fiat 500x emissions duh

Η γερμανική κυβέρνηση κατηγορεί την Fiat πως ο 2.0-λιτρος diesel κινητήρας του 500X χειραγωγεί τις εκπομπές ρύπων, αλλά η Ιταλική κυβέρνηση, μέσω του υπουργού Μεταφορών, Graziano Delrio, δηλώνει πως έχει κάνει δοκιμές στα μοντέλα της Fiat και πως δεν βρήκε “ύποπτο” λογισμικό ή σύστημα ελέγχου των εκπομπών. Πριν μερικές εβδομάδες, η Fiat σήκωσε το μεσαίο δάχτυλο στη γερμανική κυβέρνηση, με τους Γερμανούς να έχουν υποψίες “dieselgate” και για την Fiat.

Στις σχετικές ειδήσεις, ο Sergio Marchionne, Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat Chyrsler, σε πρόσφατη συνέντευξή του, είπε για ακόμη μια φορά πως τα ηλεκτρικά μοντέλα δεν βρίσκονται στα πλάνα της εταιρίας του για τα επόμενα χρόνια. Παρά το γεγονός πως όλες οι ανταγωνιστικές αυτοκινητοβιομηχανίες της FCA, επενδύουν δισεκατομμύρια ευρώ στην έρευνα και στην ανάπτυξη ηλεκτρικών και πράσινων αυτοκινήτων, ο Marchionne πιστεύει πως δεν ήρθε ακόμη η ώρα που ο κόσμος θα στραφεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο ίδιος, όταν ρωτήθηκε σχετικά με την επιτυχία της Tesla, με τον δημοσιογράφο να την παρομοιάζει με την επιτυχία του iPhone της Apple, ο Marchionne είπε:

Καλώς ήλθατε στον κόσμο των εικόνων. Δεν κατασκευάζω iPhones, αλλά αυτοκίνητα. Γιατί δεν μπορώ να κάνω το iPhone των αυτοκινήτων; Γιατί αν μοιάζουν και αν μυρίζουν σαν τα μοντέλα της Tesla, δεν θα μπορούσαν να είναι οικονομικά βιώσιμα. Δεν υπάρχει τίποτα που μπορεί να κάνει η Tesla και να μην μπορούμε να το κάνουμε και εμείς. Εμείς κατασκευάζουμε αυτοκίνητα, τα πουλάμε και πληρώνουμε τους λογαριασμούς.

Δεν είμαι καν σίγουρος ότι μπορείς να ανακτήσεις το σύνολο των εξόδων, πόσο μάλλον να δημιουργήσει κέρδος, μέσω των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η απάντηση βέβαια, είναι κάπου αλλού, και το ερώτημα είναι αν κάνουμε αρκετά για να προσπαθήσουμε να διευρύνουμε αυτό το κάπου αλλού.

Ο Marchionne αμφισβητεί για δεύτερη φορά το επιχειρηματικό μοντέλο της Tesla, με την εταιρία να μην έχει παρουσιάσει ακόμη κερδοφορία. Όπως συμπλήρωσε, το σύνολο των εσόδων της Tesla, πάνε κατευθείαν πίσω στην έρευνα και στην ανάπτυξη των υφιστάμενων και μελλοντικών προϊόντων, και αυτός είναι και ο λόγος που η αυτοκινητοβιομηχανία κατόρθωσε να εισαγάγει τρία νέα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα ή πρωτότυπα μέσα σε διάστημα τεσσάρων ετών. Τα σχέδια της FCA περιλαμβάνουν την υβριδοποίηση των περισσότερων μοντέλων της από το 2025.