν πάνω στο εργοστασιακό αμάξωμα του Clio RS. Ήταν απαραίτητα όμως, γιατί το “SuperClio” έχει κατά 60 χιλιοστά μεγαλύτερα μετατρόχια σε σύγκριση με το “ταπεινό” αδερφάκι του. Η εξάτμιση είναι της Akrapovic ενώ τα αμορτισέρ, είναι τα ρυθμιζόμενα της Ohlins που φοράει και το Megane 275. Από το ίδιο αυτοκίνητο προέρχεται και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης γιατί ο στόχος όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά, είχε τεθεί και δεν ήταν προς διαπραγμάτευση.

Renault-Clio_RS16_Concept-2016-1600-02

Ο στόχος μας ήταν να πλησιάσουμε ή να ξεπεράσουμε το Megane. Θέλαμε μικρότερες κλίσεις από το Megane και να είμαστε γρήγοροι στην πίστα. Αλλά η ισορροπία είναι πιο διασκεδαστική. Το να προσθέσεις πρόσφυση είναι καλό, αλλά αν είναι υπερβολική τότε χάνεις από την ευελιξία. Και δεν θέλαμε να είναι ακραίο – έπρεπε να είναι καλό και σε ανώμαλους δρόμους, όχι μόνο στην πίστα.

Δήλωσε στο Αγγλικό μέσο ο μηχανικός dynamics της Renault Sport, Antoine Frey. Όλα αυτά όμως, ενώ είναι ενδιαφέροντα, δεν έχουν σημασία αφού το αυτοκίνητο δεν πρόκειται να περάσει ποτέ στην παραγωγή, ε; Μην είσαι και τόσο σίγουρος…

Renault-Clio_RS16_Concept-2016-1600-05

Άνθρωποι από την παραγωγή και τις αγορές έχουν εμπλακεί από την αρχή του project ώστε να εκτιμηθεί η πιθανότητα κατασκευής του αυτοκινήτου.

Λέει ο Ratti. Επίσης, τόσο η αριστεροτίμονη, όσο και μία δεξιοτίμονη έκδοση έχουν περάσει τα crash tests! Δεν κάνεις τέτοια προσπάθεια αν δεν έχεις, έστω και στο πίσω μέρος του μυαλού σου, το λανσάρισμα του μοντέλου. Τέλος, τόσο τα αντίτυπα στα οποία θα παραχθεί (200-300) όσο και η τιμή (40.000-45.000 ευρώ) συζητιούνται ανοιχτά από την ομάδα! Για να παραφράσω τον Stephen Dobie που γράφει το αυθεντικό κείμενο, “αν το Clio RS16 δεν περάσει στην παραγωγή ως περιορισμένη έκδοση, θα φάω το καπέλο μου”!

clio_kz1_013

Τέλος, έμεινε η απάντηση στην ερώτηση που γίνεται πάντα στην παρουσίαση ενός αυτοκινήτου τέτοιου είδους. Πόσο γρήγορο είναι; Ή αν θες, πόσο γρηγορότερο από το Megane Trophy-R (ένα αυτοκίνητο που κρατούσε το σκήπτρο του ταχύτερου μπροστοκίνητου στο Nurburgring για ένα μικρό χρονικό διάστημα) είναι;

Δεν υπάρχει πλάνο να το πάμε στο ‘Ring, δεν μας ζητήθηκε.

Απαντά άμεσα ο Frey λες και ήξερε ότι θα γίνει αυτή η ερώτηση. Δηλαδή η Renault Sport θα αφήσει αυτόν τον άτυπο τίτλο στους Γερμανούς και το Volkswagen Golf Clubsport S; Εγώ πιστεύω πως όχι. Αλλά θα δούμε…