Nico Rosberg


Η προϊστορία του Nico Rosberg στο Red Bull Ring είναι αξιοσημείωτη και ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας θέλει να το συνεχίσει αυτό. Ο Γερμανός ήταν ο ταχύτερος οδηγός στο ξεκίνημα του αγωνιστικού 3ημέρου, αφήνοντας 3,5 δέκατα πίσω του τον Lewis Hamilton, ο οποίος δεν έδειξε ικανός να τον απειλήσει.

Πίσω από τις δύο Mercedes βρέθηκε ο Sebastian Vettel, μπροστά από τους Kimi Raikkonen, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz, Felipe Massa, Max Verstappen, Daniil Kvyat και τον 10ο Valtteri Bottas. Ας δούμε τα κυριότερα από τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά.

Ο καιρός στο ξεκίνημα ήταν καλός, με τα θερμόμετρα να δείχνουν τους 19°C στον αέρα και τους 30°C στο οδόστρωμα. Οι οδηγοί βγήκαν για τον πρώτο αναγνωριστικό γύρο, ενώ ο Verstappen έγινε ο πρώτος που σημείωσε χρόνο, στο 1:11.7, ωστόσο οι χρόνοι γρήγορα βελτιώθηκαν σημαντικά, με τον ίδιο να ολοκληρώνει τον γύρο σε 1:10.0.

Ο Hulkenberg βρισκόταν 7 δέκατα πίσω, ωστόσο είχε έρθει η ώρα των Mercedes και Williams, γεγονός που σήμαινε πως οι χρόνοι γινόταν όλο και καλύτεροι. Ο Rosberg πέρασε στην πρώτη θέση, με 1:09.1, έχοντας πίσω του τον Hamilton στα 7 δέκατα, αλλά ο Βρετανός πάτησε γκάζι και πέρασε στην κορυφή, με 1:08.8, ενώ ο Vettel είχε ανέβει τρίτος, 6 δέκατα πίσω από την κορυφή.

Η μάχη για την πρώτη θέση συνεχιζόταν και ο Rosberg ήταν αυτός που πέρασε μπροστά, με 1:08.1. Ο Hamilton προσπάθησε να περάσει ξανά πρώτος, αλλά έκανε λάθος στη στροφή 3, με αποτέλεσμα να πατήσει στην αμμοπαγίδα, ενώ ο Grosjean που ερχόταν από πίσω έκανε τετ-α-κε προσπαθώντας να τον αποφύγει. Έτσι, το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας εμφανίστηκε για λίγο, προκειμένου να δύο μονοθέσια να φύγουν από το σημείο.

Τα νέα kerb μάλλον δεν άρεσαν στη Red Bull, καθώς ο Verstappen βρέθηκε λίγο εκτός στη στροφή 8 και, όταν επέστρεψε στην πίστα, έχασε το δεξί endplate της εμπρός αεροτομής. Εν τω μεταξύ, ο Ricciardo είχε ανέβει στην τρίτη θέση, ρίχνοντας έτσι τον Vettel στην τέταρτη.

Ο Αυστραλός χρειάστηκε να καρδιοχτυπήσει, καθώς παραλίγο να έρθει σε επαφή με τη Sauber του Ericsson. Ο Σουηδός είχε πάρει τον δρόμο του για τα pits, ωστόσο έχασε τον έλεγχο της C35, κατευθύνθηκε αριστερά και ο Ricciardo βγήκε εκτός πίστας για να τον αποφύγει. Οι αγωνοδίκες ερευνούσαν το περιστατικό μετά από αυτό.

Είχαμε φτάσει λίγο πριν από τα μισά τις διαδικασίας και η πίστα είχε μείνει άδεια από μονοθέσια. Το κενό αυτό διάστημα κράτησε περίπου 10 λεπτά και ο Rosberg βγήκε αρκετά «ζεστός» σημειώνοντας 1:07.6, φορώντας τα υπέρ-μαλακά ελαστικά, όσο η McLaren συνέχιζε να ετοιμάζει την MP4-31 του Alonso, με το βρετανικό μονοθέσιο να έχει ενσωματωμένα νέο πάτωμα και νέα πίσω αεροτομή.

Ο Rosberg συνέχιζε να είναι με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός και η πίστα γέμιζε διαρκώς με μονοθέσια. Στο μισάωρο πριν από το τέλος, ο Verstappen πάρκαρε την RB12 του στην αμμοπαγίδα της στροφής 5. Ο Ολλανδός ήταν πολύ επιθετικός στο πάτημα του kerb, έτσι έσπασε η εμπρός αεροτομή και η εμπρός δεξιά ανάρτηση, κάνοντας παράπονα για τα νέα kerbs και ειδικότερα για το κίτρινο σημείο.

Ο Vettel προσπέρασε προσωρινά τον Hamilton για τη δεύτερη θέση, όμως ο Πρωταθλητής απάντησε. Βέβαια, η διαφορά του από τον Rosberg ήταν μεγαλύτερη από 6 δέκατα, με μόλις 20 λεπτά να απομένουν για τη λήξη της διαδικασίας, όταν στην πίστα βρισκόταν περίπου τα μισά μονοθέσια, προσπαθώντας να βελτιώσουν τους χρόνους τους και να βρουν τα όριά τους.

Ο Hamilton κατάφερε να βελτιώσει λίγο ακόμα, μειώνοντας στα 3,5 δέκατα την απόσταση από την κορυφή. Η δράση στην πίστα είχε περιοριστεί σημαντικά, καθώς μόνο 6 μονοθέσια ήταν έξω από στα pits. Στα τελευταία λεπτά, οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν γύρους, παίρνοντας τα τελευταία τους δεδομένα, ενώ κάποιοι προσπαθούν να ανέβουν θέσεις.

Οι καρώ σημαία ανέμισε χωρίς να σημειωθεί κάτι αξιόλογο. Οι οδηγοί αμέσως μετά επιδόθηκαν σε δοκιμαστικές εκκινήσεις.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 15:00 ώρα Ελλάδας.