[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

ssvan3

Τι γίνεται όταν επαγγελματικά οχήματα, MPVs (για χάρην ευκολίας στο παρόν άρθρο, τα ονομάζουμε όλα vans) “μεταμορφώνονται” από απλά, καθημερινά οχήματα, σε “τερατάκια” που ό,τι κινείται, θα μπορούσαν να το ξεφτυλίσουν κυριολεκτικά;

Ας μη καθυστερούμε, πάμε να δούμε οκτώ supervans, που μάλλον από τις εισαγωγικές φωτογραφίες, έχεις καταλάβει με τι θα ασχοληθούμε!

[/nextpage]

[nextpage title=”Οdyssey”]

honda-odyssey-oloa-race-car-19

Honda Odyssey

Η “Οδύσσεια” εξ Ανατολής, άλλο ένα αυτοκίνητο με ελληνικό όνομα, είναι η πρόταση της Honda στο χώρο των MPVs. Ωστόσο, το συγκεκριμένο Odyssey είναι αρκετά διαφορετικό, καθώς συμμετείχε στο Pikes Peak του 2013. Οδηγήθηκε από τον Simon Pagenaud, οδηγό του IndyCar και μηχανικά, “φορούσε” τον V6 3,5-λίτρων κινητήρα απόδοσης 532 ίππων με 623 Nm ροπής το οποίο συνδυαζόταν με ένα 6-τάχυτο κιβώτιο με μπλοκέ διαφορικό. Επίσης, διέθετε σπορ αναρτήσεις, μεγάλα φρένα, ζάντες της BBS 19″ με ελαστικά Michelin Pilot Sport PS2, σπορ καθίσματα, σπορ τιμόνι και roll cage.

Το άνωθεν είναι αγωνιστικό. Εσύ, αγαπητέ, ανήσυχε οικογενειάρχη, θες κάτι παραπάνω, σωστά; Η Bisimoto σε σκέφτηκε και τρία χρόνια πριν, παρουσίασε το κτηνώδες Odyssey των 1029 ίππων, ο J35 V6 κινητήρας δέχθηκε δύο τεράστια Turbonetics BTX7265 turbos και πιστόνια της Arias. Έτσι, για να πουλάς μούρη στο σχολείο των παιδιών σου…

[/nextpage]

[nextpage title=”Εspace F1″]

renault_espace_f1_concept_3

Renault Espace F1 Concept

Μας περισσεύει ένας V10 3,5 λίτρων που κινούσε τη Williams-Renault FW15C, στην πλάτη των Ayrton Senna, Alain Prost, Damon Hill, ένα δημοφιλές αυτοκίνητό μας κλείνει τα 10 χρόνια ζωής, τι να κάνουμε για να γιορτάσουμε το γεγονός αυτό και να τρελάνουμε τον κόσμο ρε αδερφέ;

Κάτι τέτοιο φαίνεται να σκέφτηκαν οι άνθρωποι της Renault, και σε συνεργασία με τη Matra και τη Williams, παρουσίασαν το 1994 το Espace F1 Concept. 1300 κιλά, carbon σασί, 6-ταχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων από τη Williams, κίνηση φυσικά πίσω. Η “καρδιά” του κτήνους βρισκόταν στο κέντρο, οι 800 ίπποι από τον V10 φρόντιζαν για την “εκτόξευση” στα 100χλμ/ώρα από στάση σε 2,8”, τα 200χλμ/ώρα έρχονταν σε 6,9” και το ταχύμετρο τερμάτισε στα 312 χ.α.ω., κάνοντας τους τέσσερις επιβάτες να νιώθουν ότι είναι στο βανάκι του τρόμου.

autowp.ru_renault_espace_f1_concept_4

Επίσης, για τους νοσταλγικούς αναγνώστες μας, Gran Turismo 2 FTW! Κι αυτός ο ήχος…

[/nextpage]

[nextpage title=”Hiace V8″]

Toyota Hiace V8 Turbo

Νομίζω οι περισσότεροι από εμάς, έχουμε συνδέσει το Toyota Hiace με τον “ακούραστο εργάτη”, το όχημα παντός είδους μεταφορών. Αλλά, στη Αυστραλία, προφανώς και δε θα μπορούσε να μείνει απείραχτο ένα Hiace. Ένας υπερτροφοδοτούμενος small block V8 κινεί το ιαπωνικό όχημα και ολοκληρώνει το 400αρι σε 8,9”. Μάλιστα…

[/nextpage]

[nextpage title=”Supevan 1″]

Ford-Transit-Supervan-1-3.jpeg

Ford Transit Supervan 1

Kάλλιστα, το “Μπλε Οβάλ” θα μπορούσε να συμπληρώσει μια λίστα μόνο του με τα, κατά καιρούς, “αρρωστημένα” Transits που παρουσιάστηκαν. Πάμε πίσω στο 1971, τη χρονιά του πρώτου Transit Supervan ή Supervan 1. Δευτέρα του Πάσχα παρουσιάστηκε στην πίστα του Brands Hatch και ήταν δημιουργία της Terry Drury Racing.

n26

Στο κέντρο του Supervan, δέσποζε ο V8 κινητήρας του θρυλικού, πλέον, GT-40 οποίος απέδιδε 400 ίππους. Από επιδόσεις, το Supevan 1 επιτάχυνε από στάση στα πρώτα 100 χλμ/ώρα σε 7” και η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 240 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Supevan 2″]

Ford-Supervan-2

Ford Transit Supervan 2

13 χρόνια μετά την παρουσίαση του Supervan 1, ήρθε η διάδοχος κατάσταση. Ντεμπούτο στο Donington Truck Grand Prix και ήταν δημιουργία της Auto Racing Technology του Woolaston. To σασί ήταν από ένα Ford C100, το πρωτότυπο της εταιρείας που αγωνιζόταν εκείνη την εποχή στο Group C, και το αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο από fiberglass και βασιζόταν στη δεύτερη γενιά του Transit. Κίνηση έπαιρνε από τον 3,9 λίτρων V8 Cosworth DFL και απέδιδε περί τους 500 ίππους. Στο Silverstone, σημείωσε ταχύτητα 280 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Supevan 3″]

39204528_bb0e8ab945_o

Ford Transit Supervan 3

Το τρίτο της σειράς και το πιο ακραίο. Το 1995 παρουσιάστηκε το Supervan 3, για να διαφημιστεί η νέα γενιά του Transit και επρόκειτο στην ουσία για το Supervan 2, που είδαμε προηγουμένως, με το αμάξωμα όμως του MK3. Ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε κάποιο Supervan για την προώθηση νέας γενιάς, εν αντιθέσει με τα προηγούμενα δύο, που παρουσιάστηκαν αφού το μοντέλο είχε κάνει το κύκλο του. Νέος κινητήρας πλέον, με τον DFL V8 να δίνει τη θέση του στον V8 Cosworth HB, των 3,5 λίτρων, που απέδιδε 730 ίππους στις 13.500 στροφές/λεπτό. Διέθετε 6ταχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, μπλοκέ διαφορικό της Quaife, ανεξάρτητη ανάρτηση παντού και “πατούσε” σε ζάντες μαγνησίου της OZ, διαστάσεων 13×10” μπροστά και 13×12” πίσω.

gsn_super_van_03.28.620x413

Αλλάχθηκαν αρκετά liveries κατά καιρούς, χρησιμοποιήθηκε σε πολλές εκδηλώσεις και έμεινε ως το 2001 στην προώθηση της συγκεκριμένης γενιάς, με την τελευταία του εμφάνιση για αυτό το σκοπό να είναι στο National Van Show στο Brighton, με τα χρώματα του Βασιλικού Ταχυδρομείου.

[/nextpage]

[nextpage title=”Drift Bus”]

Ford Transit V8 “Drift Bus”

Ας δούμε και van που πάει με τις “πόρτες”. Αυτό εδώ όμως ξεκίνησε τη ζωή του ως ένα απλό, ταπεινό Transit, αλλά υπήρχαν άλλες βλέψεις, όπως για παράδειγμα, να γίνει το πρώτο drift van του κόσμου. Δημιουργία της πολωνικής Transit Center Motorsports για τον οδηγό αγώνων του rallycross Marcin Wicik, το εργοστασιακό εσωτερικό του απογυμνώθηκε και τη θέση μέσα στο Transit πήραν αγωνιστικά καθίσματα και roll cage.

Μια BMW M5 E39 παρέδωσε τον V8 κινητήρα της στους Πολωνούς, τα 400 εργοστασιακά άλογα έγιναν, μετά από περιποιήσεις, 440, τοποθετήθηκε 6-ταχυτο, σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων και αναρτήσεις της Bilstein.

[/nextpage]

[nextpage title=”Transit GT-R”]

Ford Transit RB26DETT

Κλείνουμε με drift και ελπίζω να μη βαρέθηκες με τα Transits του άρθρου. Ο Ιάπωνας, αλεξίσφαιρος RΒ26DETT βρήκε “στέγη” κάτω από το καπό του Ford, αποδίδει 320 ίππους, το Transit διαθέτει υδραυλικό χειρόφρενο, κεραμικό συμπλέκτη και απλά γουστάρει να ταλαιπωρεί τα πίσω ελαστικά του!

[/nextpage]