_MG_2158


Στα μέσα του Μαίου, η κυβέρνηση της Ν. Κορέας κατηγόρησε τη Nissan για παραποίηση των στοιχείων εκπομπών ρύπων στο Qashqai, με την ίδια τη Nissan να αρνείται κατηγορηματικά τις κατηγορίες και την ύπαρξη παράνομων συσκευών ή λογισμικού στα αυτοκίνητα. Αυτό δεν σταμάτησε όμως την Κορεάτικη κυβέρνηση από το να αναγκάσει τη Ιαπωνική εταιρία να σταματήσει να πουλά το συγκεκριμένο μοντέλο μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα και να δημοσιευθούν τα αποτελέσματα. Προς το παρόν, έχουμε μόνο τη δήλωση ενός εκπροσώπου του Υπουργείου Περιβάλλοντος της Ν. Κορέας, που είπε:

Συνήθως, κάποια αυτοκίνητα κλείνουν τη συσκευή μείωσης ρύπων όταν η θερμοκρασία [του κινητήρα] φτάσει τους 50ο C για να μην υπερθερμανθεί ο κινητήρας. Το Qashqai ήταν το μοναδικό όχημα που έκλεινε την εν λόγω συσκευή στους 35ο.

Προφανώς λοιπόν, υπάρχει κάποιο “θέμα” με τις πραγματικές εκπομπές ρύπων του Qashqai αλλά σε αυτό το σημείο δεν ξέρουμε το κατά πόσο υπερβαίνουν τις εργαστηριακές. Η υπόθεση της Nissan όμως είναι μόνο ένα κομμάτι της πολιτικής της Ν. Κορέας όσον αφορά στο περιβάλλον και τις εκπομπές ρύπων. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το κράτος ετοιμάζεται να επιδοτήσει νέα φίλτρα κατακράτησης μικροσωματιδίων για μικρά εστιατόρια ενώ τελικός στόχος όσον αφορά στα αυτοκίνητα, είναι η αύξηση του μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στο 30% επί του συνόλου, η απαγόρευση κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στο ευρύτερο κέντρο της Σεούλ και η αντικατάσταση των diesel λεωφορείων με νέα, που κινούνται με φυσικό αέριο. Με αυτά, η Νότιος Κορέα θέλει να μειώσει τα επίπεδα μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα σε αυτά Ευρωπαϊκών πόλεων μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.