Mercedes-Benz GLE Coupé (2014)

Με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσπαθούν να μειώσουν όσο μπορούν τις καταναλώσεις των αυτοκινήτων τους, κάνοντας τους κινητήρες τους πιο αποδοτικούς, η Mercedes παρουσιάζει μια νέα τεχνολογία για το σύστημα άμεσου ψεκασμού. Ονομάζεται στρωματοποιημένος άμεσος ψεκασμός καυσίμου και σύμφωνα με την γερμανική εταιρία, επιτρέπει στον κινητήρα να ψεκάζει με μεγαλύτερη ακρίβεια σε σύγκριση με τον απλό άμεσο ψεκασμό, ενώ επιτρέπει στον κινητήρα να ψεκάζει καύσιμο κατά διάρκεια της διαδρομής συμπίεσης, σχεδόν όπως συμβαίνει στους κινητήρες diesel.

Αυτή η αυξημένη ακρίβεια στον ψεκασμό του καυσίμου, επιτρέπει στην Mercedes να χρησιμοποιεί “πιο φτωχά” μείγματα καυσίμου σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση, χωρίς να επηρεάζεται η παραγόμενη ιπποδύναμη.

Το μόνο μειονέκτημα του στρωματοποιημένου άμεσου ψεκασμού καυσίμου είναι οι αυξημένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), με την Mercedes να τοποθετεί στους συγκεκριμένους κινητήρες ειδικές παγίδες NOx, που συμβάλλουν στην μείωση των επιβλαβών εκπομπών. Ο πρώτος βενζινοκινητήρας της Mercedes που θα εξοπλιστεί με το νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2017, θα είναι V6, με τις αλλαγές στα μηχανικά μέρη να περιορίζονται κυρίως στα μπεκ, ενώ θα υπάρχει και νέο λογισμικό.