fiat logo

Την περασμένη εβδομάδα η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την ανάκληση 630.000 αυτοκινήτων των Volkswagen, Opel, Audi, Mercedes-Benz και Porsche με κινητήρες πετρελαίου για να τοποθετήσουν σε αυτά νέο λογισμικό διαχείρισης των εκπομπών ρύπων. Παράλληλα, η KBA διαπίστωσε πως βρέθηκαν παρατυπίες σε αρκετά αυτοκίνητα διαφορών αυτοκινητοβιομηχανιών, με τα ευρήματα πλέον να τα έχουν στα χέρια τους οι αρμόδιες αρχές.

Τώρα, σύμφωνα με την Bild am Sonntag, μερικά οχήματα της Fiat, εξετάζονται για το κατά πόσο χειραγωγούν τις εκπομπές ρύπων τους, επειδή βρέθηκαν “ασυνήθιστα” επίπεδα εκπομπών ρύπων για μία διαδρομή που δεν διήρκεσε περισσότερο από 22 λεπτά (οι τυποποιημένοι έλεγχοι εκπομπών στη Γερμανία και στην Ευρωπαϊκή Ένωση διαρκούν περίπου 20 λεπτά) κατά τη διάρκεια της έρευνας των γερμανικών αρχών στον απόηχο του σκανδάλου παραποίησης στοιχείων στους ελέγχους εκπομπών ρύπων από τη Volkswagen. Όπως μεταδίδει το Reuters που επικαλείται το δημοσίευμα της Bild am Sonntag, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οδικής Κυκλοφορίας (KBA) κάνει λόγο για ενδείξεις ύπαρξης συσκευών ή λογισμικού σε αδιευκρίνιστο μοντέλο της Fiat, το οποίο λειτουργεί κατά τα πρώτα 22 λεπτά όταν το αυτοκίνητο ξεκινά. Την πληροφορία, σύμφωνα με το δημοσίευμα, την έδωσε η Bosch, με το δημοσίευμα να συνεχίζει υποστηρίζοντας πως το σύστημα μειώνει κατά πολύ την αποτελεσματικότητα των φίλτρων συγκράτησης μικροσωματιδίων μετά τα 22 λεπτά που το αυτοκίνητο τίθεται σε λειτουργία.

Ο Γερμανός υπουργός μεταφορών, Alexander Dobrindt δήλωσε πως θα πρέπει να πραγματοποιηθούν περαιτέρω δοκιμές σε μοντέλα της Fiat. Να θυμίσω πως τον περασμένο Φεβρουάριο, η γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση Deutsche Umwelthilfe (DUH) κατηγόρησε την Fiat, πως το 500X με τον 2.0-λιτρο diesel Euro 6 εκπέμπει από 11 έως 22 φορές περισσότερο NOx από τα επιτρεπτά όρια. Η Fiat είχε απαντήσει στην DUH, αρνούμενη να σχολιάσει τα αποτελέσματα της, αλλά δήλωσε πως όλα τα μοντέλα της συμμορφώνονται πλήρως με τους ισχύοντες κανονισμούς, με τις εκπομπές των μοντέλων της να “ποικίλουν ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης”. H Fiat ξεκαθάρισε πως δεν χρησιμοποιεί κάποιο παράνομο λογισμικό, παρόμοιο με αυτό της VW που ενεργοποιούσε πλήρως το σύστημα ελέγχου των εκπομπών των αυτοκινήτων μόνο όταν αναγνώριζε πως το αυτοκίνητο περνά από επίσημες δοκιμές ελέγχου των ρύπων του.

Μένει να δούμε τι έχουνε να μας πούνε οι γερμανικές αρχές για το θέμα αυτό.